ГАРЯЧА ЛІНІЯ(050) 447-70-63
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

[email protected]

(050) 447-70-63

Подай скаргу

80% вінницьких новин локальні. З них третина – кримінал і надзвичайні події

Майже чотири з п’яти новин на вінницьких сайтах стосуються локальних подій. Найбільше місцеві медіа полюбляють теми криміналу та надзвичайних подій – такі новини становлять третину публікацій. Комуналка, місцева політика, соціальні теми – це кожна сьома місцева новина. Майже стільки ж новин присвячено тематиці війни. Звичайно, темою тижня стала "епідемія" Гепатиту А, спалах якої фіксувався на початку листопада у Вінниці. Власне ця тема й "витягнула" тематику здоров’я та медицини.

Для моніторингу обрано п’ять вінницьких сайтів ("20 хвилин", Вінниця.Інфо, ВінБазар, "33 канал", "Віта"). Досліджено стрічки новин із 6 до 10 листопада включно. До моніторингу ввійшли новини, без аналітики, розслідувань, репортажів та рекламних публікацій. З наявного потоку публікацій виокремлено локальні (щодо подій, які стосуються Вінниці та Вінниччини), всеукраїнські, новини інших областей, міжнародні та просто інші новини (а такі були). Місцеві новини розбито за тематиками: війна / бойові дії; соціальні наслідки війни (зокрема, новини з ТОТ); місцева політика, економіка, соціальні проблеми (комуналка, пільги); волонтерство; права людини / вразливі категорії населення (ВПО, меншини, люди з інвалідністю, діти тощо); кримінальні новини; здоров'я / медицина; культура, спорт; інше.

У листопаді "контент-маркетингова платформа PRNEWS.IO" склала рейтинг десяти найпопулярніших медіа про новини Вінницької області на основі даних власного каталогу. Лідером рейтингу виявився сайт "20 хвилин". За перші дев’ять місяців медіа набрало 8,3 млн переглядів. На другому місці опинився вебпортал "Вінниця.Інфо" з 3,25 млн переглядів. Третє місце за сайтом real-vin.com, який відвідали за вказаний період понад 2,46 млн разів. Але все ж "Реал" себе більше позиціює як всеукраїнський сайт, а не локальний. Четверте місце посів сайт РІА Козятин, присвячений новинам міста Козятина. Вебресурс зібрав 1,76 млн переглядів за дев’ять місяців 2023 року. Решта сайтів мають такі показники: Vinbazar.com – 1 млн переглядів; vezha.ua – 987 тис. переглядів; BarNews.City – 571 тис. переглядів; Depo.Вінниця – 470 тис. переглядів; Жмеринка.City – 459 тис. переглядів.

 

Інфографіка сайту prnews.io

Що ж до нашого моніторингу, то сайт "33 каналу" залучено як тиражну газету регіону (окрім "20 хвилин", яка і так є лідером за відвідуваністю і апріорі входить у моніторинговий лист), а також сайт телеканалу "Віта" як суто місцевого телебачення (яке має повноцінний функціональний сайт, що діє як вебресурс).

Кримінал, комуналка, війна

Всього за час моніторингу проаналізовано 561 новину. З них 440, або 78,4%, стосувалися подій Вінниці та області. 87 новин, або 15,5%, були про всеукраїнські події. Це і зведення Генштабу, і зміни в законодавстві та інші події, які стосуються всіх українців загалом.

19 новин (3,4%) стосувалися міжнародної політики (зокрема, і санкцій проти росії). Дев’ять новин (1,6%) були повідомленнями з інших регіонів. Це і, наприклад, новини про атаки на сусідню Хмельницьку область, і про співпрацю Вінниччини з іншими регіонами.

Третину місцевих новин (142 з 440, або 32,3%) становить кримінал та надзвичайні події. Це повідомлення пресслужб поліції, прокуратури, ДСНС та інші рерайти. Власне, як і друга за обсягом тематика, "місцева політика, економіка, соціальні проблеми (комуналка, пільги)". На цю тему налічили 74 матеріали, що становить 16,8% всіх локальних новин. Найбільше, що характерно, таких повідомлень (34 із 74) у комунального телеканалу "Віта", адже засновник його – Вінницька міська рада. Відключення світла, води, "паркети" місцевої влади, робота транспорту – все це, звичайно, висвітлюють місцеві медіа.

Третьою за кількістю публікацій стала тема соціальних наслідків війни, зокрема новини з ТОТ. Здебільшого це для Вінниччини повідомлення про загиблих Героїв. Цій темі присвячено 77 публікацій, що становить 17,5%.

Актуальна тема тижня та навіть місяця для Вінниччини – спалах вірусного гепатиту А ("хвороба Боткіна"). Лише завдяки цій темі на четверте місце вийшла тематика здоров’я та медицини. Адже кожне вінницьке видання як мінімум повідомляло про статистику захворюваності та дублювало повідомлення МОЗ про можливі джерела зараження. До речі, станом на кінець листопада МОЗ так і не визначило, де ж джерело збудника хвороби було. Загалом на тему здоров’я припало 45 матеріалів, що становить 10% загальної кількості місцевих новин.

Категорія "інше" отримала частку в 7%. Це 32 публікації з 440. Чималу частину тут займають церковні новини. Як-от новина про те, що в місті Бар на Вінниччині відкрили нову церкву ПЦУ. Про це писали і "20 хвилин", і Вінниця.Інфо та інші.

На одну публікацію менше, 31 з 440 (або 7%) отримала тема "культура і спорт". У принципі, під час війни культурні події навіть у відносно мирній Вінниці майже не відбуваються. Хіба що варто віддати належне Вінницькому театру, який працює та, по суті, "закриває собою" вагому частину тематики.

Безпосередньо тема війни та бойових дій має сумарно 4,09% публікацій (18 з 440). Тут переважно розповідають про військове життя та здобутки "вінницьких" бригад. Тема волонтерства має 14 публікацій, або ж 3,2%. Останнє місце посіла тема "права людини / вразливі категорії населення". Всього сім з 440 публікацій (або 1,6%). І це притому, що комунальні медіа всіляко намагаються просунути тему допомоги міської ради для переселенців. "У Вінниці обговорили перспективи, які відкрив для себе бізнес за час війни", – заявляє місцевий телеканал "Віта". "Турбота про військових та членів їхніх родин – один із головних принципів Вінницької міської ради", – йдеться в іншому сюжеті комунального телеканалу.

Всеукраїнська Вінниця

Здебільшого всеукраїнські новини на суто вінницьких сайтах (ті, які не позиціювали раніше себе як всеукраїнські) – це або публікації, передруки Генштабу щодо кількості знищеної живої сили та техніки ворога, або ж зведення щодо стану подій на напрямках фронту. І це нормальна тенденція, коли редакції інформують читачів зранку та ввечері про поточний стан подій.

Інша справа "33 канал". Зі 131 повідомлення на сайті 70 новин, які відфільтровані як національні новини й стосуються всіх регіонів, країни загалом. Щобільше, "33 канал" став єдиним сайтом з п’яти, де є міжнародні новини. Їх налічили 19. Вінницьке видання навіть подає переклад статті з The New York Times (принаймні редакція не сказала, що це є передруком перекладу) із заголовком "Через невдалий літній контрнаступ українці стали песимістами". А для тих читачів, кого не здивуєш "ньюйорктаймсами", "33 канал" подає пророцтва українського мольфара. "Вaсиль Юращyк впeвнeний – yкpaїнськa пepeмогa нe зa гоpaми", – пишуть журналісти "найтиражнішої газети Вінниччини та центру України". До речі, чи дійсно казав щось мольфар, так і не зрозуміло, бо публікація складається з короткої підводки й відео, де є переказ начебто сказаних мольфаром слів.

До категорії інших новин зарахували повідомлення з "33 каналу", які стосуються не вінницьких, не всеукраїнських і навіть не міжнародних новин. Це вже міжпланетарний рівень. "На Землю сунуть дуже потужні магнітні бурі", – хоча, звідки сунуть, так і не сказали.

А загалом видання пропонує матеріали на будь-який маскультовий смак. Нещодавно редакторка "33 каналу" на зустрічі з новим прокурором області заявила, що її видання аналітичне. І вона ж видає надпотужну "аналітику" під назвою "ЛЮДИ, ВКЛЮЧАЙМО КЛЕПКУ! НАЙНЕПРИЄМНІШЕ, ЧОГО ХТОСЬ З УКРАЇНЦІВ ОЧІКУВАВ, ТО ЦЕ ЦЬОГО МОВНОГО СР…". Кількість знаків оклику тут абсолютно аналітична. Або видання на-гора видає церковну аналітику: "Агент-генерал – патріарх московського талібану". Відреагувало видання і на "тему тижня", спалах вірусного гепатиту А у Вінниці. Видання випустило потужну "аналітику" про причини хвороби, де вказало думки місцевих експертів, дописувачів соцмереж.

Ну і куди ж без джинси. Як-от "Міський голова Козятина займається шахрайством, – вважає Сергій Матвіюк" чи "Шлях до свободи і незалежності лежить через мінні поля" за підписом "Андрій Сенченко, український політик і громадський діяч, лідер політичної партії "Сила права". Ну і під заголовком у стилі міцного совку "З КИЄВА ТА ЗАРУБІЖЖЯ" маємо джинсу про позбавлення алкогольної та наркозалежності. Очевидно, це меседж на цільову аудиторію аналітичного видання. Ну й куди ж без оспівування зусиль місцевої влади в подоланні наслідків війни: "ЗМІЦНЕННЯ ЕКОНОМІКИ І НОВІ РОБОЧІ МІСЦЯ". Аж духом "комсомольського племені" повіяло від таких заголовків.

Варто зазначити, що джинсував не тільки "33 канал". Добре з цим завданням впорався і телеканал "Віта". Без жодних маркувань, без попередження в матеріалу під назвою "Від чого залежить вартість навчання у польських ВНЗ?" знаходимо посилання на сторонній ресурс, де "є багато інформації щодо вартості отримання вищої освіти у Польщі, в тому і числі від чого вона залежить та які переваги має порівняно з вартістю в інших країнах". Або ж телеканал вирішив поставити питання "Що викликає молочницю та як позбутися неприємних симптомів?". І відповідь читач має шукати виключно на сайті однієї з компаній, де можна замовити ліки в аптеках. Ну і зовсім нетипова для Вінниці публікація: "Продаж земельних ділянок в Ужгороді: перспективи та можливості". Хоча з огляду на родинні зв’язки місцевого депутата, власника одного з великих ТРЦ міста та ужгородського міського голови, все логічно.

Загалом дві основні тематики локальних новин, які становлять майже половину "інформаційного меню вінничан", є переважно передруками пресслужб різних відомств. Відсоток власних новин у вінницьких медіа невисокий. Хоча з огляду на "аналітику" окремих видань може здаватися, що хай уже будуть рерайти, ніж купа знаків оклику.

Антон Булгаков, регіональний представник Інституту масової інформації у Вінницькій області

Liked the article?
Help us be even more cool!