ГАРЯЧА ЛІНІЯ(050) 447-70-63
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

[email protected]

(050) 447-70-63

Подай скаргу

Підсумки-2023. Як жилося черкаським онлайн-медіа?

17.01.2024, 12:53
Єлєна Щепак

Минає вже другий рік, який Україна переживає в умовах повномасштабного вторгнення. І хоча Черкащина – тилова область, він не був простим для регіональних інтернет-медіа: скорочення бюджетів, а відповідно, й кадрів, робота з воєнними болючими темами, ракетні обстріли. Попри всі складнощі регіональний медіаландшафт онлайн-видань регіону не змінився: усі ЗМІ продовжують триматися на плаву, а більшість намагаються навіть у таких умовах розвиватись і допомагати Збройним Силам України, завдяки кому всім нам далі вдається виживати.

Яким був 2023 рік та що черкаські медійники очікують від наступного, 2024-го, читайте в блозі.

“Ледве існуємо в тих реаліях, які є”

Як і 2022-й, для сайту Змі.ck.ua рік, що минає, був складним. Про це каже головний редактор видання Сергій Стасько.

“Ми ледве існуємо в тих реаліях, які є. Цього року пішов той склад, з яким я працював майже три роки. Треба було починати все заново, – розповідає Сергій. – Порівняно з минулим роком зараз на сайті працює тільки дві людини”.

Попри такі умови медіа провело кілька успішних зборів на підтримку військових. 

“Ми пишаємося, що змогли цього року організовувати збори. Зуміли допомогти зібрати для ЗСУ 1,5 мільйона гривень”, – каже головний редактор Змі.ck.ua.

На наступний рік головний план для медіа – вижити, щоб існувати далі. “Далекоглядних планів не маю, оскільки не впевнений у фінансуванні проєкту в довгостроковій перспективі”, – каже  Сергій.

“Фінансову ситуацію, порівняно з минулим роком, покращили”

Один з викликів, з яким зіткнулося медіа “Про все” наприкінці 2022 і початку 2023 року, – це блекаути.

“Враховуючи, що з 24 лютого 2022 року колектив перейшов на дистанційну роботу без офісу, журналістам доводилося підлаштовуватися під графіки відключення світла, підстраховувати одне одного, щоб читачі не відчували незручностей, а отримували оперативну, актуальну і якісну інформацію. Новини доводилося писати та публікувати з телефонів, відвідувати пункти незламності та використовувати різні лайфхаки для отримання інтернету”, – пригадує головна редакторка медіа Алла Мороз.

З початком повномасштабної війни у видання, як і в решти, суттєво зросла аудиторія.

“Одним із завдань у 2023 році було утримати увагу цих читачів, оскільки, за нашими спостереженнями, на другий рік війни люди стали вибагливішими до новин на воєнну тематику, і частково цей інтерес знизився”, – каже Алла.

Болючою темою для медіа є брак кадрів: нині в штаті лише троє журналістів. Попри це команда намагається не поступатися іншим редакціям за якістю контенту. Нині редакція в пошуках нових членів колективу.

У 2023 році журналісти видання не об’єднували свої матеріали в межі певного проєкту, однак змістили свій фокус роботи на історії, інтерв’ю та аналітичні матеріали, в яких героями були військові, волонтери, переселенці.

Фінансову ситуацію, порівняно з минулим роком, у медіа вдалося покращити. Команда пропонувала знижки для рекламодавців, персональні пакетні пропозиції та водночас продовжувала створювати якісний контент, який додатково приваблював нових замовників інформаційних послуг.

“Наступного року ставимо собі за мету продовжити професійно зростати, бути цікавими для читачів, якісно конкурувати з колегами та мріємо одними з перших повідомити своїх читачів про довгоочікувану Перемогу. Серед перспектив – розвивати регіональну журналістику, публікувати матеріали про місцевих героїв та героїнь, їхні проблеми, досягнення, бути частиною єдиного інформаційного медіасередовища”, – зазначає Алла Мороз.

Серед ризиків команда вбачає щоденну загрозу від ворожих обстрілів і конкуренцію з анонімними телеграм-каналами.

“Боїмося загубитися серед анонімних телеграм-каналів з неперевіреною та “іпсошною” інформацією, що може призвести до зменшення нашої аудиторії та зниження довіри. Однак сподіваємося, що цього не станеться, переконані, що більшість наших читачів стежить за інформаційною гігієною”, – зазначає головна редакторка “Про все”.

“Готуємо новий відеоформат”

Стабільнішим, ніж попередній, був рік і для редакції сайту “Вичерпно”. 

“Ми адаптувалися, тож можна було думати не про виживання, а про розвиток, чим ми можемо бути корисні”, – коментує головна редакторка сайту “Вичерпно” Анна Романенко.

Зокрема, у 2023 році редакція оновила свою студію: зробила її сучаснішою та динамічною. У вуличні формати знімання на постійній основі додали опитування.

Оновлена відеостудія “Вичерпно”. Фото Анни Романенко

Незмінною залишилась увага редакції до військових. За грантові кошти команда реалізувала проєкт, присвячений реабілітації захисників. Окрім того, редакція отримала грант від ІМІ, за яким висвітлювала роботу колег-медійників з початку повномасштабного вторгнення.

У 2023 році у “Вичерпно” збільшилася команда. Також цей рік став більш фінансово-стабільним завдяки участі в грантових програмах та поверненню рекламодавців, з якими співпрацювали раніше. Вдалося також дещо оновити техніку редакції й підготуватися до ймовірних блекаутів.

“У планах – писати ще більше авторських суспільно важливих матеріалів, і нині працюємо над розробленням нового відеоформату”, – зазначає Анна Романенко.

“Незламні”, розслідування і збори на армію

Редакція 18000 цього року повернула формат відеорозслідувань, провела кілька масштабних зборів для військових, а також реалізувала проєкт про військових з ампутаціями “Незламні”.

Цьогоріч редакція підготувала низку матеріалів на воєнну тематику: зокрема проводила прямі ефіри з військовими та волонтерами, готувала репортаж про зруйновану внаслідок ракетного обстрілу в Умані багатоповерхівку, а також стежила за відновленням об’єктів, що постраждали від війни.

Один з важливих напрямів роботи, який з’явився у 18000 після повномасштабного вторгнення, – збір коштів на потреби Збройних Сил. Загалом вдалося вже залучити більш ніж 10 мільйонів гривень від читачів. Майже 6 млн зібрали цьогоріч. У 2023 році редакція придбала за кошти читачів і передала захисникам 29 дронів Mavic-3 та 51 ударний дрон. Окрім того, цього року ще придбають дві евакуаційні автівки.

Цьогоріч редакція разом з відомим фотографом Ігорем Єфімовим створила проєкт “Незламні”. Це цикл із 10 публікацій про військових, які втратили кінцівки на фронті. Проєкт фінішував 19 грудня виставкою світлин у художньому музеї. На ній представили 19 “найсильніших” світлин.

Виставка “Незламні” в музеї в Черкасах. Фото Катерини Михальчук

“Основна ідея проєкту – створити таку набаченість серед людей, щоб навіть діти не запитували в батьків, чому в когось немає кінцівки, а знали, як багато ці люди зробити для нашої країни та для них особисто”, – розповідає ідейниця проєкту, журналістка видання “18000” Ірина Малюкова.

Також команда створила серію відеорозслідувань, частина з яких викликала інтерес і в правоохоронців. Найрезонанснішими стали відео про будівництво маєтку на березі Дніпра родиною міського голови, а також про продаж нелегального тютюну в Черкасах. За підсумками останнього розслідування було демонтовано кілька кіосків, а мерія звернулася до поліції, щоб та дослідила прискіпливіше діяльність “нелегалів”.

“Робота медіа під час війни ускладнюється ворожими обстрілами й постійним пошуком фінансів для втримання команди. Та попри всі складнощі ми традиційно намагалися впливати на порядок денний регіону, а також допомагати нашим захисникам”, – розповів про роботу команди у 2023 році співзасновник видання “18000” Сергій Макаренко. 

Не менш складний 2024-й

Для більшості черкаських медіа 2023 рік був складним, проте стабільнішим, ніж шоковий 2022-й. Утім, уже зрозуміло, що не менш складним буде й наступний рік. Нас ще можуть чекати зимові блекаути, посилені ворожі обстріли, а також не завжди втішні новини з фронту. Окрім того, до ризиків додасться й посилена мобілізація, яка зачепить і редакції, де працюють чоловіки призовного віку. Та попри це місцеві онлайн-медіа залишаються надзвичайно цінними для своїх регіонів. Адже саме звідси люди черпають локальні новини про свої місто або область. Вистояти та зростати в умовах невизначеності зможуть ті редакції, які будуть гнучкими, оперативно реагуватимуть на події, а також зможуть диверсифікувати доходи.  

Єлєна Щепак, представниця ІМІ в Черкаській області

Liked the article?
Help us be even more cool!