За рік знизилась довіра українців до телеканалів в та інтернет-ЗМІ – дослідження Internews
54% респондентів відповіли, що довіряють новинам на національних телеканалах, в той час як у 2016 році цей показник становив 58%, у 2015 – 61%. Про це свідчить дослідження “Ставлення населення до ЗМІ та споживання різних типів ЗМІ”, яке провела київська соціологічна компанія InMind на замовлення МГО Internews та презентувала 5 вересня, повідомляє Media Sapiens.
Мета дослідження – вивчити звички українців, що стосуються споживання ЗМІ, та оцінити рівень медіаграмотності.
У травні-червні цього року представники InMind опитали 4048 респондентів.
Під час презентації результатів директор Internews в Україні Вейн Шарп зазначив, що один із головних висновків дослідження – українці критичніше ставляться до ЗМІ. З одного боку, це проявляється у зниженні довіри до медіа – динаміку можна простежити, оскільки Internews проводить дослідження вже шостий рік.
Так, на запитання “Наскільки ви довіряєте новинам”, щодо інтернет-ЗМІ 48% респондентів відповіли ствердно (52% - 2016, 47% – 2015), щодо національних телеканалів – довіряють новинам 54% (58% - у 2016, 61% - 2015 рік), щодо регіональних телеканалів – новинам довіряють 46% , в 2016 році – 52%, 2015 – 51%.
З іншого боку, зазначив Вейн Шарп, можна сказати, що покращилась ситуація із медіаграмотністю. На запитання “Чи відомо вам, що в ЗМІ іноді з’являються оплачені/замовні матеріали, прихована реклама під виглядом звичайних матеріалів?” 55% відповіли ствердно – це такий самий показник, який був минулого року (у 2015 – 49%). 34% цього року відповіли, що їм невідомо про це, 11% - “важко сказати”.
Серед тих, хто вважає себе обізнаним з існуванням замовних матеріалів, 63% відповіли, що вміють їх розрізняти (у 2016 році – 47%, у 2015 – 57%)
Телебачення лишається головним джерелом новин, проте продовжує втрачати аудиторію – за останній рік частка тих, хто використовує телебачення для отримання новин (респондентів запитували про медіаповедінку впродовж 30 днів), знизилась на 5% (2017 рік – 77% споживають новини з телебачення, 2016 рік – 82%, 2015 – 85%). З інтернет-ЗМІ отримують новини 54% (2016 рік – 55%), із соціальних мереж – 45% (2016 рік – 52%), радіо – 27%, друковані ЗМІ – 24%.
За результатами опитування, кількість українців, що споживають російські ЗМІ (усіх видів) знижується – це постійна тенденція за останні три роки. Цього року лише 1% респондентів відповіли, що споживають російські ЗМІ (цей показник знизився у порівнянні з минулорічними 4%). Іншими словами, зараз кількість українців, які дивляться і читають російські ЗМІ, рекордно низька. Втім, результати дослідження також показали, що саме серед тих, хто продовжує споживати російські ЗМІ, довіра до них зросла.
Опитування проводилось у 12 областях, в містах 50 тис.+, виключені Крим та зона окупованих територій “ЛНР”/“ДНР”.
Минулорічні результати дослідження – тут.
Help us be even more cool!