ГАРЯЧА ЛІНІЯ(050) 447-70-63
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

[email protected]

(050) 447-70-63

Подай скаргу

У листопаді нойбільшими замовниками "джинси" у західному регіоні стали політики

05.11.2008, 00:20

Політичні партії та їх лідери – Володимир Литвин, Олександр Мороз, БЮТ, УНП, ВО «Свобода», «Єдиний центр» та НСНУ – вже другий місяць поспіль є найбільшими замовниками політичної «джинси». У листопаді по одному разу «засвітилися» і два економічних замовники – банк «Кредит-Дніпро» та ЛГЗ «Хортиця». Особливо вразив замовний текст про препарат «БіоСЕСС» з яскраво вираженими рекламними ознаками, що починався зі слів: «Цю замітку подаю не з рекламною метою…»

Тернопільська міська громадська організація «Студія журналістики «Кореспондент» терміном з 1.10 по 31.10.2008 р проводили моніторинг 5 видань в Івано-Франківську, 4 видання у Хмельницькому, 5 видань у Тернополі.

 Експерти:

- Тетяна Тарасенко, голова Тернопільського прес-клубу;

- Олег Удич, прес-секретар Тернопільської міської ради;

- Ігор Качмарський, політолог

визначили:

11 матеріалів опубліковано з порушенням журналістських стандартів.

Найбільшими покупцями інформації без грифу «реклама» були:

У Івано-Франківську:

- газета «Західний кур’єр» - 0;

- газета «Галицький кореспондент» - 0;

- cайт www.piar.org.ua – 0;

- газета «Галичина» - 0;

- газета «Репортер» - 0;

 У Хмельницькому:

- газета «Подільські вісті» - 0;

- газета «ВСІМ» - 0;

- «Моя газета» - 0;

- газета «Подільський кур’єр» - 0.

 У Тернополі:

- «Нова Тернопільська газета» (головний редактор Микола Мартинчук) - 8;

- газета «Вільне життя» (головний редактор Петро Федоришин) - 2;

- газета «Місто» (головний редактор Світлана Мичко) - 1;

- газета «20 хвилин» - 0;

- газета «Номер один» - 0;

 Аналіз і тенденції:

«Все важче стверджувати однозначно… Рятує власна інформація і присутність чи відсутність емоцій в матеріалі» (Олег Удич).

«Очевидно, що матеріали без особливих позначок про ціни чи послуги – «джинса» на 100%. Щодо поглядів політичних лідерів, то тут «бабця на двоє ворожила». Адже виборці, зрештою, повинні знати точку зору своїх обранців» (Тетяна Тарасенко).

 «З початком фінансової кризи обєм «джинси» у регіональних ЗМІ помітно зменшується» (Ігор Качмарський)

Автора замовних матеріалів визначити неможливо: під текстами стоять псевдоніми або ж взагалі відсутні підписи. У порівнянні з жовтнем, помітно скоротилася кількість «джинси» у Тернопільських ЗМІ (на 60%), в Хмельницьких та Івано-Франківських ЗМІ її взагалі не виявлено.

Слід відзначити й те, що «джинса» (хочеться вірити, що внаслідок оголошення нашого моніторингу) стала ще більш прихованою і все частіше набуває ознак рядового редакційного матеріалу. Редактори, друкуючи на замовлення політичний матеріал, намагаються «розбавити» його однобокість власними або опозиційними коментарями. Таким чином за оцінками експертів явної «джинси» у порівнянні з жовтнем зменшилося на 69,5% (загалом по трьох областях).

Liked the article?
Help us be even more cool!