ГАРЯЧА ЛІНІЯ(050) 447-70-63
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

[email protected]

(050) 447-70-63

Подай скаргу

На Волині найбільше "джинси" в листопаді замовили політики

05.11.2008, 01:10

“Джинсові” лідери волинської преси – “Віче-інформ”  та “Волинь нова”, найбільший замовник “джинси” – БЮТ та фармацевтичні підприємтва

Такими є висновки 2 незалежних експертів: Володимира Торбіча та Богдани Стельмах, які вони оприлюднили за результатами моніторингу публікацій у 8 друкованих виданнях Волині, що його проводить громадська організація “Інформаційне агентство “Рівнеінформ” за підтримки Фонду розвитку ЗМІ Посольства США в Україні.

Найбільше матеріалів з порушенням цих стандартів було опубліковано у газетах “Віче-інформ” (комерційна джинса) та “Волинь нова” (політична джинса), . Загалом виявлено 32 таких матеріали.

Із 32 матеріалів, де експерти зафіксували явні порушення стандартів актуальності, значущості та збалансованості, 8 стосувалися БЮТ, 4– НУНС, 2 – Блоку Литвина, 3 – фармацевтичних підприємств (реклама лікарських препаратів).

Серед політичних партій та блоків, які розглядаються як потенційні замовники сумнівних матеріалів, лідирує БЮТ (8 матеріалів).

Про кого матеріал або імовірний замовник

Скільки було опубліковано

 

БЮТ

8

НУНС

4

Блок Литвина

2

ТМ “Інвавіт”

1

Лікар Виговський

1

Хортиця

2

Луцька ПМК

1

Укрпошта

1

АІС

1

Новий зір

1

Пан курчак

1

ФК “Волинь”

1

Західінкомбанк

1

СК “Провідна”

1

Ощадбанк

1

Фармацевтичні підприємства

3

Волиньліс

1

Vol West Capital

1

 

32

 До комерційної “джинси” експерти віднесли 11 матеріалів, до політичної – 21

Видання

Кількість замовних матеріалів

ВСЬОГО

Політична

Комерційна

Віче-інформ

0

9

9

Волинь-нова

6

1

7

Волинська газета

2

1

3

Луцький замок

1

1

2

Сім’я і дім

1

4

5

Відомості ua

1

2

3

Вісник і Кº

0

3

3

Аверс прес

0

0

0

 

11

21

32

Стельмах Богдана, заступник голови правління Волинського прес-клубу, координатор

В результаті аналізу друкованих видань Волинської та Рівненської областей за листопад 2008 року постала не зовсім втішна, а точніше – зовсім невтішна картина: більшість публікацій не відповідає професійним стандартам журналістики. Зокрема, інформація комерційного або політичного забарвлення, подана на шпальтах газет, не містить спеціальної позначки – «на правах реклами» або іншого маркування. Однак, найбільше вражає те, що часто такі публікації не є нейтральними, а містять вкрай недопустимі речі – позитивні журналістські коментарі, схвальні відгуки і навіть лояльно побудовані запитання в інтерв’ю, які передбачають лише позитивну відповідь. Іншими словами – політична і комерційна джинса (особливо це стосується рівненських ЗМІ).

Проте, я можу припустити, що, можливо, регіональна журналістика не зовсім орієнтується в професійних стандартах. Таке припущення зумовлене, зокрема, тим, що монітори відібрали для експертного аналізу навіть проблемні статті, натомість упустивши з уваги масу «джинсових» (знову ж, це стосується переважно публікацій у рівненських ЗМІ).

Зважаючи на отримані результати, можна стверджувати, що підвищення професійних стандартів журналістики – одне з основних завдань на найближчий період.

Володимир Торбіч, головний редактор ІА „Рівненське агентство журналістських розслідувань”

– На Волині, як і в жовтні, лідер політичної джинси – БЮТ. Одна з найпопулярніших газет краю „Волинь-нова” найчастіше серед інших зловживає довірою читачів, публікуючи найбільше джинси. Однак „джинсовий” лідер Волині має немаркованої реклами в п’ять разів менше ніж „джинсовий” лідер сусідньої Рівненщини.

Liked the article?
Help us be even more cool!