ГАРЯЧА ЛІНІЯ
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

info@imi.org.ua

050 447 70 63

Підтримати ІМІПодай скаргу

Фотокор vs місто: основні правила роботи

12.02.2020, 13:47

У цій статті наводяться корисні поради, які структурують ваші думки, зекономлять час і допоможуть не втратити апаратури в умовах міста.

Незалежно від того, на яку зйомку ви збираєтеся, – під вашим будинком чи за кордоном, я би радив вам написати перелік апаратури та “навколознімальних” речей, які ви маєте взяти із собою. У такий спосіб ви розділите планування та власне збір речей на два окремих процеси і мінімізуєте шанс на помилку. Для звичайного міського знімання у вас може бути один перелік, з яким можете звірятися перед виходом.

Також перепишіть усі серійні номери вашої апаратури – камеру та об’єктиви. Так її буде легше знайти в разі крадіжки. Якщо це можливо, зберігайте коробки та документи на власну апаратуру (також це стане в нагоді, якщо ви вирішите її продати).

Загальні поради щодо техніки

  1. Для професійного знімання цілком працює правило “всього по два”. Завжди майте із собою щонайменше один запасний акумулятор (звісно, краще декілька) і одну запасну карту пам’яті (звісно, краще декілька). Якщо зйомка важлива і відбувається далеко від редакції / місця проживання, фотожурналістам та відеографам, що працюють із дзеркальними камерами, я би радив мати із собою запасну камеру.
  2. Не завадить мати декілька мікрофібт та/або спеціальні вологі серветки для апаратури.
  3. Може стати в нагоді й так звана “груша” для видування пилу з матриці. Якщо вона вам конче потрібна, але ніде поряд немає спеціального магазину, підійде й звичайна маленька клізма, яку можна придбати в аптеці. Якщо ця клізма має пластикову частину, будьте обережні: вона має звичку від’єднуватися й падати прямо на матрицю, – кажу з власного стресового досвіду.
  4. Не забудьте про павербанк: сучасні телефони швидко розряджаються, і ви можете залишитися без засобу зв’язку.

Поради з безпеки

  1. Коли в руках або за вашими плечима – апаратура, намагайтеся бути “street aware”. Це означає перебувати в постійному стані аналізу того, що вас оточує. Одна з найкращих якостей фотографа/-ки – вміння передбачити, що станеться навколо вас за декілька секунд, хвилину, десять хвилин, пів години тощо. Це вміння допомагатиме як не пропускати важливих кадрів, так і уникати небезпечних ситуацій. Швидко бігати – теж важливе вміння, але краще його не тестувати.
  2. Завжди майте із собою аптечку для першої медичної допомоги в місті. Пройдіть відповідні курси.
  3. Добре мати звичку завжди носити із собою документи – щонайменше паспорт і прескарту.
  4. Ваш наплічник не має “кричати” про те, що його власник/-ця – фотограф/-ка. Тому моєю персональною порадою, якщо ви пересуваєтеся міським транспортом, буде уникати “фотографічних” брендів – Lowepro, Kata тощо. Останні десять років я ношу знімальну апаратуру у звичайних “міських” рюкзаках – Deuter, Thule тощо. Це не так зручно, але дещо мінімізує ризик.
  5. Ніколи не лишайте ваш наплічник без нагляду чи на незнайомих людей тощо. Також не залишайте його без нагляду в машині, навіть у багажнику.
  6. Якщо ви їдете нічним потягом – подбайте про замки та карабіни.
  7. Що стосується одягу – він має бути зручним і не привертати уваги. Уникайте камуфляжного дизайну: навряд чи ви хочете, щоби вас переплутали з військовими.

Поради з безпеки в зоні бойових дій

Якщо ви їдете висвітлювати події до зони бойових дій, то, сподіваюся, ви й так знаєте, що робите. На відміну від міських умов, які часто не загрожують здоров’ю або життю, помилка в критичній ситуації на війні може коштувати життя вам або вашим колегам – будь ласка, пам’ятайте про це.

Тут до необхідного переліку речей додаються:

  1. Бронежилет та шолом. Тут також уникайте камуфляжного дизайну.
  2. Акредитація ЗМІ для роботи у відповідній зоні бойових дій.
  3. Аптечка має бути не міською, а для надання першої допомоги в умовах бойових дій. Також пройдіть відповідні курси – з оцінювання ризиків та надання першої медичної допомоги.

Олексій Фурман, фотожурналіст-фрілансер

Матеріал підготовлено в межах проєкту з безпеки для журналістів Jmama

Сподобалася стаття? Допоможи нам бути ще крутішими!