IMI

Гаряча лінія

Барометр свободи слова

Данi з початку 2018 року

Вбивства Побиття Перешкоджання Цензура Погрози

0

28

72

2

25

Аналіз опитування «Відверто про джинсу»

Мета: проведення дослідження для розуміння особистого ставлення українських журналістів до джинси.

Обґрунтування методу дослідження: для проведення цього дослідження було використане анонімне анкетне опитування. Анкета заповнювалася особисто в електронному вигляді, тому всі впливи були мінімізовані. Анкета складалася з 16 запитань. На заповнення онлайн-анкети знадобилося не більше 10 хвилин. На деякі запитання можна було написати свій варіант відповіді для того, щоб створити максимально комфорт для респондента та розширити межі відповідей.

Результати анкетування: Ірина Земляна, менеджерка з організації маркетингових досліджень (сертифікат Української асоціації маркетингу № КС 22/08-ОМД).  

Вхідні дані: протягом трьох тижнів листопада-грудня 2017 року були надіслані листи до журналістів, які проходили тренінги для журналістів від ІМІ, а також регіональним представникам ІМІ, які розсилали анкету для місцевих журналістів. Загалом було опитано 114 осіб. 12 респондентів не були журналістами, тому в подальшому аналізі їхні відповіді не використовувалися.

Результати

За результатами анкетного опитування ми отримали відповіді 102 журналістів. З них 88% журналістів з регіонів України та 12% з міста Києва.

78% журналістів дратує джинса в медіа, якщо її помітили, тоді як 10% ставляться байдуже та 12% джинса не дратує.

68% опитаних поділяють твердження, що джинса є синонімом корупції в медіа. Водночас 32% з цим твердженням не згодні.

73% журналістів не змушують писати джинсу, 19% пишуть її за власним бажанням, а 8% змушують писати джинсу.

58% журналістів прохання про написання джинси принижує, а 30% це приниженням не вважають, тоді як 12% просто байдуже.

Розподіл респондентів за областями

Область Кількість опитаних, % Область Кількість опитаних, %
1 Сумська 13,7 10 Житомирська 3,9
2 Київська 11,7 11 Закарпатська 2,9
3 Херсонська 11,7 12 Полтавська 2,9
4 Волинська 10,7 13 Львівська 1,9
5 Кіровоградська 10,7 14 Миколаївська 1,9
6 Чернігівська 6,8 15 Одеська 1,9
7 Запорізька 5,8 16 Вінницька 1
8 Дніпропетровська 4,9 17 Івано-Франківська 0,9
9 Хмельницька 4,9 18 Луганська 0,9

Ми запитали журналістів, чи розміщує джинсу медіа, у якому вони працюють. 52% журналістів відповіли «так» і 44% – «ні» та 4% журналістів виявилися фрілансерами, тому не могли точно відповісти на питання, адже працюють на декілька ЗМІ одночасно. З тих медіа, які розміщують джинсу, 68% розміщують політичну і комерційну джинсу, 23% тільки комерційну і 9% тільки політичну джинсу.

Хто приймає рішення про джинсу в медіа

Назва Кількість у %
1 Головний редактор/редактор 36
2 Власник ЗМІ 19
3 Я 10
4 Редактор разом з власником ЗМІ 8
5 Джинса є елементом редакційної політики 4
6 Немає джинси в медіа, де працює журналіст 20
7 Відмовилися відповідати 2
8 Не знають 1

У 27% медій, де працюють опитані журналісти, існує прайс на джинсу, у 63% не існує, 7% про такий прайс не знають, 3% відмовилися відповідати на це запитання.

22% журналістів відповіли, що у їхніх редакціях існує вигадане ім’я, яким підписують джинсові матеріали, 72% відповіли, що такого не існує, 2% не знають про таке та 4% відмовилися відповідати.

Відповіді на питання «Хто відповідальний за джинсу в медіа?»

Назва Кількість %
1 Головний редактор/редактор 21
2 Власник ЗМІ 21
3 Замовник 15
4 Журналіст 15
5 ТОП-менеджмент 12
6 Увесь трудовий колектив 10
7 Інші відповіді 1,5
8 Не знають відповіді на питання 3
9 Відмовилися відповідати 1,5

Відповіді на питання «Яке покарання за джинсу Ви вважаєте адекватним?»

Назва Кількість %
1 Штраф для ЗМІ 29
2 Осуд колег 19
3 Штраф для журналіста 6
4 Позбавлення статусу журналіста 5
5 Джинса – це додаткове фінансування, без якого не вижити медіа 27
6 Покарання не потрібне 13

Це опитування було проведено за власної ініціативи ІМІ.

Ще Дослідження