ГАРЯЧА ЛІНІЯ(050) 447-70-63
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

[email protected]

(050) 447-70-63

Подай скаргу

В онлайн-медіа України поменшало політичної джинси – дослідження ІМІ

29.12.2023, 12:46
Дмитро Баркар

У популярних онлайн-медіа України зменшилася кількість політичної джинси. Наприкінці листопада – початку грудня 2023 року політики розмістили майже вдвічі менше публікацій, ніж у вересні цього року, – 15,7% всіх виявлених матеріалів з ознаками замовних.

Такими є дані щоквартального моніторингу Інституту масової Інформації, що охоплює ключові онлайн-медіа України*.

Загалом в онлайн-медіа скоротилась і загальна кількість замовних матеріалів. Під час дослідження виявлено 117 випадків розміщення джинси, тоді як у вересні цього року таких було 163. Водночас бізнес оплатив 84,3% замовних публікацій. 

Лідери серед замовників джинси не змінилися. Серед комерційних це Рінат Ахметов разом зі своїми фондами та компаніями, які збільшили свою присутність. Серед політичних першу позицію посідає Віталій Кличко. Тим часом Петро Порошенко, який у попередній моніторинговий період поступився столичному міському голові першим місцем, тепер уже опинився на третьому. А на друге замість нього вийшла голова партії “Слуга народу” Олена Шуляк.

Водночас відбулося зростання частки матеріалів із сумнівним балансом на користь президента Володимира Зеленського. Найбільше таких публікацій на сайті “Укрінформ”. У рази більше, якщо порівнювати з будь-яким серед досліджених медіа.

Також змінився розподіл ринку між комерційними та політичними замовниками. На користь комерційних замовників розміщено 84,3% матеріалів з усіх виявлених експертами. Частка політичної джинси – 15,7%.

Онлайн-медіа України не змінили свого підходу до замовних матеріалів на користь політичних замовників і, як і раніше, ніяк їх не маркують. 

Натомість є і позитиви – зросла кількість маркованих рекламних публікацій на замовлення комерційних структур. Щоправда, йдеться про публікації, марковані в не дуже очевидний для більшості аудиторії спосіб. 

Лідером за кількістю джинси залишається сайт Оbozrevatel.

Узагалі не зафіксовано джинси серед новин онлайн-видань “Бабель”, “Суспільне”, "Громадське", ZN.ua, “Укрінформ”, “Українська правда”, “Ліга.net”, “Есперсо”, Zaхid.net та NV. Втім, на деяких з цих сайтів було виявлено матеріали з некоректним маркуванням реклами.

*Моніторинг проведено 29 листопада – 1 грудня 2023 року у 22 популярних інтернет-медіа: “Бабель”, Суспільне, Громадське, ZN.UA, “Українська правда”, “Еспресо”, Укрінформ, Liga.net, NV, LB.ua, РБК-Україна, Цензор.Нет, Інтерфакс-Україна, ТСН, “Кореспондент.net”, Zaxid.net, “Фокус”, УНІАН, “24 канал”, “Гордон”, Telegraf, Obozrevatel. Вибірка охоплює всі новини поспіль, що вийшли на сайтах протягом зазначеного періоду.

Liked the article?
Help us be even more cool!