IMI

Гаряча лінія

Барометр свободи слова

Данi з початку 2017 року

Вбивства Побиття Перешкоджання Цензура Погрози

0

15

48

4

19

Методологія моніторингу гендерного балансу в друкованих та інтернет-ЗМІ

Методологія інтернет-видання

Протягом місяця експертна група ІМІ один день в тиждень моніторять п’ять інтернет-видань: УП, ЛБ, Ліга, УНІАН і Обоз.

Критерії для кількісного моніторингу:

  • Герої чотирьох топ-тем
  • Експерти чотирьох топ-тем
  • Герої 50 новин зі стрічки новин
  • Експерти 50 новин зі стрічки новин
  • Автори блогів та авторських колонок на головній сторінці сайтів
  • Фото до статей та новин на головній сторінці сайтів

Результати кількісного аналізу подаються у відсотках. 

Критерії для якісного моніторингу:

  • В яких аспектах життя найчастіше висвітлюються жінки,
  • Які теми найчастіше коментують жінки (в яких вони виступають експертками)
  •  

Загалом, інтернет- видання аналізуються у шести категоріях:

  1. Кількість топ- тем присвячених чоловікам та жінкам,
  2. Кількість експертів у топ темах чоловіків та жінок;
  3. Кількість авторів блогів та авторських колонок (чж);
  4. Кількість фото чоловіків та жінок на головній сторінці;
  5. Кількість героїв новин чоловіків та жінок;
  6. Кількість експертів різних статей у новинах.

Методологія друковані видання

Протягом місяця експертна група ІМІ щоденно моніторять п’ять друкованих видань: «Факти», «Комсомольская правда в Украине», «Сегодня», «Український тиждень» та «Корреспондент».

Критерії для щоденного кількісного аналізу:

  • Головне фото (чолжін)
  • Кількість фото на гол сторінці (чолжін)
  • Кількість тем на гол сторінці присвячених чолжін

Критерії для щоденного якісного аналізу:

  • Топ-інтервю та топ-стаття: хто виступає героями, експертами, тематика.
  • В яких аспектах життя найчастіше висвітлюються жінки,
  • Які теми найчастіше коментують жінки (в яких вони виступають експертками)

Окрім цього, протягом одного тижня в місяць експертна група аналізує кожен номер видання на предмет:

1.       Кількість авторів статей чолжін

2.       Кількість фото у газеті чолжін

3.       Кількість матеріалів у номері присвячених чол.жін

4.       Кількість експертів залучених до написання статей чолжін

Отримані данні заносяться у таблицю в числовому форматі. Результати відображаються в щомісячному звіті у відсоткових показниках. Звіти розміщені на веб-сайт ІМІ у відповідній рубриці.

Щомісяця, шляхом математичного аналізу отриманих даних,визначаються видання-лідери та аутсайдери моніторингу. Їхній рейтинг визначається  за балами, які видання отримали в результаті аналізу кожного друкованого видання по 9 категоріях:

  1. Кількість фото чоловіків та жінок на першій сторінці;
  2. Кількість тем присвячених чоловікам та жінкам, що винесені на першу сторінку;
  3. Герої топ-статті: чоловікижінки.
  4. Топ-інтерв’ю присвячені різним статям;
  5. Головне фото на першій сторінці;
  6. Автори статей;
  7. Кількість фото у виданні чоловіків та жінок;
  8. Кількість матеріалів у виданні присвячених чоловікам та жінкам,
  9. Кількість експертів різних статей.

Бали визначаються за формулами:

Відповідно, якщо співвідношення чоловіків та жінок у кожній з категорій ідеальне, баланс дорівнює 1 (50(, тобто балансу у висвітлені чоловіків та жінок дотримано). Відповідно, якщо баланс менше 1, то в матеріалах ЗМІ переважають жінки і навпаки, якщо більше одиниці – то переважають чоловіки.

 

Ще Дослідження