ГАРЯЧА ЛІНІЯ(050) 447-70-63
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

[email protected]

(050) 447-70-63

Подай скаргу

Одноосібного "джинсового" лідера цього місяця у Львові не було

05.12.2008, 00:30

За результатами моніторингу найрейтинговіших львівських друкованих ЗМІ, проведеного членами ГО ”Центр”Журналістський правозахист” від 1 вересня по 30 вересня 2009 року, було виявлено 51 матеріал, розміщених в друкованих ЗМІ і зроблених з порушеннями норм журналістських стандартів. Одноосібного лідера такого розміщення у цьому місяці не було.

 

Експерти: Анатолій Романюк, відомий політолог, журналіст. Олег Онисько, журналіст, екс-редактор газет “Поступ” і “Львівська газета” визначили, що найбільше матеріалів з порушеннями журналістських стандартів з’явилося у таких виданнях:

- газета “Високий замок” - 13;

- газета “Експерес” - 3;

- газета “Суботня пошта” – 12 ;

- газета “Новий погляд” (тижн.) - 13;

- газета “Ратуша” (тижн.) – 10

Аналіз і тенденції: потрібно відзначити, перший позитивний ефект моніторингу: деякі львівські газети (”Високий замок”) почали ставити на своїх комерційних матеріалах позначку “на правах реклами” або літеру “Р”. Потрібно відзначити також зменшення кількості “джинсових” публікацій порівняно з серпнем 2009 р на 9 позицій. Дивує подальше посилання багатьох елетронних і друкованих ЗМІ на так звану “прес-службу Ігоря Зварича”, бо так достеменно і невідомо хто саме присвоїти цій структурі цей статус…

Експерт Анатолій Романюк:“На мою думку, відібрані для аналізу матеріали слід розділити на кілька категорій.1) Матеріали з політичної тематики, які мають замовний характер. Для цих матеріалів характерно: спроба податиподію як “нейтральну”і втакий спосіб приховати замовинка (матеріали Василя Базіва); перебільшити позитивний ефект; принизити або дати виключно негативний контекст щодо конкурентів. Тобто, подання інформації має тенденційний характер. Найбільше таких матеріалів я відзначив би у львівській газеті "Суботня пошта"

2) Матеріали, які є прихованою комерційною рекламою. В цих матеріалах інформація подається достовірна, відсутній відвертий обман, або спроба викривити інформацію. Ці матеріали домінують у газеті “Високий замок”

3) Особливо слід відзначити третю групу матеріалів іміджевого характеру – матеріали про конкретного політика, де викладається його позиція чи точка зору на певні речі. Скоріше за все вони проплачені. Це публікації в “Експресі” і у “Високому замку”. На мій погляд, ми все ж повинні розрізняти ці три категорії. І щодо другої та третьої категорій ставити перед редакціями питання щодо обов’язкового зазначення рекламного характеру цих публікацій. Перша категорія є потенційно напйнебезпечнішою, бо розрахована на маніпуляцію громадською думкою”

Експерт Олег Онисько: “На Львівщині зростає кількість політичної джинси. Лідери – Тимошенко і “анти- Тимошенко”, а також Тігіпко, Яценюк, Янукович, Литвин. Відсутня прихована “джинса” “за” Ющенка. Варто відзначити появу замовних матеріалів про лідера НАС Пабата. Триває також найбільш неприйнятна з етичної точки зору кампанія “підтримки” єврейськими громадами Арсенія Яценюка. На мою думку, саме тривале і, на жаль, ефективне мусування теми національності зумовило зниження рейтингів Яценюка (тобото, його конкуренти досягли соєї мети). Близько 25% “джинси”, як і раніше становлять комерційні неполітичні матеріали. На місцевому рівні помітна завуальована інформаційна війна лише серед двох претендентів – чинного мера Садового і його найбільш реального і серйозного суперника бізнесмена Петра Писарчука”.

Моніторинг проводиться ГО “Центр “Журналістський правозахист” в рамках проекту “Моніторинг стандартів журналістики та покращення медіа грамотності громадян” в співпраці з Інститутом Масової Інформації за підтримки Інтерньюз Нетворк

Liked the article?
Help us be even more cool!