ГАРЯЧА ЛІНІЯ(050) 447-70-63
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

[email protected]

(050) 447-70-63

Подай скаргу

Медіа Миколаєва на шляху розвитку: стратегії та навчання роботи з грантами

Навесні минулого року на базі журналістського хабу Інституту масової інформації "Медіабаза.Миколаїв" відбувся тренінг щодо можливостей отримання грантів для миколаївських медіа. На той час більшість місцевих медіа не працювала з донорами, не мала досвіду пошуку конкурсів, написання заявок, формування бюджету та реалізації грантових проєктів.

Обмеженість у джерелах доходів та фактично відсутній рекламний ринок змусив миколаївських журналістів шукати нові можливості. Саме так і виникла ідея щодо проведення комплексного навчання для мотивованих медіа, а також розроблення їхніх стратегій розвитку. Проєкт, який реалізувала місцева громадська організація "Центр навчання і освіти дорослих "Південь", тривав чотири місяці. У ньому взяли участь комунальний телеканал "МАРТ", газети "Вечірній Миколаїв", "Південна правда", онлайн-медіа "НикВести", "Преступности.НЕТ", "Новини-N", 0512.com.ua та "Корабелів.інфо".

Робота над стратегією "Корабелів.інфо". Фото надане Анною Нікуліною
 
Робота над стратегією Корабелов.ІнфоНавчанння проєктному менеджменту для медійників Миколаєва. Фото надане Анною Нікуліною

"Минулого року редакція Преступности.НЕТ разом з близько десяти миколаївських видань, брала участь у проєкті розвитку медіа. Все почалось із зустрічі в Медіабазі.Миколаїв, де Віктор Сікаленко (проєктний менеджер онлайн-медіа "НикВести". – Прим.) розповів про те, як працювати з грантодавцями. Під час спілкування зʼясувалося, що через війну та зміну інформаційного середовища, виникли певні виклики перед редакціями. І ці виклики дуже схожі між собою. Досить швидко ми зійшлися на думці, що редакціям потрібні нові знання. Закрити цю потребу взялися в Центрі навчання і освіти дорослих "Південь". Протягом декількох місяців ми навчалися проєктного менеджменту, разом з Юлією Саліженко (експертка зі стратегування для медіа. – Прим.) працювали над розробленням Стратегії видання і робили матеріали про відбудову в громадах Миколаївщини, отримавши техніку для підсилення нашої редакції. Насправді робити публікації на спільну тему – досить цікавий  досвід. Бо, як виявилося, кожна громада має свій план на відбудову. Хтось уже почав шукати партнерів та розробляє проєкти, а хтось зараз поки що зайнятий розвʼязанням нагальних питань. І ці підходи дивним чином схожі на те, як зараз діють миколаївські медіа", – написала у своєму фейсбуці журналістка видання Олександра Ющишена.

П’ятиденна навчальна програма з проєктного менеджменту загальною тривалістю 35 годин проходила в Миколаєві. Як зазначив тренер навчальної програми Дмитро Пронін, до початку навчання лише три учасники мали досвід написання та реалізації грантових проєктів. Після завершення навчання 12 учасників із 13 отримали необхідні знання та навички для розроблення власних проєктів. 

Керівниця проєкту Анна Нікуліна в коментарі ІМІ розповіла, що після проходження навчального курсу з проєктного менеджменту експерти допомагали медіа оформити їхні ідеї в якісні проєктні заявки на грантові конкурси. В результаті було подано 10 проєктних заявок, два медіа вже отримали фінансування, ще одне медіа подало заявку на грантовий конкурс і очікує відповіді. 

"З вересня наша редакція "Новини Миколаєва – 0512.com.ua" навчалася створювати проєктні заявки на грант та успішно вже виграла грант. Розробила стратегію сайту, яку вже втілюємо в життя, а також отримала необхідну техніку для редакції.  Весь цей час ми постійно комунікували, радились, навчались. Дуже важливо розуміти, що ви важливі й що вам хочуть допомогти ставати кращими", – написала головна редакторка 0512.com.ua Олена Дворцова у фейсбуці.

Олена Дворцова, головна редакторка видання Медійники Миколаєва отримали необхідну для роботи техніку. Фото надала Анна Нікуліна

Також експерти зі стратегічного планування Юлія Саліженко й Тарас Тимчук провели аналіз миколаївських медіа, ознайомчі зустрічі, глибинні інтерв'ю з їхніми представниками, керівництвом та впродовж листопада-грудня розробили стратегії розвитку семи медіа. У результаті проведення стратегічних сесій та консультацій представники регіональних медіаресурсів отримали навички для розроблення власних короткострокових стратегій розвитку, адже оволоділи всіма необхідними для цього інструментами, вони сформували бачення напрямків руху, краще зрозуміли свою аудиторію, відкрили для себе нові шляхи для заробітку медіа. 

Представниця ІМІ в Миколаївській області консультувала експерта зі стратегування Тараса Тимчука щодо медіаситуації в регіоні, зокрема щодо історії та поточної ситуації в газетах і на телеканалі, яким він допомагав з розробленням стратегії розвитку. 

"Нашій команді "Корабелів.інфо" разом з іншими миколаївськими медіа пощастило взяти участь у навчальній програмі з проєктного менеджменту, під час якої ми оволоділи секретами  підготовки бюджету, створили власну стратегію розвитку, а ще отримали необхідну для роботи редакції техніку, за що дуже вдячні організаторам проєкту "Підтримка миколаївських ЗМІ у воєнний період", написала у фейсбуці головна редакторка видання Наталя Бєлова.

Окрім того,  учасники проєкту отримали техніку, яка відповідає їхнім запитам та потребам. Це відеокамери, фотоапарати, ноутбуки, мобільні телефони, студійне обладнання. Надана техніка допоможе медіа покращити якість контенту, розвивати нові напрями, а також стати незалежнішими від впливу політиків та влади, що буде особливо важливим під час виборів. Так, наприклад, видання "Корабелів.інфо" хоче запустити власне онлайн-радіо, а телеканал "МАРТ" має ресурси для виробництва розважального та промоційного контенту на замовлення. 

"Перед стартом проєкту ми провели опитування серед регіональних ЗМІ й визначили найвмотивованіші редакції. Наш проєкт не лише допоміг медіа покращити матеріально-технічну базу, опанувати основи проєктного менеджменту та розробити стратегічні кроки для подальшого розвитку, а й сприяв підвищенню обізнаності мешканців області з процесами відновлення в громадах", – підсумувала керівниця проєкту Анна Нікуліна.

Громадська організація сподівається продовжити проєкт підтримки медіа й у 2024 році.

Окрім того, журналістський хаб ІМІ "Медіабаза.Миколаїв" також проводить тренінги та навчання для медійників. Найближчим часом плануються тренінги з доступу до інформації, роботи в соцмережах та інші. За анонсами можна стежити на фейсбук-сторінці Медіабази.

Катерина Середа, регіональна представниця ІМІ в Миколаївській області

Liked the article?
Help us be even more cool!