HOTLINE
On call 24 hours
Leave your data
and we'll get in touch with you
Thank you for your appeal

Or contact us:

info@imi.org.ua

050 447 70 63

Donate ІМІ File a complaint

TV channel "Rada" failed to provide journalist with video of voting for “dictatorship laws”

15.12.2014, 21:30

The State TV channel "Rada", whose task is to cover the work of the Verkhovna Rada, or the Ukrainian Parliament, refused to provide the video record of the voting recorded in the Parliament on January 16, 2014, when Viktor Yanukovych's pro-governmental majority voted for the "dictatorship" laws. The representative of the movement “Chesno” (“Honestly”) Serhiy Andrushko wrote about this in his blog on “Ukrainska Pravda”.
In response to his request to provide the record, the TV channel replied that the channel stores the records it makes only for 14 days, and there are no laws that bind it to do even this.

Andrushko emphasizes that although the channel “Rada”, and governmental newspapers “Holos Ukrainy” and “Viche” received additional 3.6 million hryvnias before the end of the year, and in total they received 26 million hryvnias for the year, they still fail to store the records, and do not record most of the meetings of parliamentary committees.

Liked the article? Help us be even more cool!
Want to learn first about the new research of the Institute of Mass Media? Subscribe to the newsletter!
Thank you for subscribing!