ГАРЯЧА ЛІНІЯ(050) 447-70-63
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

[email protected]

(050) 447-70-63

Подай скаргу

В українських онлайн-медіа скорочується відвідуваність. Аналіз даних SimilarWeb

26.07.2023, 16:03
Яна Машкова
Колаж ІМІ
Колаж ІМІ

Українці стали приділяти менше уваги онлайн-виданням, випливає з аналізу відкритих даних SimilarWeb. У перші місяці повномасштабної війни перегляди українських сайтів зросли в окремих випадках на 300%. Нині поведінка аудиторії змінилася: скоротилися час перебування на сайтах та кількість переглянутих сторінок. Тим часом не змінився склад топ-10. Але всередині першої десятки кілька видань опинилися на інших позиціях. Деякі з них змогли подолати одразу кілька сходинок угору, інші ж поступилися лідерством.

Показники аудиторії, які експерти ІМІ фіксували під час перших місяців повномасштабної війни, вражають. У деяких медіа відсоткові показники збільшувалися на 300%. Однак наразі експерти ІМІ фіксують, що українці менше проводять часу на сайтах. Змінилася поведінка, час перебування та кількість переглянутих сторінок. 

Утім, з цікавого – рейтинг топ-10 все ще залишається стабільним. Щоправда, рейтингові позиції змінюються. Такими є дані аналізу відкритих даних SimilarWeb.

Десятка найпопулярніших українських онлайн-медіа в другому кварталі 2023 року, за даними SimilarWeb:

З початку квітня до кінця червня 2023 року перелік українських онлайн-видань, що становлять топ-10, не змінився. Водночас змінилися їхні позиції всередині першої десятки:

  • “24 канал” піднявся з п'ятої позиції на другу;
  • РБК-Україна спустився на одну сходинку і нині посідає четверте місце;
  • ТСН також опинився на одну позицію нижче і нині перебуває на п'ятій;
  • “Фокус” піднявся на одну сходинку і тепер посідає сьоме місце;
  • УНІАН так само став на одну позицію вище і опинився на восьмому;
  • рейтинг НВ спустився на дві сходинки й нині посідає дев'яте місце.

Свої позиції в першій десятці зберегли: “Українська правда” (перше місце), “Цензор” (друге місце), “Кореспондент” (шосте місце) та “Гордон” (десяте місце).

“Українська правда”. Найактивніша аудиторія – люди віком 25–34 роки (31,55%) та 35–44 (20,45%). Водночас взаємодія користувачів віком 65+ становить майже 7% трафіку. Щодо гендерного балансу, то читачі “Української правди” переважно чоловіки (62%), тоді як читачок значно менше (38%). Основна аудиторія на сайт переходить за прямими лінками (59%). 23,3% читачів переходять на сайт через пошукові системи в браузері. Трафік із соцмереж становить 10,3%, а реферальний трафік – майже 7% переходів. Трафік від соцмереж складається так: від Reddit – 60% переходів, 15,6% приносить Twitter, 11,8% – це переходи з Facebook, ще 10,5% трафіку дає YouTube. Майже 70% трафіку приходить з українських ІР-адрес. З ІР-адрес США – 8% переглядів. Значно менше трафіку з Німеччини (3,8%), Канади (2,1%) та Великої Британії (1,8%).

Серед читачів сайту “Цензор” 62% – чоловіки та 38% – жінки. Ядро аудиторії – користувачі віком 25–34 роки (26%) та 35–44 (22,3%). 65,2% аудиторії читачів переходять на сайт за прямими лінками. Інший трафік складається з реферальних лінків – 16,4%, органічного трафіку – 12,1% та переходів із соцмереж – 5,4%. Загальний трафік із соцмереж складається на 34,5% з переходів із YouTube, 32,5% з Twitter та 26,4% заходів через Facebook. Кожен четвертий візит на сайт відбувається з України (80%). Значно менше трафіку генерують переходи зі США (2,44%), Німеччини (2,34%), Польщі (1,48%) та Литви (1,3%). 

Аудиторія онлайн-видання “24 канал” складається на 56% з чоловіків і на 44% з жінок.  Ядро аудиторії становлять читачі віком 25–34 роки (32%) та 35–44 (21%). 82,5 % трафіку генерують читачі з українськими IP-адресами. Майже 3% трафіку додають російські користувачі. Користувачі зі США створюють 2,2% трафіку. Дещо менше читачів приходять на сайт з Німеччини (2%) та Польщі (1,7%). Найбільша частка трафіку складається з органічних переходів через пошукові системи (37%). На другому місці за кількістю залученості аудиторії – реферальні переходи (32%). Переходи на сайт через прямі лінки становлять 23% трафіку, із соцмереж – 7,5%. Основне джерело переходів із соціальних мереж – це Facebook (66%). Менше трафіку приходить з YouTube (19,5%) та Twitter (13,1%). Незначна частка переходів відбувається з Telegram (0,3%) та Instagram (0,25%).

РБК-Україна. Гендерний розподіл аудиторії: жінки становлять майже 43% аудиторії, чоловіки – 57%. Щодо географії, то найактивнішими є читачі з України – 79%. Водночас аудиторія цього ресурсу на 3,2% складається з росіян. Крім того, на сайт приходять читачі з Німеччини (майже 3%), США (2,6%) та Казахстану (2,5%). Майже 61% трафіку – прямі переходи. Переходів через пошукові системи – 26,5% та реферальних – 12%. Водночас залучення користувачів соцмереж залишається на мізерному рівні – 0,63%.

Аудиторія ТСН складається на 44% з жінок та на 56% з чоловіків. Найактивніша група – це читачі віком 25–34 роки (33%). Найбільша частка аудиторії має українські ІР-адреси – 85,5%. Водночас ТСН читають зі США (1,9%), Німеччини (1,6%), Чехії (1,6%). Менш ніж 1% переглядів – з російських ІР-адрес. Трафік ТСН складається з реферальних переходів (35%), органічного пошуку (майже 33%) та прямих переходів. Дещо більш ніж 7% користувачів приходять із соцмереж, найчастіше з Facebook (72%), рідше з YouTube (20%) та ще рідше з Twitter (6,2%).

Серед читачів “Кореспондента” чоловіки становлять 62%, відповідно жінки  лише 38%. Ядро аудиторії – це люди віком від 24 років до 44 (майже 51%). 73% переглядів сайту становлять заходи з українських ІР-адрес. Значно менше зі США (5,1%), Росії (2%), Німеччини (2%) та Канади (1,7%). Найчастіше користувачі переходять на сайт через прямі лінки (71,6%). Значно  менше через органічний пошук (21,6%) та реферальним шляхом (4,3%). Мінімальна частка трафіку генерується через соціальні мережі – лише 1,8%.

“Фокус”. Жінки становлять 41% аудиторії цього онлайн-видання,  чоловіки дещо більше – 59%. Основна відвідуваність сайту відбувається через реферальні переходи (51,6%), значно менше трафіку дають органічний пошук (29,3%) та прямі лінки (17,1%). Соціальні мережі приводять 1,7% аудиторії. З них Facebook дає майже 51% переходів, YouTube – 23%, Twitter – 12,8%, Reddit – 4,28%, а також російський Вк – 4,28%. Традиційно для цього сайту “географічне ядро” складається із заходів через українські ІР-адреси (майже 86%). 2,6% відвідувань здійснюють росіяни та 2,4% – читачі з Німеччини, а також менш ніж 1% – з Туреччини та США.

В УНІАН 46,3% аудиторії – жінки. Це найвищий показник жіночої аудиторії серед медіа, які входять до топ-10. Найчастіше читачі заходять на сайт через пошукові системи в браузері (майже 50%) та через прямі лінки (35%). Реферальні переходи становлять 8,9% трафіку. Користувачі соцмереж генерують близько 5,8% переходів. Щодо соцмереж, то найчастіше на УНІАН приходять з Facebook (63,5%), YouTube 21,5% та Twitter (12,1%). Окрім української аудиторії (87%), трафік генерується з ІР-адрес Польщі (3,7%), Франції (1,9%), США (1,2%) та Німеччини (1,2%).

Основна аудиторія НВ складається з 61% чоловіків та 39% жінок. Найактивніше сайт відвідують користувачі українських ІР-адрес (майже 72%). Окрім цього, кожен одинадцятий читач – зі США (9%). Значно менше відвідувачів приходять з Німеччини (2,3%) та Нідерландів (1,7%). Також у новинну стрічку НВ підглядають росіяни (близько 1,5% трафіку). Основний трафік генерується з трьох джерел: реферальні лінки (35%), прямі переходи (32%) та пошук через браузер (24,5%). Ще 7,6% трафіку додають переходи із соцмереж, найчастіше з Reddit (37%), Twitter (26,3%) та Facebook (25,7%).

Українські користувачі становлять 64% аудиторії онлайн-видання “Гордон”. Поряд з тим 7,5% відвідувачів сайту – це росіяни, які не втратили цікавості до новинної стрічки. Восени 2022 року вони забезпечували 10% загальної кількості заходів на сайт. Отже, можна зазначити, що сайт “Гордон” надалі утримує російську аудиторію. Близьку до росіян активність на сайті показали відвідувачі з Казахстану (6,3%). Водночас майже вдвічі рідше сюди приходять читачі з Німеччини (3,4%) та Ізраїлю (3,2%). Основний трафік на сайт генерується прямими переходами (майже 37%) та органічним пошуком (34%). На третьому місці – реферальні лінки (24%). Соцмережі залучають на сайт 4,5% аудиторії, з яких 45% – Facebook, майже 31% – YouTube та 14,5% – Twitter. Значно менше трафіку приходить з Telegram (4,6%) та Вк (3,8%).

Також експерти ІМІ фіксували в 10 найпопулярніших медіа інші ключові параметри: час перебування відвідувачів на сайті, кількість переглянутих сторінок та показник відмов (позначає відсоткове співвідношення кількості відвідувачів, що залишили сайт прямо зі сторінки входу або переглянули не більш ніж одну сторінку сайту). 

Експерти ІМІ зауважують: кілька моніторингів поспіль виявили, що на сайті “РБК-Україна” фіксується незвичайно тривале перебування “пересічного користувача”. У другому кварталі 2023 року середній час одного візиту становить 19 хвилин і 59 секунд. Минулого кварталу цей показник дорівнював 17 хв. 50 сек. Тобто в середньому манера читання та проведеного часу в аудиторії РБК-Україна не змінилася. Разом з цим кількість переглянутих сторінок залишається майже однаковою.

Це викликає питання щодо етичності походження трафіку, адже сайти зі схожим контентом серед топ-10 мають у середньому дві-три хвилини перебування користувача. 

Як раніше повідомляв ІМІ, SimilarWeb не є ідеальним інструментом для вимірювання популярності медіа, його дані можуть містити похибку. Про це йшлося в матеріалі liga.net. Тож оцінювати відвідуваність сайту краще за кількістю унікальних користувачів. Проте цих даних відкриті ресурси не показують. 

У липні 2023 року ІМІ публікує рейтинг 50 українських медіа за кількістю переглядів за другий квартал цього року. Надані цифри взято з ресурсу SimilarWeb:

 

 

media

average apr-jun 23

1

УП

65,9

2

Цензор

58,0

3

24 канал

47,4

4

РБК Україна

44,0

5

ТСН

42,3

6

Кореспондент

28,0

7

Фокус

27,3

8

УНІАН

26,7

9

НВ

24,6

10

Гордон

23,0

11

Главком

16,3

12

Еспресо

11,5

13

Апостроф

11,0

14

Обозреватель

10,1

15

Телеграф

9,5

16

novyny.live

9,4

17

Ліга

9,0

18

Суспільне

6,7

19

Дело

6,7

20

Glavred info

6,1

21

Захід.нет

5,7

22

ukranews.com

5,6

23

Знай

5,6

24

Радіо Свобода

4,9

25

Comments

4,7

26

Інформатор

4,5

27

ДТ

4,5

28

Політека

4,2

29

Укрінформ

4,0

30

newsyou.info

3,2

31

Громадське

3,0

32

УНН

2,9

33

Gazeta.ua

2,7

34

Слово і діло

2,7

35

Факти

2,1

36

КП в Україні

2,0

37

Хвиля

2,0

38

Вести

1,9

39

Новинарня

1,8

40

ЛБ

1,6

41

Інтерфакс Україна

1,6

42

5 канал

1,6

43

Букви

1,5

44

Бабель

1,0

45

ICTV

0,9

46

enovosty.com

0,8

47

Подробности

0,6

48

Голос Америки

0,6

49

Lenta.ua

0,5

50

Прямий

0,5

 

Liked the article?
Help us be even more cool!