IMI

Гаряча лінія

Барометр свободи слова

Данi з початку 2019 року

Вбивства Побиття Перешкоджання Цензура Погрози

0

2

18

1

7

Дослідження

Замовники передвиборчої джинси в інтернет-ЗМІ. Моніторинговий звіт за 11–15 березня

Протягом п’яти днів моніторингу в 13 інтернет-ЗМІ було зафіксовано 249 матеріалів політичного характеру з ознаками замовлення. З них лише 4% були марковані як рекламні, проте навіть це маркування не відповідало Закону “Про рекламу” (“Актуально”, “Новини компаній”, “Вибори”). Про це свідчить дослідження політичної джинси, проведене Інститутом масової інформації в період з 11 по 15 березня 2019 […]

“Тотальная украинизация” vs мовний закон

ЯКА СИТУАЦІЯ ЗАРАЗ? Закон “Колісніченка-Ківалова” “Про засади державної мовної політики” втратив чинність 28 лютого 2018 року. Народні депутати розробили проект закону про забезпечення функціонування української мови як державної, однак його на сьогодні ухвалили лише в першому читанні. Головна причина ー правки, які подали нардепи, а їх не мало ー 2082. Виходить, що наразі єдиний офіційний […]

Кандидати у президенти на новинних сайтах: місяць до виборів

Присутність у медіа політиків, які претендують на пост президента країни, не менш важлива, ніж місце в соціологічних рейтингах, зустрічі з виборцями, танці з бабусями та дарування гречки. Зокрема, виборці схильні більше довіряти новинам про кандидатів, розказаним ЗМІ, ніж інформації, яку поширюють самі кандидати. Тому так важливо, чи присутні кандидати в новинах, скільки новин про кожного […]

ЯК УКРАЇНСЬКІ МЕДІА ЗДАВАЛИ ТЕСТ “ЯКЕ ТИ 8 БЕРЕЗНЯ”?

ЕРОТИЧНИЙ ГОРОСКОП, ФРАНЦУЗЬКІ СОЛОДОЩІ ТА МАНІКЮР Уявімо ситуацію: ви – медіа, яке хоче стартувати напередодні 8 березня. Цільова аудиторія, можливо, ще не визначена або ви її промацуєте. Пропонуємо безпрограшний варіант, як назвати матеріал і відповідно запустити контент. Рандомно міксуйте ліву та праву колонку, в такий спосіб вийде новий заголовок: Це реально працює. Принаймні у нас […]

Моніторингове дослідження гендерного балансу в українських онлайн-ЗМІ. Лютий 2019

Три топ-теми, в яких фігурують жінки в українських онлайн-ЗМІ, — це політика, шоу-бізнес і кримінал: на них загалом припадає 92% всіх згадок про жінок. На інші теми (економіка, спорт тощо) припадає лише 8%. Такими є результати дослідження ГО “Інститут масової інформації”, проведеного в лютому 2019 року*. За підсумками моніторингу, жінки-героїні присутні в онлайн-новинах майже втричі […]

Моніторинг дотримання професійних стандартів в інтернет-ЗМІ. Перша хвиля

Напередодні виборів у загальнонаціональних інтернет-ЗМІ найчастіше порушувався стандарт балансу думок і точок зору (8% матеріалів). Такими є результати аналізу 16 інтернет-медіа, проведеного Інститутом масової інформації за підтримки “Інтерньюз Нетворк”*. БАЛАНС Найбільше незбалансованих матеріалів зафіксовано на сайті “Страна” (strana.ua) – 32% матеріалів на ресурсі потребують балансу. Незафіксовано порушень цього стандарту на сайтах “Український тиждень” (tyzhden.ua) та […]

Джинса в інтернет-ЗМІ. Моніторинговий звіт за 11–17 лютого 2019 року

Сайтами-антилідерами з розміщення матеріалів з ознаками замовлення стали “Обозреватель” (70 матеріалів, виявлених протягом тижня моніторингу), “РБК Україна” (58 матеріалів), та “Гордон” (40 матеріалів). Про це свідчить дослідження ІМІ, проведене в лютому 2019 року*. Не було виявлено замовних матеріалів на сайтах “Українська правда” та “Ліга”. На сайтах NV.ua та ТСН були виявлені лише неналежно марковані матеріали, […]

Барометр свободи слова за лютий 2019 року

У лютому 2019 року експерти ІМІ зафіксували зростання кількості порушень свободи слова порівняно із січнем. Зокрема, у лютому було зафіксовано 29 порушень свободи слова (у січні – 16), що сталися в 13 регіонах України. З них 17 випадків стосувалися фізичної агресії. Такі дані подає щомісячний моніторинг Інституту масової інформації “Барометр свободи слова”. Основними типами порушення прав […]