IMI

Гаряча лінія

Барометр свободи слова

Данi з початку 2019 року

Вбивства Побиття Перешкоджання Цензура Погрози

1

9

56

3

15

Рівень джинси в загальнонаціональних онлайн-медіа зріс на 22% напередодні виборів – ІМІ

Напередодні парламентських виборів рівень джинси в загальнонаціональних онлайн-медіа зріс на 22%, порівнюючи з аналогічним періодом напередодні президентських виборів. За період з 24 по 28 червня експерти ІМІ виявили 320 матеріалів з ознаками замовлення.

Такими є результати дослідження політичної джинси, що було проведене ГО “Інститут масової інформації” в період з 24 по 28 червня 2019 року в 13 популярних інтернет-медіа, повна вибірка становила понад 17 тисяч новин*.

Загалом лише 4% матеріалів з ознаками політичного замовлення були марковані як рекламні, проте це маркування не відповідало Закону України “Про рекламу” (рубрики “Актуально”, “Новини компаній”, “Вибори” тощо).

Найбільше матеріалів з ознаками замовлення було виявлено на сайті 112-го каналу – 98 матеріалів за п’ять днів моніторингу, причому 93% цих матеріалів стосувалися однієї політичної сили – “Опозиційної платформи – За життя” та її представників.

По 48 матеріалів з ознаками замовності протягом моніторингового періоду розмістили сайти “Знай.юа” та NewsOne.

На сайті NewsOne найбільше просувалася партія “Опозиційна платформа – За життя”, тоді як на “Знай.юa” найактивніше підтримували Президента Зеленського та його партію “Слуга народу”, а також Анатолія Гриценка та “Опозиційну платформу – За життя”.

37 матеріалів з ознаками замовлення за моніторинговий період виявлено на сайті “РБК-Україна”.

Не було зафіксовано політичних замовних матеріалів на сайтах “Українська правда”, “Новое время” та “Ліга”.

З повним дослідженням можна ознайомитися за посиланням.

*Моніторинг проводився в період з 24 по 28 червня 2019 року в таких ЗМІ: “Обозреватель”, “Знай.ua”, 24-й канал, “Гордон”, “Українська правда”, “Новое время”, УНІАН, “Сегодня”, ТСН, 112.ua, Newsone,  RBC.ua, “Ліга”. Вибірка охоплює всі новини підряд, що вийшли на сайтах за вказаний період (понад 30 тисяч новин)

Проведення цього дослідження стало можливим завдяки підтримці американського народу, що була надана через проєкт USAID “Медійна програма в Україні”, який виконується міжнародною організацією Internews Network. Зміст матеріалів є виключно відповідальністю ГО “Інститут масової інформації” та необов’язково відображає думку USAID, уряду США та Internews Network.

Ще Дослідження