IMI

Гаряча лінія

Барометр свободи слова

Данi з початку 2018 року

Вбивства Побиття Перешкоджання Цензура Погрози

0

28

80

2

27

УПЦ (МП) та Медведчук найбільше “джинсували” в інтернет-ЗМІ в липні – дослідження ІМІ

У липні 2018 року найбільше матеріалів з ознаками замовності, що були розміщені в інтернет-ЗМІ, стосувалися УПЦ (МП) та нового члена партії “За життя” Віктора Медведчука. Загалом, на них припало 80% від загальної кількості “джинси”, що була зафіксована експертами в інтернет-ЗМІ.

Такими є результати дослідження матеріалів з ознаками замовності (джинси) на головних стрічках новин у десяти популярних українських інтернет-виданнях, що провів ІМІ у 3му кварталі 2018 року за підтримки програми У-Медіа «Інтерньюз Нетворк»*.

Загалом, у третьому кварталі 2018 року рівень замовних та неналежно маркованих рекламних матеріалів в Інтернет-ЗМІ зріс більш ніж удвічі. Якщо в другому кварталі цей показник становив 68 матеріалів, то вже в третьому їх кількість зросла до 159 матеріалів за тиждень моніторингу в десяти інтернет-ЗМІ.

З-поміж інтернет-ЗМІ лідером з розміщення матеріалів з ознаками замовності став сайт «УНІАН» (72 матеріали з ознаками замовлення, переважно на користь УПЦ (МП)).

Загалом, найбільше матеріалів з ознаками замовлення стосувалися діяльності Української православної церкви Московського патріархату та Російської православної церкви – 50% від загальної кількості матеріалів. Новини та компліментарні репортажі стосувалися Хресної ходи та святкування чергової річниці Хрещення Русі.

42% матеріалів з ознаками замовності були політичними, і 8% стосувалися комерційних компаній.

Серед політичних матеріалів, найбільше джинси стосувалося діяльності партії «За життя» та її нового члена Віктора Медведчука – 30%, по 7% матеріалів стосувались Олега Ляшка та Юлії Тимошенко.

Протягом періоду моніторингу не було виявлено матеріалів з ознаками замовлення в центральних стрічках новин сайтів «Українська правда» та «Страна».

 

ДЕТАЛЬНІ РЕЗУЛЬТАТИ ДОСЛІДЖЕННЯ ДЖИНСИ В ІНТЕРНЕТ-ЗМІ

УНІАН

Протягом моніторингу на сайті «УНІАН» було виявлено 72 матеріали з ознаками замовлення, з них 7 матеріалів було марковано назвами рубрик, що є неналежним маркуванням.

Більшість немаркованих матеріалів стосувалися діяльності УПЦ МП та РПЦ, ці матеріали розміщувалися в підрубриці «УНІАН-Релігія», але потрапляли в центральну стрічку новин.

Обумовлена велика кількість таких матеріалів Хресною ходою з нагоди святкування 1030 років від дня хрещення Русі.

Також на сайті виявлені замовні матеріали марковані назвами рубрик «Актуально» та «Вибори». На головній стрічці сайту зазначається, що «матеріали з позначкою “Реклама”, “НК”, “Актуально”, “Точка зору”, “Офіційно”, “Прес-реліз”, “Вибори”, а також у розділі “Вікно” публікуються на правах реклами».

Матеріали в таких рубриках висвітлювали діяльність Інни Богословської, Миколаївської та Дніпропетровської ОДА.

ОБОЗРЕВАТЕЛЬ

За моніторинговий період на сайті виявлено 34 матеріали з ознаками замовлення. Переважна кількість таких матеріалів були політичного спрямування (31 матеріал).

Найбільше матеріалів на сайті висвітлювало діяльність Юлії Тимошенко. Пані Тимошенко відреагувала на затримку пенсій, розповіла, якою має бути нова Конституція, і закликала вибрати «моральних лідерів нації»:

На сайті також активно піарився лідер «радикалів» Олег Ляшко, який теж не оминув увагою затримку пенсій і навіть особисто в прямому ефірі запитав про причину у Прем’єр-міністра.

А також закликав ліквідувати «фальшиві антикорупційні органи».

Гриценко запропонував «рецепт» повернення заробітчан до України.

Були виявлені матеріали партії «За життя» та Віктора Медведчука, який приєднався до цієї партії, Інни Богословської, яка вирішила балотуватися в президенти.

Почали з’являтися й нові партії, які не нехтують джинсою, такі як партії «Основа» та «Розумна сила»:

112.ua

На сайті експертами ІМІ було виявлено 43 матеріали з ознаками замовлення. Половина матеріалів стосувалася партії «За життя» та її нового члена Віктора Медведчука.

Матеріали описували участь партії у святкуванні 1030 років хрещення Русі.

Партія для своїх піарних матеріалів активно залучає «незалежних» експертів:

До своїх матеріалів і Віктор Медведчук залучає «експертів»:

Окрім того, кум Путіна сильно переймається добробутом українців:

На сайті також виявлені іміджеві матеріали на користь УПЦ МП.

 

ТСН

На сайті за моніторинговий період було виявлено 4 неналежно маркованих рекламних матеріали.

Матеріали маркувалися назвами рубрик «Актуально» та «Новини компаній». Рубрикою «Новини компаній» маркувався матеріал економічного спрямування на користь «Лото-Забава», тоді як матеріали політичного спрямування маркувалися рубрикою «Актуально».

ЦЕНЗОР

3 матеріали з ознаками замовлення виявлено на сайті «Цензор». Два з них стосувалися мера Дніпра Бориса Філатова та на інших сайтах були марковані назвами рекламних рубрик:

По одному матеріалу неналежного маркування було виявлено на сайтах «Ліга», «Укрінформ» та «Кореспондент». На «Лізі» та Укрінформі рекламні матеріали маркувалися позначкою PR, а на «Кореспонденті» − рубрикою «Гроші».

 

ДЕТАЛЬНІ РЕЗУЛЬТАТИ ДОСЛІДЖЕННЯ ДЖИНСИ В ДРУКОВАНИХ ЗМІ

Загалом за моніторинговий період у 4 друкованих медіа виявлено 9 матеріалів з ознаками замовлення за тиждень моніторингу, з них 7 це неналежно марковані рекламні матеріали. У друкованих ЗМІ був період відпусток газета «Вести» не виходила, а «КП в Украине» в моніторинговий період вийшла лише один раз, це, звичайно, відбилось на рівні замовних матеріалів.

СЕГОДНЯ

У газеті «Сегодня» виявлено 4 замовні матеріали, які були марковані назвами рубрик «Актуально», «Прямым текстом» і «Прес-центр». Матеріали стосувались Олега Ляшка («Когда у бабушек будет высокая пенсия, от дедушек отбоя не будет»), Вадима Рабіновича (інтерв’ю на шпальту, «Вадим Рабинович: «Через три месяца после выборов партия «За життя» выполнит основные пункты своей програмы») та мали економічне спрямування.

ГАЗЕТА ПО-УКРАЇНСЬКИ

У виданні виявлено три матеріали замовного характеру, марковані рубрикою «Турбота», що, згідно з вихідними даними, є рекламною рубрикою. Всі матеріали мали комерційне спрямування. Два стосувалися «Міжнародного центру мікрохірургії», ще один був на користь «відомої» травниці.

КП В УКРАИНЕ

Два матеріали політичного характеру було виявлено у виданні протягом тижня. Стосувалися вони «Радикальної партії» та кандидата в президенти Романа Безсмертного (інтерв’ю на шпальту).

У газеті «Факти» замовних матеріалів не виявлено.

Моніторинг проводили експерти Інституту масової інформації за підтримки програми «У-Медіа» «Інтерньюз Нетворк» у період з 23 по 29 липня 2018 року в десяти всеукраїнських інтернет-виданнях. З методологією моніторингу можна ознайомитися на сайті ІМІ.

Ще Дослідження