ГАРЯЧА ЛІНІЯ(050) 447-70-63
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

[email protected]

(050) 447-70-63

Подай скаргу

Аналіз опитування «Відверто про джинсу»

10.12.2017, 12:03

Мета: проведення дослідження для розуміння особистого ставлення українських журналістів до джинси.

Обґрунтування методу дослідження: для проведення цього дослідження було використане анонімне анкетне опитування. Анкета заповнювалася особисто в електронному вигляді, тому всі впливи були мінімізовані. Анкета складалася з 16 запитань. На заповнення онлайн-анкети знадобилося не більше 10 хвилин. На деякі запитання можна було написати свій варіант відповіді для того, щоб створити максимально комфорт для респондента та розширити межі відповідей.

Результати анкетування: Ірина Земляна, менеджерка з організації маркетингових досліджень (сертифікат Української асоціації маркетингу № КС 22/08-ОМД).  

Вхідні дані: протягом трьох тижнів листопада-грудня 2017 року були надіслані листи до журналістів, які проходили тренінги для журналістів від ІМІ, а також регіональним представникам ІМІ, які розсилали анкету для місцевих журналістів. Загалом було опитано 114 осіб. 12 респондентів не були журналістами, тому в подальшому аналізі їхні відповіді не використовувалися.

Результати

За результатами анкетного опитування ми отримали відповіді 102 журналістів. З них 88% журналістів з регіонів України та 12% з міста Києва.

78% журналістів дратує джинса в медіа, якщо її помітили, тоді як 10% ставляться байдуже та 12% джинса не дратує.

68% опитаних поділяють твердження, що джинса є синонімом корупції в медіа. Водночас 32% з цим твердженням не згодні.

73% журналістів не змушують писати джинсу, 19% пишуть її за власним бажанням, а 8% змушують писати джинсу.

58% журналістів прохання про написання джинси принижує, а 30% це приниженням не вважають, тоді як 12% просто байдуже.

Розподіл респондентів за областями

ОбластьКількість опитаних, %ОбластьКількість опитаних, %
1Сумська13,710Житомирська3,9
2Київська11,711Закарпатська2,9
3Херсонська11,712Полтавська2,9
4Волинська10,713Львівська1,9
5Кіровоградська10,714Миколаївська1,9
6Чернігівська6,815Одеська1,9
7Запорізька5,816Вінницька1
8Дніпропетровська4,917Івано-Франківська0,9
9Хмельницька4,918Луганська0,9

Ми запитали журналістів, чи розміщує джинсу медіа, у якому вони працюють. 52% журналістів відповіли «так» і 44% - «ні» та 4% журналістів виявилися фрілансерами, тому не могли точно відповісти на питання, адже працюють на декілька ЗМІ одночасно. З тих медіа, які розміщують джинсу, 68% розміщують політичну і комерційну джинсу, 23% тільки комерційну і 9% тільки політичну джинсу.

Хто приймає рішення про джинсу в медіа

НазваКількість у %
1Головний редактор/редактор36
2Власник ЗМІ19
3Я 10
4Редактор разом з власником ЗМІ8
5Джинса є елементом редакційної політики4
6Немає джинси в медіа, де працює журналіст20
7Відмовилися відповідати2
8Не знають1

У 27% медій, де працюють опитані журналісти, існує прайс на джинсу, у 63% не існує, 7% про такий прайс не знають, 3% відмовилися відповідати на це запитання.

22% журналістів відповіли, що у їхніх редакціях існує вигадане ім’я, яким підписують джинсові матеріали, 72% відповіли, що такого не існує, 2% не знають про таке та 4% відмовилися відповідати.

Відповіді на питання «Хто відповідальний за джинсу в медіа?»

НазваКількість %
1Головний редактор/редактор21
2Власник ЗМІ21
3Замовник15
4Журналіст15
5ТОП-менеджмент12
6Увесь трудовий колектив10
7Інші відповіді1,5
8Не знають відповіді на питання3
9Відмовилися відповідати1,5

Відповіді на питання «Яке покарання за джинсу Ви вважаєте адекватним?»

НазваКількість %
1Штраф для ЗМІ29
2Осуд колег19
3Штраф для журналіста6
4Позбавлення статусу журналіста5
5Джинса – це додаткове фінансування, без якого не вижити медіа27
6Покарання не потрібне13
Це опитування було проведено за власної ініціативи ІМІ.
Liked the article?
Help us be even more cool!