ГАРЯЧА ЛІНІЯ(050) 447-70-63
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

[email protected]

(050) 447-70-63

Подай скаргу

За рік знизилась довіра українців до телеканалів в та інтернет-ЗМІ – дослідження Internews

06.09.2017, 13:04

54% респондентів відповіли, що довіряють новинам на національних телеканалах, в той час як у 2016 році цей показник становив 58%, у 2015 – 61%. Про це свідчить дослідження “Ставлення населення до ЗМІ та споживання різних типів ЗМІ”, яке провела київська соціологічна компанія InMind на замовлення МГО Internews та презентувала 5 вересня, повідомляє Media Sapiens.

Мета дослідження – вивчити звички українців, що стосуються споживання ЗМІ, та оцінити рівень медіаграмотності.

У травні-червні цього року представники InMind опитали 4048 респондентів.

Під час презентації результатів директор Internews в Україні Вейн Шарп зазначив, що один із головних висновків дослідження – українці критичніше ставляться до ЗМІ. З одного боку, це проявляється у зниженні довіри до медіа – динаміку можна простежити, оскільки Internews проводить дослідження вже шостий рік.

Так, на запитання “Наскільки ви довіряєте новинам”, щодо інтернет-ЗМІ 48% респондентів відповіли ствердно (52% - 2016, 47% – 2015), щодо національних телеканалів – довіряють новинам 54% (58% - у 2016, 61% - 2015 рік), щодо регіональних телеканалів – новинам довіряють 46% , в 2016 році – 52%, 2015 – 51%.

З іншого боку, зазначив Вейн Шарп, можна сказати, що покращилась ситуація із медіаграмотністю. На запитання “Чи відомо вам, що в ЗМІ іноді з’являються оплачені/замовні матеріали, прихована реклама під виглядом звичайних матеріалів?” 55% відповіли ствердно – це такий самий показник, який був минулого року (у 2015 – 49%). 34% цього року відповіли, що їм невідомо про це, 11% - “важко сказати”.

Серед тих, хто вважає себе обізнаним з існуванням замовних матеріалів, 63% відповіли, що вміють їх розрізняти (у 2016 році – 47%, у 2015 – 57%)

Телебачення лишається головним джерелом новин, проте продовжує втрачати аудиторію – за останній рік частка тих, хто використовує телебачення для отримання новин (респондентів запитували про медіаповедінку впродовж 30 днів), знизилась на 5% (2017 рік – 77% споживають новини з телебачення, 2016 рік – 82%, 2015 – 85%). З інтернет-ЗМІ отримують новини 54% (2016 рік – 55%), із соціальних мереж – 45% (2016 рік – 52%), радіо – 27%, друковані ЗМІ – 24%.

За результатами опитування, кількість українців, що споживають російські ЗМІ (усіх видів) знижується – це постійна тенденція за останні три роки. Цього року лише 1% респондентів відповіли, що споживають російські ЗМІ (цей показник знизився у порівнянні з минулорічними 4%). Іншими словами, зараз кількість українців, які дивляться і читають російські ЗМІ, рекордно низька. Втім, результати дослідження також показали, що саме серед тих, хто продовжує споживати російські ЗМІ, довіра до них зросла.

Опитування проводилось у 12 областях, в містах 50 тис.+, виключені Крим та зона окупованих територій “ЛНР”/“ДНР”.

Минулорічні результати дослідження – тут.

Liked the article?
Help us be even more cool!