ГАРЯЧА ЛІНІЯ(050) 447-70-63
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

[email protected]

(050) 447-70-63

Подай скаргу

За жовтень місяць у Рівному розміщено 325 рекламних матеріалів без відповідного маркування

05.10.2008, 01:20

Найбільший продавець політичної „джинси” на Рівненщині – газета „Рівне вечірнє”, комерційної „джинси” – тижневик „ОГО”. Комерційну джинсу найбільше купують місцеві підприємці та підприємства, а також страхові компанії. Політичну джинсу найбільше купують місцеві кандидати в мери та БЮТ.

Моніторинг виконується Інформаційним агентством „Рівнеінформ” на замовлення Фонду розвитку українських ЗМІ посольства США в Україні в межах проекту “Підвищення стандартів журналістської етики на Рівненщині та Волині” .

Експерти моніторингу:

Катерина Іванова, медіа-тренер Інституту розвитку регіональної преси

Олександр Кревський, головний редактор газети „ВСІМ”, м. Луцьк

Володимир Торбіч, головний редактор ІА „Рівненське агентство журналістських розслідувань”

Методика проведення моніторингу:

Моніторинг проводився шляхом відбору публікацій, які викликають підозру у належності їх до політичної або комерційної „джинси” (замовних матеріалів). Монітором було виділено чотири категорії матеріалів, які підпадають під визначення „джинса”.

  1. Політична „джинса” без маркування.
  2. Політична „джинса” з умовним маркуванням*
  3. Комерційна „джинса” без маркування
  4. Комерційна „джинса” з умовним маркуванням

* - умовне маркування – це маркування за яким складно відразу визначити рекламний це матеріал чи редакційний. На сторінці, де опублікований матеріал немає пояснення, що цей матеріал рекламний. Пояснення є в паспорті газети (паспорти в різних газетах знаходяться на різних сторінках). У газетах Рівненщини для умовного маркування, як правило, використовуються позначки - □ (квадратик (прозорий або чорний) розміром 1мм на 1мм) та - □ (чорний квадратик розміром 2 на 2мм з білою літерою Р).

Результати моніторингу:

Загальні результати у Рівненській області (кількість матеріалів):

Політична „джинса” без маркування.                                      126

Політична „джинса” з умовним маркуванням                            56

Комерційна „джинса” без маркування                                     124

Комерційна „джинса” з умовним маркуванням                         19

ВСЬОГО:                                                                                     325

Основні ймовірні замовники політичних матеріалів:

БЮТ                                                                          41

НУНС ЄЦ                                                                 17

Литвин                                                                     13

Луценко                                                                    4

Партія регіонів                                                          2

Блок Черновецького                                                2

УНП                                                                          1

Кандидати на посаду мера Рівного (всього):        102

Собчук                                                                      28

Хомко                                                                       23

Богатирчук-Кривко                                                 14

Сорока                                                                      9

Подолін                                                                     8

Савінський                                                               6

Колесник                                                                  5

Хижняк                                                                     4

Полоцький                                                               2

Мальований                                                             1

Червоній                                                                   1

 

Основні ймовірні замовники комерційних матеріалів:

Місцеві підприємці та підприємства                                         72

Страхові компанії                                                                      17 (в тому числі Універсальна – 8)

Банки                                                                                          11 (в тому числі Надра банк – 5)

Державні підприємства, господарства, органи                     10

Українські бренди                                                                       9

Світові бренди (Nestle, Microsoft, Bosch, Skoda, Samsung)      5

Нетрадиційне лікування                                                             5

Медикаменти                                                                               5

 

Результати по кожній газеті:

Рівне вечірнє

Політична „джинса” без маркування.                                      50

Політична „джинса” з умовним маркуванням                           0

Комерційна „джинса” без маркування                                     21

Комерційна „джинса” з умовним маркуванням                         0

ВСЬОГО:                                                                                      71

 

Рівне експрес

Політична „джинса” без маркування.                                      31

Політична „джинса” з умовним маркуванням                           0

Комерційна „джинса” без маркування                                      6

Комерційна „джинса” з умовним маркуванням                         0

ВСЬОГО:                                                                                     37

 

ОГО

Політична „джинса” без маркування.                                      2

Політична „джинса” з умовним маркуванням                        16

Комерційна „джинса” без маркування                                    57

Комерційна „джинса” з умовним маркуванням                      12

ВСЬОГО:                                                                                   87

 

Рівненська газета

Політична „джинса” без маркування.                                     2

Політична „джинса” з умовним маркуванням                        37

Комерційна „джинса” без маркування                                    0

Комерційна „джинса” з умовним маркуванням                       6

ВСЬОГО:                                                                                  45

 

Рівне ракурс

Політична „джинса” без маркування.                                      31

Політична „джинса” з умовним маркуванням                           0

Комерційна „джинса” без маркування                                     17

Комерційна „джинса” з умовним маркуванням                          0

ВСЬОГО:                                                                                     48

 

Вільне слово

Політична „джинса” без маркування.                                      6

Політична „джинса” з умовним маркуванням                          0

Комерційна „джинса” без маркування                                     13

Комерційна „джинса” з умовним маркуванням                        0

ВСЬОГО:                                                                                      19

 

Провінційка

Політична „джинса” без маркування.                                      0

Політична „джинса” з умовним маркуванням                          1

Комерційна „джинса” без маркування                                     1

Комерційна „джинса” з умовним маркуванням                        1

ВСЬОГО:                                                                                     3

 

Літопис Заходу

Політична „джинса” без маркування.                                      4

Політична „джинса” з умовним маркуванням                          2

Комерційна „джинса” без маркування                                     9

Комерційна „джинса” з умовним маркуванням                        0

ВСЬОГО:                                                                                    15

Коментарі експертів:

Володимир Торбіч, головний редактор ІА „Рівненське агентство журналістських розслідувань”, м. Рівне:

– На те, що в Рівному „джинси” так багато частково вплинули вибори мера, які мають відбутися 30 листопада. Однак дивує те, що замовники політичних „джинсових” матеріалів не навчилися на помилках своїх попередників. Я маю на увазі те, що навала замовних матеріалів зі штабу кандидата в президенти Віктора Януковича у 2004 році не зробила його президентом.

Загалом прикро, що рівненські ЗМІ не соромляться ставити приховану рекламу і зовсім не переймаються за своє ім’я та не поважають своїх читачів.

Олександр Кревський, головний редактор газети „ВСІМ”, м. Луцьк:

- У більшості газет замовні матеріали повторюються. Однаковими є і замовники більшості сумнівних текстів. Основна різниця полягає в тому, що окремі видання позначають такі матеріали спеціальними значками, здебільшого квадратиками. При цьому у вихідних даних вказують, що саме так ідентифікуються матеріали розміщені на правах реклами. Інша річ – наскільки це є помітним для читача. А інші видання взагалі жодним чином не ідентифікують ці тексти як рекламні. Хоча у вихідних даних також містять інформацію про спеціальні значки для позначення рекламних текстів. Але на практиці їх... просто не використовують. Маркування ж матеріалів рубриками “передвиборча агітація” чи “політична реклама” майже взагалі не зустрічається – впродовж жовтня нами зафіксовано лише один такий приклад – інтерв’ю кандидата в мери Миколи Сороки в близькій до Партії регіонів газеті “Вільне слово.

Ще одне “ноу-хау” рівненської преси – розміщення замовних текстів на спеціальних сторінках чи вкладках – наприклад, “Доречно про політику” (“Рівненська газета”) чи “Ракурс політичний” (“Рівне-ракурс”). Це принаймні дещо додає читачеві зручності – замовні тексти не “засмічують” решту сторінок газет”. Проте, існує загроза, що через економічну кризу, що спричинила суттєве подорожчання паперу, окремі видання можуть відмовитись від випуску додаткових сторінок. Відтак, замовні тексти знову будуть розміщуватись в “тілі” основного випуску”.

Катерина Іванова, медіа-тренер Інституту розвитку регіональної преси, м. Рівне:

Така значна забрудненість джинсою у Рівному пояснється тим ,що проходить агітаційна кампанія по  виборам міського голови, проте виділити найбільшого 

замовника складно, бо всі кандидати “світяться” на сторінках місцевої преси. Щодо загальнополітичної джинси - лідирує БЮТ.

Liked the article?
Help us be even more cool!