IMI

Гаряча лінія

Барометр свободи слова

Данi з початку 2017 року

Вбивства Побиття Перешкоджання Цензура Погрози

0

24

74

5

31

Методологія оцінки прозорості медіа в регіонах (UCBI) (оновлено лютий 2017)

Методологія оцінки прозорості медіа в регіонах (Харків, Дніпро, Запоріжжя, Луганськ, Донецьк, Одеса, Херсон, Миколаїв)

I етап моніторингу — визначення найпопулярніших медіа, що потраплять до моніторингу.

Для моніторингу та оцінку необхідно взяти топових представників з усіх 4 типів ЗМІ:

– якщо можливо, не менше 6 найпопулярніших місцевих ТВ;

– якщо можливо, не менше 6 найпопулярніших місцевих радіо;

– 6 найпопулярніших місцевих друкованих видань;

– 10 найпопулярніших місцевих інформаційних сайтів.

II етап моніторингу — надсилання запиту на контактну електронну пошту до засобу масової інформації з підтвердженням отримання такого листа за контактним телефоном (якщо немає контактних даних чи запит із дзвінком було проігноровано — автоматично 0 балів за критерієм відкритості до комунікації).

Такий запит повинен містити презентацію мети дослідження, його короткий опис та пояснення для чого воно здійснюється. Головна частина самого запиту повинна містити запитання щодо інформації описаної щодо кожного критерію для оцінки у наступному етапі.

Відправивши запит та підтвердивши його отримання, паралельно починається робота раз третім етапом, результати другого етапу (відповіді на запити) будуть оцінені та враховані до загальної кількості балів на етапі загальної оцінки (4 етап).

ІІІ етап моніторингу — безпосередня оцінка ЗМІ за наявністю чи відсутністю певної інформації.

Оцінюнюється наявності таких даних на офіційному сайті видання та/або відповіді на запит від ІМІ (для преси також у вихідних даних друкованого випуску видання):

ТВ

Радіо

Преса

Інтернет

Наявність відповіді на запит до ЗМІ

Наявність відповіді на запит до ЗМІ

Наявність відповіді на запит до ЗМІ

Наявність відповіді на запит до ЗМІ

Інформація фінансового характеру (фінансові звіти, інформація про прибутки, дохід від реклами)

Інформація фінансового характеру (фінансові звіти, інформація про прибутки, дохід від реклами)

Інформація фінансового характеру (фінансові звіти, інформація про прибутки, дохід від реклами)

Інформація фінансового характеру (фінансові звіти, інформація про прибутки, дохід від реклами)

Контакти (адреса, телефон, електронна пошта – чи можливо реально комунікувати зі ЗМІ)

Контакти (адреса, телефон, електронна пошта – чи можливо реально комунікувати зі ЗМІ)

Контакти (адреса, телефон, електронна пошта – чи можливо реально комунікувати зі ЗМІ)

Контакти (адреса, телефон, електронна пошта – чи можливо реально комунікувати зі ЗМІ)

Керівництво / менеджмент/ головний редактор

Керівництво / менеджмент/ головний редактор

Керівництво / менеджмент/ головний редактор

Керівництво / менеджмент/ головний редактор

Редакційний статут

Редакційний статут

Редакційний статут чи інші редакційні політики

Редакційний статут чи інші редакційні політики

2* Власники та структура власності

2* Власники та структура власності

Власники

 

 

 

 

2* Повні вихідні дані (у відповідності до ст. 32 ЗУ "Про друковані ЗМІ (пресу) в Україні":

1) назва видання;
 2) засновник (співзасновники);
 3) прізвище та ініціали редактора (головного редактора);
 4) порядковий номер випуску і дата його виходу в світ;
 4-1)  прізвище  та  ініціали  особи, відповідальної за випуск
відповідного номера видання;

5) індекс видання, розповсюджуваного за передплатою;
6) тираж;
7) ціна або помітка "Безкоштовно";
8) адреси редакції, видавця, друкарні;
9)  серія,  номер  і  дата  видачі  свідоцтва  про   державну
реєстрацію;
10) видавець (співвидавці).

 

Аудиторія (лічильники відвідувачів)

Важливо відзначити, що для отримання балів, необхідно у повній мірі відповідати критерію.

Для інтернет-медіа та для преси вказанням власників вважається також зазначення юридичної особи, якщо за допомогою Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань можна самостійно дізнатися, хто є кінцевим бенефіціаром.

Для теле- та радіоорганізацій публікація структури власності та редакційного статуту на сайті видання є обов'язковою звідно з вимогами законодавства.

 

IV етап моніторингу – зведення загальної оцінки прозорості медіа для кожного медіа.

Усі категорії, крім тих, що з позначкою "2*" додають 1 бал до загальної оцінки ЗМІ, у разі наявності інформації, що передбачена критерієм. Наявність інформації, що передбачена критеріями з позначкою "2*" додає до загальної оцінки ЗМІ 2 бали.

За результатами моніторингу прозорості можна виокремити такі групи за кількістю набраних балів:

– є абсолютно прозорими — 6-7 балів;

– є прозорими — 4-5 балів;

– є непрозорими — 2-3 бали;

– не абсолютно непрозорими — 0-1 бал.

 

Моніторинг здійснюють експерти Інституту масової інформації за підтримки Української ініціативи з підвищення впевненості (UCBI), що фінансується Агентством США з міжнародного розвитку (USAID).

Ще Дослідження