ГАРЯЧА ЛІНІЯ(050) 447-70-63
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

[email protected]

(050) 447-70-63

Подай скаргу

Заголовки, по яких краще не клікати

06.02.2019, 12:12

Інтернет манить і затягує безрозмірними масивами інформації. Один із гачків - крикливі заголовки, які обіцяють вам начебто найцікавіші та найважливіші новини взамін на клік. Втім, майже завжди за клікабельним заголовком буде стояти бажання отримати, власне, клік. Все, що потім, мало хвилює тих, хто більше опікується кількістю переглядів, а не тим, щоб вас проінформувати про щось суспільно важливе. І заради кліків сайти готові використовувати різні маніпуляції, але в першу чергу - грати на ваших емоціях, базових рефлексах, підсвідомому бажанню обирати несерйозну інформацію, щоб не перезавантажувати мозок.

Отже, якщо не маєте багато вільного часу, щоб переглядати підібрані кимось картинки з інтернету, читати видуману інформацію, або інформацію з викривленим контекстом, не клікайте по цих заголовках, використайте цей час на щось більш корисніше!

  1. Забагато розділових знаків та емоційних цитат - коли немає реальної інформації, знаки оклику, три крапки та інший набір знаків додаються, щоб швидше звернути увагу, додати сильних емоцій.

Наприклад:

«На це неможливо дивитися!» Мокра Леся Нікітюк у купальнику викликала ажіотаж у мережі», obozrevatel.com

«Вакарчук взорвал соцсети решением по выборам: «Гов*а достаточно», politeka.net

«Вагітна?»: фото Насті Каменських в купальнику заінтригувало мережу», УНІАН

  1. Забагато епітетів позитивного чи негативного забарвлення, перебільшення - оціночні судження у заголовку це вже ознака поганого тону, хтось намагається зробити висновки за вас.

Наприклад:

«Укрзализныця загремела в новый скандал: «Это ужас, в таких вагонах отправляли в гетто», фото», politeka.net

«Ядовитый молочный продукт продают украинцам: «Заражено все», politeka.net

«Попка-ягідка»: мокра Леся Нікітюк схвилювала фанатів гарячими фото з відпочинку», УНІАН

  1. Недосказаність, відсутність будь-якої інформації - коли вже із заголовку нічого не зрозуміло, то який сенс читати далі? Недомовленість - один із психологічних гачків, який грає на тому, що людям не подобається відчуття незнання, що вони не знають про щось очевидне.

Наприклад:

«Син Кейт Міддлтон видав сімейну таємницю: преса смакує подробиці», znaj.ua

«Курйоз у Давосі»: Кличко зганьбився на весь світ, навіть брату смішно», znaj.ua

  1. Узагальнення - коли робиться висновок про якусь велику групу людей, місто, країну без посилань на конкретні дослідження, чи коли в дослідженні/заяві насправді йдеться про значно меншу вибірку.

Наприклад:

«Где украинцы покупают цифровую технику: секреты популярности онлайн-магазинов», politeka.net

«Граждан призвали отказаться от туалетной бумаги: названа альтернатива», politeka.net

  1. Заклик до читача прочитати текст - особисте звертання до аудиторії з апеляцією до емоцій, що вам потрібно прочитати цю інформацію саме зараз, що саме ці поради вам варто виконати, і вони змінять ваше життя.

Наприклад:

«Винник знову змусив вовчиць верещати від захвату: тільки погляньте на цей треш», znaj.ua

«Пітон атакував жінку з туалету: після цієї історії ви будете уважніше дивитися, куди сідайте», znaj.ua

  1. Відсутня логіка - коли працює не здорова логіка, а найнеочікуваніший висновок, до якого ви б ніколи не додумалися самостійно.

Наприклад:

«У Путина раскрыли секрет победы Трампа на выборах: «виновен Винни Пух», politeka.net

«Брежнєва з риб’ячими очима змусила засумніватися в її адекватності: гуманоїд, навіщо», znaj.ua

  ? Ми запускаємо серію інструкцій #ЖурналістикаДляЛюдей для поліпшення медіаграмотності населення.

Liked the article?
Help us be even more cool!