ГАРЯЧА ЛІНІЯ(050) 447-70-63
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

[email protected]

(050) 447-70-63

Подай скаргу

В українських онлайн-медіа зросла кількість політичної джинси – дослідження ІМІ

27.03.2024, 13:30
Дмитро Баркар
Ілюстрація ІМІ
Ілюстрація ІМІ

У популярних онлайн-медіа України, у порівнянні з останнім кварталом 2023-го, зросла кількість політичної джинси. На користь політичних замовників розміщено 25% усіх виявлених матеріалів з ознаками замовних. 

Такими є результати щоквартального дослідження Інституту масової інформації, яке проводилося 5–7 березня 2024 року у 23 популярних онлайн-медіа України*.

Матеріали на користь політичних замовників, як і раніше, онлайн-видання не маркують жодним чином.

Петро Порошенко став лідером серед політиків, на чию користь розміщують матеріали з ознаками замовних (6,5%). Найчастіше його цитує сайт Obozrevatel. Йдеться переважно про політичні заяви.

Другим за масовістю вигодонабувачем від публікацій з ознаками замовних є Віталій Кличко. У моніторинговий період приводом для більшості з них стало передання міським головою допомоги від громади військовому підрозділу. Втім, частка публікацій на його користь надалі зменшується з кожним моніторинговим періодом (2,3%).

Ще 10% матеріалів з ознаками джинси розміщено на користь політичних сил “Слуга народу”, “Європейська солідарність”, проєкту Артура Палатного “Українська команда”, а також політиків Олени Шуляк, Максима Ткаченка, Олени Кондратюк, Сергія Пашинського, Бориса Філатова, Вадима Столара і разом з ними тимчасового виконувача обов’язків голови районної в Києві держадміністрації Миколи Калашника та російського режисера, колишнього художнього керівника “Бабиного Яру” Іллі Хржановського

*Моніторинг проведено 5–7 березня 2024 року у 23 популярних онлайн-медіа: “Бабель”, Суспільне, Громадське, ZN.UA, “Українська правда”, “Еспресо”, Укрінформ, Liga.net, NV, “Слово і Діло”, LB.ua, РБК-Україна, Цензор.Нет, Інтерфакс-Україна, ТСН, “Кореспондент.net”, Zaxid.net, “Фокус”, УНІАН, “24 канал”, “Гордон”, Telegraf, Obozrevatel. Вибірка охоплює всі новини поспіль, що вийшли на сайтах протягом зазначеного періоду.

***

Інститут масової інформації (ІМІ) – медійна громадська організація, яка працює з 1996 року. ІМІ відстоює права журналістів, аналізує медіасферу та висвітлює пов’язані з медіа події, протидіє пропаганді та дезінформації, забезпечує медіа засобами захисту для відряджень до зони бойових дій під час російсько-української війни починаючи з 2014 року. 

ІМІ робить єдиний в Україні моніторинг свободи слова та список якісних і відповідальних онлайн-медіа, документує медійні злочини Росії у війні проти України. ІМІ має представників у 20 регіонах України та мережу хабів “Медіабаза” для безперебійної підтримки журналістів. Серед партнерів ІМІ – “Репортери без кордонів” та Freedom House, організація входить до мережі Міжнародної організації із захисту свободи слова (IFEX).

Liked the article?
Help us be even more cool!