«Довіряй, але перевіряй»: виставка плакатів художників про медіаграмотність
07.09.2017, 13:01
11 вересня художники презентують вуличну виставку плакатів про стосунки ЗМІ, влади і споживачів в Україні та анонсують спільну книжку з журналістами.
На бульварі Вацлава Гавела в Києві відкривається виставка плакатів про медіа-грамотність. На стендах уздовж бульвару розмістяться 60 робіт українських художників із клубу ілюстраторів Pictoric, у яких розкрито теми цензури, пропаганди, свободи слова, фейкових новин, інформаційної війни, критичного аналізу медіа-повідомлень, зв’язку влади і медіа, соціальних мереж і суспільного телебачення.
«В Україні недостатньо розвинуте критичне ставлення до повідомлень ЗМІ, особливо в регіонах. Наприклад, на півдні і сході України лише 15 % людей помічають приховану рекламу, пропаганду або упереджені матеріали на загальноукраїнських телеканалах, а 12 % — у всеукраїнських онлайн-виданнях*. Ми хочемо акцентувати увагу на основних принципах медіа-грамотності і презентувати це зрозуміло для масової аудиторії, тому вибираємо візуальну плакатну мову, здатну ефективно донести суть, і підсилюємо її журналістськими фаховими висловлюваннями», — говорить співзасновник клубу ілюстраторів Pictoric художник Олег Грищенко.
Вибір місця для плакатної виставки в Києві символічний: торік бульвар у Солом’янському районі столиці було перейменовано на честь Вацлава Гавела, видатного політика і громадського діяча, дисидента, для якого питання свободи, зокрема й свободи слова, було одним із засадничих. На відкритті виставки виступатимуть надзвичайний і повноважний посол Чеської Республіки в Україні пан Радек Матула та директорка Чеського центру в Києві Луціє Ржегоржікова. Проект «Довіряй, але перевіряй» підтримало Міністерство закордонних справ Чеської республіки в рамках Transition Promotion Program, а також Міністерство інформаційної політики України.
Після презентації в Києві виставка відбудеться в п’яти інших українських містах.
Наступним етапом проекту стане презентація книжки з роботами художників і статтями журналістів на тему медіа-грамотності. Її вихід анонсують на відкритті виставки. Куратори Pictoric також проведуть коротку екскурсію виставкою.
Плакати про медіа-грамотність зробили Анна Андрєєва, Віра Білостоцька, Олег Грищенко, Тетяна Денисенко, Поліна Дорошенко, Анна Іваненко, Костя Марценківський, Женя Полосіна, Анна Сарвіра, Олена Старанчук, Юлія Тверітіна, Олена Тихонюк та Валерій Тихонюк, Ілля Угнівенко, Олег Щерба.
Тексти про медіа-грамотність написали Тетяна Артушевська, Артем Бабак, Сергій Горбачов, Лариса Денисенко, Роман Кабачій, Ондржей Кундра, Ярослава Куцай, Дарина Ніколенко, Оксана Піддубна, Олексій Погорелов, Антон Семиженко, Ірина Славінська, Петр Тржешняк, Мартін М. Шімечка та інші.Клуб ілюстраторів Pictoric — це спільнота ілюстраторів, дизайнерів-графіків і художників. Вони ініціюють спільні проекти та залучають до них талановитих художників із різних країн для того, щоб популяризувати якісну сучасну ілюстрацію в Україні й за кордоном на міжнародних фестивалях і книжкових ярмарках (серед них Міжнародний фестиваль «Книжковий Арсенал», Tbilisi Book Days, Міжнародний фестиваль постерів і типографічного дизайну Plaster у місті Торунь (Польща), Франкфуртський книжковий ярмарок та ін.). Ще Pictoric організовує освітні заходи, майстер-класи і лекції. Найвідоміший на сьогодні проект Pictoric — «Діячі України» — про відомих українців, що популяризує українську історію й культуру мовою сучасного графічного мистецтва.
https://www.facebook.com/pictoric.ua/
Контакти: +380(67)502-40-67, [email protected], Анастасія
* За результатами другої хвилі дослідження медіа-ситуації півдня і сходу України, проведеного Інститутом масової інформації та GfK Ukraine навесні 2017 року.
Liked the article?
Help us be even more cool!
Help us be even more cool!
Інші анонси
27.12
До 27 грудня – подання заявок на участь у конкурсі "Мобільне відео: креативи для медіа"
Дедлайн: 14 січня
26.12
26 грудня – онлайн-практикум від Медіабази Харків "Що не так із нашим інстаграмом"
Дедлайн: 26 грудня