HOTLINE---------------
We are available 24/7
Leave your contact details
and we contact you
Thank you for reaching out

Or contact us:

[email protected]

---------------

File a complaint

Media began to wipe out the news about tender affair

15.02.2013, 13:29
 The websites of some online editions began to wipe out the news about how Ukrtransgas state company  gave 2.5 billion hryvnias from the state budget to unknown companies registered on guards and a pensioner. In particular, the news is already removed from the site of Tsn.ua and Gazeta.ua.
Meanwhile Ukrayinska Pravda reported at its Facebook page that they received an e-mail offering money for withdrawal the news "Ukrtransgaz" channeled 2.5 billion hryvnias to guards and a pensioner."
At the same time, this information began to disappear from other news resources. In particular, the news "Ukrtransgaz" gave 2.5 billion UAH to Ukrainian guards and an unknown retiree" was removed from the site of Tsn.ua. Google cash indicates the fact that it was at this web site at 9.25 a.m..
 
At present the page to this address is indicated as “not found”.
 
The same with the sites of Gazeta.ua. The page with the news is not found any more.
Journalist of “Tender News” program (TVi) Denis Bigus carried out an investigation, which proves that state-owned JSC "Ukrtransgaz" actually "channeled" through tenders over 2.5 billion hryvnias. The investigation revealed that all the four firms were located to one actual address in Donetsk, and their founders were surrogates, familiar with one another - guards and pensioners.
 
Liked the article?
Help us be even more cool!
Do you want to be first to learn about the new research of the Institute of Mass Information? Subscribe to the newsletter!
Thank you for suscribing!