ГАРЯЧА ЛІНІЯ(050) 447-70-63
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

[email protected]

(050) 447-70-63

Подай скаргу

Гендерний моніторинг. Звіт за грудень 2013 року

03.02.2014, 12:03

У грудні найкращі показники з дотримання гендерного балансу отримала газета «Факти», найгірші показники зафіксовані на сайті «Обозреватель». Такі дані подає щомісячний моніторинг гендерного балансу, що проводиться Інститутом масової інформації.

З балами, що отримало кожне з досліджуваних видань, можна ознайомитись у верхній частині інфографіки.

Порівняно з листопадом 2013 року, у грудні зафіксоване покращення гендерного балансу у всіх трьох досліджуваних категоріях (Газети, журнали, інтернет- видання).

Таке покращення, на думку експерта ІМІ Олени Голуб, перш за все пов’язана з великою активністю на території України у цей період іноземних  жінок -політиків .

«Всі без винятку українські ЗМІ активно висвітлювали приїзд в Україну Вікторії Нуланд та Кетрін Ештон, а також заяви інших впливових європейських жінок-політиків, щодо ситуації в Україні таких як Ангела Меркель чи Далія Грибаускайте. Варто зазначити і активізацію українських жінок  у зв’язку з політичною кризою в Україні.  Героїнями журналістських матеріалів у грудні були переможиця  Євробачення і активістка Євромайдану Руслана Лижичко, волонтерка Майдану із обмеженими фізичними можливостями Ліза Шапошнік, журналістка та громадська діячка Тетяна Чорновол», - вважає Голуб.

Експерти ІМІ проаналізували видання на відсоткове співвідношення представленості  чоловіків та жінок у 4 категоріях: кількість фото чоловіків та жінок, кількість експертів , кількість героїв публікацій різних статей та авторство статей. Додатково, в Інтернет-виданнях аналізувалась складова авторів блогів та колонок.

У всіх категоріях виявилась  перевага чоловіків над жінками, проте і у всіх категоріях в порівнянні з минулим місяцем спостерігається зменшення різниці представленності різних статтей.

Категорія Експерти в матеріалах:

  • Газети –чоловіки 70% - жінки 30%  
  • Журнали –чоловіки 75% - жінки 25%
  • Інтернет –чоловіки 77% - жінки 23%

Категорія Герої матеріалів:

  • Газети –чоловіки 68%  - жінки 32%
  • Журнали –чоловіки 73% - жінки27 %
  • Інтернет –чоловіки 74% - жінки 26%

Категорія Фото:

  • Газети – чоловіки 60% - жінки 40%
  • Журнали –  чоловіки 73% - жінки 27%
  • Інтернет – чоловіки 69% - жінки 31%

Тож вже другий місяць найменше представлені жінки в категорії Експерти.

За сумою представленості чоловіків та жінок по трьох категоріях (кількість фото чоловіків та жінок; кількість матеріалів присвячених чоловікам та жінкам, а також кількість експертів різних статей), у газетах у грудні жінки представлені на 40% (попереднього місяця 36%), у журналах на 32%(у листопаді16%), а в інтернет-виданнях  на 26%  (у листопаді - 21% (середня частина інфографіки)).

Окрім кількісних показників, експерти ІМІ проаналізували теми, в яких найчастіше жінки виступають експертками та героями матеріалів.

Як вже було зазначено експерткою, головними героїнями у грудні стали гості з закордону заступник держсекретаря США Вікторія Нуланд та Верховний представник ЄС Кетрін Ештон, що відвідали Україну у зв’язку з загостренням політичної та соціальної кризи в країні.

  • Глава европейской дипломатии Эштон посетила евромайдан (Факты, 10.12.13)
  • Янукович должен как можно скорее подписать евроассоциацию — Эштон (Факты, 11.12.13)
  • Нуланд заявила Януковичу о неприемлемости зачистки евромайдана (Факты, 11.12.13)
  • Кэтрин Эштон встретилась с Януковичем (Сегодня 10.12.13)
  • Соглашения об ассоциации:Эштон надеется, что Украина и ЕС будут способны продвигаться вперед (Сегодня10.12.13)
  • Замгоссекретаря США раздавала митингующим на Майдане печенье (Сегодня 11.12.13)

Серед українок героїнями новин у грудні стали: Руслана Лижичко, Тетяна Чорновол, Олена Лукаш, Раїса Богатирьова

Лідери та аутсайдери моніторингу визначалися за балами, які видання отримали в результаті аналізу кожного друкованого видання по 9 категоріях: кількість фото чоловіків та жінок на першій сторінці; кількість тем присвячених чоловікам та жінкам, що винесені на першу сторінку; топ-інтерв’ю присвячені різним статтям; головне фото на першій сторінці; автори статей; кількість фото у виданні чоловіків та жінок; кількість матеріалів у виданні присвячених чоловікам та жінкам, кількість експертів різних статей.

Інтернет- видання аналізувалися у шести категоріях: кількість топ- тем присвячених чоловікам та жінкам, кількість експертів у топ темах чоловіків та жінок; кількість авторів блогів та авторських колонок; кількість фото чоловіків та жінок на головній сторінці; кількість героїв новин чоловіків та жінок, а також кількість експертів у новинах різних статей.

Бали визначалися за формулою:

Відповідно, якщо співвідношення чоловіків та жінок у кожній з категорій однакове, дорівнює 1, то в результаті маємо і отримати одиницю, це в ідеалі, тобто балансу у висвітлені чоловіків та жінок дотримано. Відповідно, якщо менше 1 то переважають жінки і навпаки, якщо більше одиниці то переважають чоловіки.

Liked the article?
Help us be even more cool!