ГАРЯЧА ЛІНІЯ(050) 447-70-63
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

[email protected]

(050) 447-70-63

Подай скаргу

У першому півріччі найбільше порушень мовного закону – в інтернет-торгівлі, обслуговуванні та публічній інформації

У першому півріччі 2025 року уповноважений із захисту державної мови отримав 1410 звернень громадян, що на 348 більше, ніж за аналогічний період 2024 року. Найбільше скарг надійшло з Києва, а також з Одеської, Харківської, Дніпропетровської, Київської та Донецької областей.

Про це повідомив уповноважений із захисту державної мови Тарас Кремінь.

Найпроблемнішими сферами залишаються:

  • Інтернет-торгівлі та онлайн-ресурсів – 378 звернень. Йдеться про сайти, де або взагалі відсутня українськомовна версія, або за замовчуванням завантажується російська попри наявність української. Минулого року за шість місяців таких звернень було 297.
  • Публічної інформації та зовнішньої реклами – 293 звернення щодо порушення вимог закону про державну мову на вивісках, табличках, афішах та іншій публічній інформації. За півріччя 2024 року надійшло 136 таких звернень.
  • Обслуговування – 230 звернень про використання працівниками недержавної мови під час надання послуг. 160 звернень надійшло за аналогічний період минулого року.

У сфері освіти зафіксовано 114 скарг (позашкільні заклади, заклади загальної середньої освіти, освіта дорослих, заклади вищої освіти).

Також скаржилися на порушення в таких сферах:

  • 68 скарг щодо інформації про товари та послуги (етикетки, чеки, меню);
  • 63 – у сфері культури (театри, концерти, афіші);
  • 61 – щодо порушень у медіа;
  • 58 – у сфері охорони здоров’я;
  • 56 – стосовно органів влади.

Інфографіка фейсбук-сторінка мовного омбудсмена

Серед інших сфер, де виявлено порушення: транспорт, спорт, охоронні структури, книговидання та книгорозповсюдження, трудові відносини, установи державної  і комунальної власності тощо.

Тарас Кремінь зазначив, що цьогоріч, у порівнянні з минулим роком, кількість скарг зросла більш ніж на третину.

Він підкреслив, що найбільше порушень, як і раніше, фіксується у сферах інтернет-торгівлі, обслуговування та публічної інформації. Водночас викликає занепокоєння кількість порушень у закладах освіти, культури, охорони здоров’я та медіа – у тих сферах, які формують світогляд і впливають на довіру громадян до держави.

Як повідомляв ІМІ, у 2024 році на адресу Тараса Кременя надійшло 2314 звернень громадян про порушення Закону України “Про забезпечення функціонування української мови як державної”. Це на 37% менше, ніж у 2023 (3692), і на 19% менше, ніж у 2022 (2846) роках.

Liked the article?
Help us be even more cool!