HOTLINE
On call 24 hours
Leave your data
and we'll get in touch with you
Thank you for your appeal

Or contact us:

info@imi.org.ua

050 447 70 63

Donate ІМІ File a complaint

NewsOne allowed National Council to conduct an inspection

24.07.2019, 17:11
The representatives of the TV channel NewsOne allowed members of the working group of the National Council on Television and Radio to conduct an audit in its office, as the member of the National Council Sergey Kostinsky reported to Ukrinform. "The working group of the National Council was allowed on the NewsOne. Verifications are underway. The results will be announced next week, "Kostinsky said. According to him, the regulator plans to inform about the results of its unscheduled audit at its next sitting, which should take place on August 1. In accordance with the procedure for monitoring the National Council, the outgoing inspections are carried out at the location that the broadcaster specified in the license. According to the State Register of Television and Radio Broadcasting Activity Subjects, the NewsOne edition is located on Polyova street, 21, in Kyiv. This is the legal and actual address of the licensee. As IMI reported, on July 9, the National Radio and Television Council decided to conduct an unscheduled inspection of the NewsOne TV channel (company "News 24 hours"), after the channel's project to hold a TV link-up with a Russian television channel "Russia", channel which is banned from broadcasting on the territory of Ukraine. On July 7, Russian presenter Dmitry Kiselev announced in the program “News of the week”that a joint teleconference “Need to talk” with the Ukrainian TV channel NewsOne belonging to the ally of Viktor Medvedchuk, Taras Kozak, was to be held on July 12. NewsOne has announced that it is launching a joint project with the Russian television channel “Russia 24” “Need to talk”, since they thought one should initiate discussion between “the peoples of the two countries, and not the politicians.” The Security Service of Ukraine (SBU) initiates an urgent extraordinary meeting of the National Security and Defense Council (NSDC), aiming to impose some sanctions to legal entities which are broadcasting under the logos “112 Ukraine” and NewsOne TV channels. The National Council on Television and Radio will hold an extraordinary meeting on July 9 due to announced TV link-up between NewsOne and Russia 24. President of Ukraine Volodymyr Zelensky has called the announced TV link-up of Ukraine’s NewsOne TV channel and Russian state-owned channel Russia 24 a cheap but dangerous PR stunt ahead of the parliamentary elections. On July 8th, NewsOne TV channel  has cancelled the TV linkup “Need to talk” with the Russian TV channel Rossiya-24 (VGTRK). On July 8th, the General Prosecutor’s Office has instituted proceeding on attempted high treason, due to providing media support to the subversive activity against Ukraine that the NewsOne TV channel would commit by holding TV link-up “Need to Talk” with the Russian channel “Russia 24”. On July 8th, the General Prosecutor Yuriy Lutsenko claimed that one of beneficiary owner of the NewsOne TV channel is co-owner of Russian bank “Promsvyazbank”, through which the Kremlin is handling finance to the war against Ukraine. On July 8th, in the front of the NewsOne editorial office in Kyiv, protesters gathered to claim there was inadmissible to hold TV link-up with Russian TV channel “Russia 24”. The same day, NewsOne editorial board claimed the action of protest under its office as a pressure case. IMI reported, on July 8th, in the front of the NewsOne editorial office in Kyiv, protesters gathered to express their angry for the scheduled and cancelled afterwards TV link-up with Russian TV channel “Russia 24”. Police opened criminal proceedings following the complaint of the journalist for “Strana” Vladyslav Bovtruk saying he had been beaten during a protest rally on July 2 in Kyiv. On July 9th, the National Television and Radio Broadcasting Council  said to hold an unscheduled verification of the NewsOne TV channel (company “News 24 hours”), given the TV channel’s project to hold TV link-up with a Russian television channel “Russia 1”, which is banned in Ukraine.
Liked the article? Help us be even more cool!
Want to learn first about the new research of the Institute of Mass Media? Subscribe to the newsletter!
Thank you for subscribing!