IMI

Гаряча лінія

Барометр свободи слова

Данi з початку 2017 року

Вбивства Побиття Перешкоджання Цензура Погрози

0

21

64

5

26

Звіт з моніторингу гендерного балансу. Квітень 2014 рік

У квітні 2014 року рівень представленості жінок в українських загальнонаціональних друкованих та інтернет-ЗМІ залишається на дуже низькому рівні; практично ідентично до показників березня.

Такі результати моніторингу гендерного балансу, що проводить ІМІ в 5 друкованих та 5 інтернет-ЗМІ.

Так, за сумою представленості чоловіків та жінок по трьох категоріях (кількість фото чоловіків та жінок; кількість матеріалів присвячених чоловікам та жінкам, а також кількість експертів різних статей), в газетах у квітні  жінки представлені на 30% (попереднього місяця 32%), у інтернет-ЗМІ на 21% (у березні – 25% ), а в журналах жінки представлені всього на 19% (у березні на 14%).

Перш за все ситуація пов’язана з військовою ситуацією та виборами, – таку думку висловила експертка ІМІ Олена Голуб: «Головна маса матеріалів у квітні стосувалась ситуації на сході країни і виборів президента, і перша і друга тема в Україні означає більше чоловічу присутність ніж жіночу».

Тепер детальніше рівень представлення чоловіків та жінок за трьома категоріями:

Категорія Експерти в матеріалах:

Газети – чоловіки  80% – жінки 20% (у березні  72% та 28% відповідно)

Журнали – чоловіки 79 % – жінки 21 % (85% – 15%)

Інтернет – чоловіки 84 % – жінки 16 % (87% – 11%)

Категорія Герої матеріалів:

Газети – чоловіки 67 % – жінки 33% (69% – 31%)

Журнали – чоловіки 85 % – жінки 15 % (90% – 10%)

Інтернет – чоловіки 84 % – жінки16 % (84% – 16%)

Категорія Фото:

Газети – чоловіки 64% – жінки  36% (65% – 35%)

Журнали – чоловіки 79 % – жінки 21 % (82% – 18%)

Інтернет – чоловіки 70% – жінки 30 % (55% – 45%)

Найкращі показники з дотримання гендерного балансу продемонстрували видання «Комсомольская правда в Украине» та «Факты», найгірші сайти «Ліга» та «LB.ua». Примітка: оптимальний для видання є 1 бал, оскільки означає дотримання гендерної рівноваги у виданні. Відповідно, якщо менше одиниці – переважають жінки, більше – чоловіки.

Інтернет-ЗМІ:

УНІАН – 4,1

Ліга – 5,1

LB.ua – 5,1

Українська правда –  4,6

Обозреватель – 4,6

Газети:

«Комсомольская правда в Украине» – 2

«Сегодня» – 2,3

«Факти» – 2,8

Журнали:

«Український тиждень» – 3,6

«Корреспондент» – 3,2

Окрім кількісних показників, експерти ІМІ проаналізували теми, в яких найчастіше жінки виступають експертками та героями матеріалів. У зв’язку з президентськими виборами жінки-претендентки притягують певним чином більше уваги, тож присутність Ольги Богомолець, Юлії Тимошенко, Наталки Королевської (останніх двох не останнім чином через розміщення замовних матеріалів) збільшила присутність жінок-політиків в наших ЗМІ. Із закордонних жінок-політиків ЗМІ писали чи робили інтерв’ю із Марін Лепен, лідеркою націоналістів Франції, Астрід Торс, верховним представником ОБСЄ з питань національних меншин, новообраним мером Парижа Анн Ідальго. Серед діячів культури та мистецтва увагу друкованих ЗМІ притягли співачка Джамала та російська письменниця Лілія Шевцова (у зв’язку з окупацією Криму), краєзнавиця Ірина Пустиннікова, музейниця Юлія Литвинець. «Український тиждень» в історичному матеріалі розкрив особу Єлизавети Милорадович із роду Скоропадських.

ІМІ

На фото: Астрід Торс

Ще Дослідження