ГАРЯЧА ЛІНІЯ(050) 447-70-63
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

[email protected]

(050) 447-70-63

Подай скаргу

У Німеччині створили портал фейкових новин, що зібрав багато читачів

02.08.2017, 10:03
Німецькі вчені створили портал фейкових новин праворадикального спрямування, щоб дослідити можливість маніпуляцій на тлі майбутніх виборів до Бундестагу, що відбудуться 24 вересня. Про це повідомляє Еспресо з посиланням на ВВС. Експеримент провели науковці Гоенгаймського університету у Штутгарті. У перші два тижні на ‎створеному ними порталі "Der Volksbeobachter" (відсилання до нацистської ‎щоденної пропагандистської газети "Völkischer Beobachter" - "Народний оглядач"), ‎дослідники публікували реальні новини, проте з крайнім правим нахилом. Здебільшого вони зосереджувалися на повідомленнях про німецьку міграційну політику та ‎злочини, вчинені мігрантами. Пізніше дослідники почали публікувати вигадані історії із ‎заголовками, на кшталт: "Біженець відібрав роботу у німця", "Зелені хочуть закрити кафе близькосхідної кухні Moor's ‎Head", "Марк Цукерберг вибачився перед біженцем". Зокрема, в останній історії йшлося про те, що засновник Facebook нібито особисто вибачився ‎перед біженцем із Сирії, якого хибно звинуватили у зґвалтуванні та цькували в соцмережі.‎ Для поширення новин із цього порталу дослідники створили чотири профілі у Facebook. Один із ‎них за перші два тижні зібрав 251 підписника. Щоби привернути до порталу увагу аудиторії, яка поділяє праві погляди, дослідники також ‎публікували свої вигадані статті у відповідних групах, на кшталт спільнот прихильників правих ‎рухів "Пегіда" та "Альтернатива для Німеччини".‎ Кульмінацією фейкових новин стала вигадана історія про шукачів притулку, які нібито за державний кошт ‎користувалися послугами повій. За чотири дні історія охопила 11 тис. ‎користувачів Facebook і була поширена понад 150 разів. Лише кілька користувачів соцмережі ‎звернули увагу на те, що події вигаданої новини відбувалися в неіснуючому місті Бад Олен. ‎ ‎"Нас вразило, що наш профіль у Facebook жодного разу не викликав сумніви - ані в самого ‎Facebook як інституції, ані в інших користувачів", - заявив керівник дослідження професор ‎Вольфганг Швайгер.‎ Після оприлюднення результатів експерименту на сайті фейкових новин з'явився ‎червоний банер, який попереджає читачів, що всі історії на порталі - вигадані.‎‎
Liked the article?
Help us be even more cool!