HOTLINE
On call 24 hours
Leave your data
and we'll get in touch with you
Thank you for your appeal

Or contact us:

info@imi.org.ua

050 447 70 63

Donate ІМІ File a complaint

Vakarchuk’s party "Golos" denied to ZIK, 112 channel and Newsone to give accreditation to its press center

21.07.2019, 20:09
The leaders of the political party "Golos" did not give permission to work in its press center to the representatives of the television channels, close to Viktor Medvedchuk, as well as journalists of the channel "Nash", reports Espresso TV. According to the channel, it was question of the channels 112 Ukraine, ZIK and NewsOne. In addition, during a briefing at a polling station in Kyiv, Svyatoslav Vakarchuk confirmed this report and explained this decision of his party. "We do not cooperate with television channels owned by people who work against Ukraine," he said. IMI reported, on November 7, 2018 new information TV channel appeared, owner of which was father of the MP Yevhen Murayev, head of party “Nashi”, Volodymyr Murayev. On October 5, 2018, the MP from the Opposition Bloc Taras Kozak became owner of the corporate rights of the NewsOne TV channel. On December 14, 2018, the “112 Ukraine” TV channel informed that Taras Kozak, a MP from the opposition party “Opposition bloc”, became the new owner of the channel. On June 14, it became known that ZIK TV channel was bought by an ally of Viktor Medvedchuk Taras Kozak, who also owns NewsOne TV channels and 112 Ukraine. Based on his media assets, he is going to create a new media holding “News”. Immediately after the announcement of the sale of ZIK, a number of top managers and journalists resigned. .On July 9, the National council for television and radio broadcasting decided to appeal to the Verkhovna Rada with proposals to amend the Law “On Television and Radio Broadcasting” in order to provide to the National council the authority to suspend and cancel licenses in certain cases in order to prevent anti-Ukrainian activities. July 11, Deputy head of Ukraine’s National Council for Television and Radio Broadcasting (NCTRB) Uliana Feshchuk has said there is no evidence of a connection between television channels 112.Ukraine, NewsOne and ZIK with “Opposition Bloc – For Life”’s political council head Viktor Medvedchuk.
Liked the article? Help us be even more cool!
Want to learn first about the new research of the Institute of Mass Media? Subscribe to the newsletter!
Thank you for subscribing!