ГАРЯЧА ЛІНІЯ
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

info@imi.org.ua

050 447 70 63

Підтримати ІМІПодай скаргу

Пандемічна безпека редакції

16.10.2020, 15:46
Фото – pixabay.com
Фото – pixabay.com

Жорсткий карантин у березні-квітні 2020-го був таким собі тренуванням перед справжніми небезпеками, пов'язаними з COVID-19. Оскільки не було великої кількості хворих на коронавірус, то і небезпека інфікуватися всередині редакцій була значно меншою, ніж тепер.

Медійники часто не можуть самоізолюватись і працювати з дому. Вони мають висвітлювати суспільно важливі події, які відбуваються незважаючи на коронавірус. Згідно з нашим дослідженням, навіть під час жорсткого карантину в березні-травні 2020-го 35% журналістів продовжували працювати на подіях та не могли самоізолюватися. 

Ризики зросли, тому потрібно ретельно організувати й спланувати роботу в редакціях на випадок погіршення ситуації.

Три сценарії

Ми пропонуємо спланувати три стратегії поведінки працівників редакції залежно від ситуації. Краще розбити оцінювання ситуації з коронавірусом на три рівні – "зелений", "жовтий" і "червоний".

"Зелений" – помірна кількість зростання інфікованих у регіоні, де розташована ваша редакція. Ситуація із захворілими більш-менш стабільна.

"Жовтий" – значна кількість інфікованих у регіоні, медійникам доводиться працювати в місцях, де є хворі на коронавірус (лікарні, лабораторії тощо).

"Червоний" – дуже значна кількість інфікованих у регіоні, в редакції є хворі на коронавірус або працівники контактували з хворими.

Розробіть план дій для кожної із ситуацій. В ідеалі було б добре подбати про можливість тестування співробітників редакції і навіть про місце ізоляції для працівників, які не бажають наражати на небезпеку свою родину. Якщо ваша редакція забезпечує медичне страхування співробітникам, перевірте, чи воно покриває діагностику та лікування коронавірусу.

Для керівників редакцій безпека всієї команди має стати першочерговою. Будь-які  завдання мають виходити саме з цього пріоритету. Всі журналісти повинні виконувати рекомендації МОЗ та місцевих органів самоврядування щодо запобігання поширенню коронавірусу. Це також слугуватиме чудовим прикладом для аудиторії медіа. 

Право не виходити на роботу. Запровадьте в редакції основоположне правило: не виходити на роботу з будь-якими підозрілими симптомами. Працівникам має бути комфортно повідомляти про свою відсутність у зв'язку з ними керівництву. Співробітники не мають діставати звинувачення і почуватися погано через безпекові рішення. ВАЖЛИВО! Продумайте механізм підстрахування працівників. Нагадуйте про це щотижня на планірках. 

Зробіть графік відвідування. Розмежуйте час відвідування співробітників, які не потребують взаємодії між собою. Також не змушуйте людей працювати в офісі. Наприклад, знімальні групи не повинні їхати в редакцію до або після знімання. Спробуйте організувати роботу так, щоб визначені групи співробітників постійно працювали разом, наприклад одна і та сама знімальна група з одним і тим самим водієм.

Засоби захисту. Забезпечте засобами захисту всіх без винятку працівників. Засоби захисту, як-от маски, санітайзери, рукавички, мають бути в достатній кількості та завжди доступними. Нагадуйте про правила носіння масок і стежте за їхнім дотриманням. Також забезпечте належну утилізацію. У разі якщо доведеться працювати в лікарнях чи місцях з потенційно високим ризиком зараження, журналісти мають бути забезпечені додатковими засобами захисту. 

Загальні поради:

 

  • Заохочуйте всіх співробітників не приходити до редакції, а працювати з дому, коли це можливо.
  • Розробіть стандарт оброблення техніки після кожного знімання (якщо це можливо) або хоча б наприкінці дня. Призначте відповідальну особу, яка має вивчити й запропонувати оптимальні шляхи дезінфекції. 
  • Проводьте всі наради й планірки онлайн.
  • Беріть коментарі та інтерв’ю онлайн або телефоном. У разі необхідності персонального контакту проводьте зустрічі на вулиці.
  • Мікрофони мають бути оснащені підставками, штативами, "вудками", для того щоб журналісти могли тримати дистанцію. Дезінфікуйте мікрофони після кожного інтерв’ю. 
  • Тримайте дистанцію.
  • І мийте руки!

Бережіть себе та будьте уважними!

Матеріал підготовлено ГО "Інститут масової інформації" за підтримки Міжнародного фонду "Відродження". Матеріал відбиває позицію авторів і не обов'язково збігається з позицію Міжнародного фонду "Відродження".

Сподобалася стаття? Допоможи нам бути ще крутішими!