ГАРЯЧА ЛІНІЯ(050) 447-70-63
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

[email protected]

(050) 447-70-63

Подай скаргу

Українські ЗМІ: «на десять девчонок по статистике сорок ребят»

01.10.2015, 12:49

При цьому коментують жінки переважно другорядні теми, як-от мода, здоров'я, виховання дітей, іноді освіта, або ж постають у медіа, розповідаючи свої сльозливі історії кохання. Журналісти й журналістки майже не залучають жінок-політологинь, жінок-економісток чи експерток з інших «важливих» тем.

До прикладу, в газеті «Комсомольская правда» (від 3 вересня 2015 року) були такі заголовки: «Украинки имеют европейскую внешность, но в их глазах есть что-то необычное», «Вы вечно молитесь своим ногам», «Хочешь найти мужчину и смысл жизни — рисуй волшебный круг», «Я буду дома гнать велосипед», «Чем хорош и плох фитнес-центр», «Любви все возрасты покорны», всі перераховані матеріали візуалізували жіночими фотографіями.

Варто звернути увагу на цей візуальний контент. У матеріалі «Вы вечно молитесь своим ногам», який займає всю шпальту, розміщено п’ять фотографій напівоголених відомих жінок, де зазначено їхні фізичні параметри — зріст і довжина ніг. У матеріалі «Любви все возрасты покорны» зображено молодих панянок в обіймах із кавалерами, старшими на 35–60 років.

На перших сторінках чи обкладинках українські друковані видання також воліють ставити чоловіків (інакше ж несерйозно буде). У жодному з видань, що підлягали моніторингу, жінки не потрапили на обкладинку — шість із десяти видань розмістили там чоловіків, а решта — графічні малюнки або абстрактні зображення.

Тенденція чоловічої тематики простежується фактично в усіх журналах, які називають себе суспільно-політичними. Героями інтерв’ю за час моніторингу були фактично лише чоловіки: міський голова Львова та лідер «Самопомочі» Андрій Садовий («Коррреспондент»), археолог і спелеолог Тимур Бобровський («Тиждень»), журналіст Микола Вересень («Новое время»), командир добровольчого корпусу «Правий сектор» Андрій Стемпіцький («Країна»), губернатор Одеської області Михайло Саакашвілі («Фокус»).

Авторські колонки та блоги в онлайн-ЗМІ чоловіки пишуть удвічі активніше (69 %), ніж жінки (31 %).

Варто зазначити, що лише в журналі «Фокус» головний редактор — жінка, іншими чотирма редакціями тижневиків керують чоловіки. В газетах ситуація краща: з п’яти три газети мають шеф-редакторок — «Сегодня», «Комсомольская правда в Украине» і «Вести».

Серед авторів у журналах переважають чоловіки — 59 %, відповідно жінки мають 39,6 %, у співавторстві — 2,4 %. Дещо іншу статистику дають автори газетних публікацій, там жінки удвічі активніші за чоловіків (64 % жінок-авторок у порівнянні до чоловіків-авторів 32 %, у співавторстві — 4 % публікацій).

Можна скільки завгодно доводити, що в нас просто мало жінок-політиків, жінок-експерток у різних сферах і т. д. Проте в редакціях немає навіть якихось внутрішніх правил чи політик, які хоча б заохочували брати коментарі, обирати героїв матеріалів із дотриманням гендерного балансу та писати про жінок не лише в контексті «хто з ким спить» чи «з якою сумочкою ходить до Ради».

Яна Машкова, Ірина Чулівська, ІМІ, для MediaSapiens

Liked the article?
Help us be even more cool!