ГАРЯЧА ЛІНІЯ(050) 447-70-63
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

[email protected]

(050) 447-70-63

Подай скаргу

Фактаж без суб’єктивізму. Про що пишуть популярні тг-канали Кіровоградщини

Війна, політика, корупція, плітки, бізнес, реклама… здається, не лишилося вже тем та тематик, які не висвітлюються в соціальних мережах популярними пабліками, блогерами чи просто медійними особами. Ба більше, за час війни, коли потреба в надшвидкому реагуванні на загрози зросла в рази, читачі дедалі частіше звертаються по інформацію саме до соцмереж, ігноруючи перевірені та достовірні ЗМІ. 

Кіровоградщина не стала винятком у загальній тенденції, хоча свої особливості в нас, звісно, присутні. Почнемо з того, що надпопулярні тг-канали з мільйонами підписників, сотнями тисяч реакцій та тисячами репостів у нас просто відсутні. Причина традиційна – загальна “сонливість” регіону. Через своє географічне положення та доволі посереднє фінансове становище Кіровоградщина не може “похвалитися” ні гучними скандалами, затриманнями й викриттями, ні активною та медійно розкрученою бізнесово-політичною тусовкою. 

Принципи трухи

Чи не найбільшу аудиторію – 107,9 тисячі підписників наразі має анонімний тг-канал “Труха⚡️Кропивницький”. Інформації на каналі чимало, однак у порівнянні з іншими регіонами, в яких працює ця мережа, Кіровоградщина відверто відстає. 

Щоденно тут публікують зо два десятки різноманітних постів. Це передруки місцевих видань, офіційної інформації від органів державної влади, реклама, оголошення та авторські дописи. В запозичених в інших повідомленнях посилання на першоджерело трапляються доволі часто, що доволі нетипово для “Трухи”. 

Тут чудово уживаються рекламні оголошення фірми “Ятрань”, власником якої є чинний голова Кіровоградської ОДА, та Бригади Національної гвардії України “Хартія”. 

 

Чимало тут і іншої рекламної інформації: тг-канали, блогери, магазини, онлайн-казино та ін. Прикметно, що такі матеріали канал навіть маркує тегом #реклама.

А от політична та навколополітична інформація на каналі зустрічається не так часто. Відвертих фаворитів чи улюбленців адмінів також важко виділити, адже, як і в будь-якому каналі-пісочниці, тут усього потроху. Загалом, якщо порівнювати “Труху” Кіровоградщини з каналами цієї мережі в інших регіонах, можемо констатувати – в нашій області працюють виваженіше, дотримуючись хоча б базових правил та принципів. Хоча й “сенсації” та “жовтуха” також проскакують місцями.

Новини від ОВА

Чималу для області аудиторію в 68,21 тисячі підписників має й офіційний телеграм-канал голови Кіровоградської ОДА / ОВА Андрія Райковича. Цілком очікувано тут можна почитати новини адміністрації, коментарі посадовця щодо поточної ситуації в регіоні, а також оголошення про початок та відбій повітряної тривоги. Звісно ж – перепости щоденних звернень президента до народу. 

На жаль, сторінку наповнюють не надто активно. З півдесятка дописів за день плюс щоденні повідомлення про хвилину мовчання за полеглими та інформація щодо тривог. 

Що ж до інформації про наслідки чергових обстрілів, то суха і не надто інформативна. Її тут постять “бо так треба”, а не з розрахунку на реакцію аудиторію чи заспокоєння населення.

Час від часу адміни каналу тішать аудиторію записами “живих” виступів Андрія Райковича в місцевому пресцентрі. Однак буває це аж надто зрідка. Тож сказати, що тут піарять суто Райковича, також було б неправильно. 

Вердикт – традиційний тг-канал для органів влади, сухо, коротко і не більше за дозволений мінімум.

Столітня газета з мемами

Одна з найстаріших газет Кіровоградщини “Кіровоградська правда” може похвалитися серйозною кількістю прихильників у телеграмі. Читацька аудиторія цього щотижневого видання з більш ніж столітньою історією в тг становить 30,21 тисячі користувачів. І ця цифра продовжує зростати. 

Популярності газетному телеграм-каналу додає наявність функції живого обговорення та, звісно ж, меми. Так-так, саме меми, які вже стали фішкою “Кіровоградки” на інтернет-просторах. 

Переважна більшість публікацій на сторінці – це власні матеріали газети, дані про загиблих на війні військовослужбовців та, як не дивно, реклама. Трапляються, звісно, й репости журналістських робіт інших видань, однак це буває вкрай рідко. 

А от чого тг-каналу не вистачає, то це оперативності. Тут ви не знайдете інформації про поточні події міста та області станом не лише “на зараз”, а інколи й “на сьогодні”. Винятком є повідомлення про ДТП, прориви водопроводу чи інформація від комунальних служб. Хоча загалом можна зрозуміти. Темп роботи газетярів усе ж дещо інший, ніж у новинарів онлайн-видань, та й акценти інші.

У будь-якому разі півтора-два десятки публікацій на день тг-канал має, і, судячи зі зростання аудиторії, читачів наповнення цілком влаштовує.

Суспільний тг-канал 

Єдиний популярний телеграм-канал місцевого телеканалу – “Суспільне Кропивницький”. Джерело інформації офіційне – відмічено галочкою. Аудиторія стабільна – трохи більш ніж 32 тисячі підписників. 

А от контент, по суті, дублює сайт телеканалу. Хіба в перепаковці під зручну “коротку форму” – кілька слів про тему новини, фоточка і посилання на повноцінний сюжет. Здавалось би, все просто, однак схема діє. Тим паче що інформація подається дійсно цікаво і за її достовірність можна не переживати.

Як наслідок, показники відвідуваності тг-каналу зростають, чому сприяє під'єднання функції живого обговорення, відсутність жорсткого цензурування та вельми оперативне подання інформації. 

Займається “Суспільне Кропивницький” і кроспостингом матеріалів з іншими телеграм-каналами Суспільного. 

За наповненням сторінки телеканалу наглядають як регіональний офіс, так і центральне керівництво Суспільного. Тому фейки та дезінформація тут не трапляються. Принаймні в моніторинговий тиждень, з 10 по 14 липня, нам таких матеріалів знайти не вдалося. Загалом за цей період середній показник наповнюваності стрічки новин становив півтора десятка постів на день.

Сюжети місцеві, сюжети з інших регіонів, тижневий дайджест, оповіщення про “тривоги” плюс трішки оперативних даних щодо подій у регіоні та Україні… Виявляється, це  все, що треба для хорошого, цікавого тг-каналу. 

Перепости від ХК

ХК|Кропивницький” з його аудиторією у 23,72 тисячі підписників також входить до топу популярних в області пабліків. Канал анонімний, тож можливість поспілкуватися з адмінами доволі обмежена – хіба скинути якусь інформацію, що може їх зацікавити. На відміну від “Трухи” за наданий для публікації контент тут не доплачують. Відповідно, щось ексклюзивне, а головне, корисне та цікаве тут можна побачити зрідка. 

Та й з посиланням на першоджерела інформації все доволі сумно. За тиждень, поки ми моніторили цей тг-канал, на ньому не було опубліковано жодного матеріалу з активним гіперпосиланням. А публікують багато – по два-три десятки постів щоденно.

Водночас “ХК|Кропивницький” не соромиться цитувати та перепубліковувати офіційні тг-канали президента Володимира Зеленського, Кіровоградської обласної прокуратури, Патрульної поліції, Кіровоградської обласної військової адміністрації, кропивницьких та всеукраїнських ЗМІ та ін. 

А от що потішило, то це відсутність реклами та нав’язливого просування окремих політичних структур чи осіб. Особливого трешу чи фейків ми також не помітили. Звичайні повсякденні новини “про все на світі й трішки про війну”.

Як бачимо, популярні на Кіровоградщині телеграм-канали важко назвати аж надто цікавими. Інформативними – звісно, оперативними – не завжди, та все ж достовірними – здебільшого. Однак цілком ймовірно, що саме це й потрібно читачам регіону – точна інформація без зайвої емоційності та суб’єктивізму. 

Павло Лісниченко, регіональний представник ІМІ в Кіровоградській області

Liked the article?
Help us be even more cool!