HOTLINE
On call 24 hours
Leave your data
and we'll get in touch with you
Thank you for your appeal

Or contact us:

info@imi.org.ua

050 447 70 63

Donate ІМІ File a complaint

NewsOne’s owner denies link to Russian bank

09.07.2019, 15:16
Photo credits: vybor.ua The owner of the NewsOne TV channel Taras Kozak claimed NewsOne was absolutely not related to the Russian “Promsvyazbank”, as to the statement of NewsOne, as to Ukrinform. “No Cyprus company is ultimate beneficiary, or owner of the TV channel NewsOne, as the Prosecutor General said. Me, Taras Kozak, is the only owner of the TV channel NewsOne and I control directly 100% of the TV channel”, the MP form “Opposition block” and ally to Viktor Medvedchuk Taras Kozak said. He added the General Prosecutor’s statement about relation of the NewsOne and Russian bank “Promsvyazbank” was “ cynical falsehood and is evidence of his lack of professionalism and professional ineptitude”. All blames against the TV channel are absolutely ungrounded, as to Kozak. In his opinion, this aims to “artificially create grounds to apply sanctions against the TV channel NewsOne and to shut down the TV channel for some political reasons”. On July 7, Russian presenter Dmitry Kiselev announced in the program “News of the week”that a joint teleconference “Need to talk” with the Ukrainian TV channel NewsOne belonging to the ally of Viktor Medvedchuk, Taras Kozak, was to be held on July 12. NewsOne has announced that it is launching a joint project with the Russian television channel “Russia 24” “Need to talk”, since they thought one should initiate discussion between “the peoples of the two countries, and not the politicians.” The Security Service of Ukraine (SBU) initiates an urgent extraordinary meeting of the National Security and Defense Council (NSDC), aiming to impose some sanctions to legal entities which are broadcasting under the logos “112 Ukraine” and NewsOne TV channels. The National Council on Television and Radio will hold an extraordinary meeting on July 9 due to announced TV link-up between NewsOne and Russia 24. President of Ukraine Volodymyr Zelensky has called the announced TV link-up of Ukraine’s NewsOne TV channel and Russian state-owned channel Russia 24 a cheap but dangerous PR stunt ahead of the parliamentary elections. On July 8th, NewsOne TV channel  has cancelled the TV linkup “Need to talk” with the Russian TV channel Rossiya-24 (VGTRK). On July 8th, the General Prosecutor’s Office has instituted proceeding on attempted high treason, due to providing media support to the subversive activity against Ukraine that the NewsOne TV channel would commit by holding TV link-up “Need to Talk” with the Russian channel “Russia 24”. On July 8th, the General Prosecutor Yuriy Lutsenko claimed that one of beneficiary owner of the NewsOne TV channel is co-owner of Russian bank “Promsvyazbank”, through which the Kremlin is handling finance to the war against Ukraine. On July 8th, in the front of the NewsOne editorial office in Kyiv, protesters gathered to claim there was inadmissible to hold TV link-up with Russian TV channel “Russia 24”.
Liked the article? Help us be even more cool!
Want to learn first about the new research of the Institute of Mass Media? Subscribe to the newsletter!
Thank you for subscribing!