IMI

Гаряча лінія

Барометр свободи слова

Данi з початку 2019 року

Вбивства Побиття Перешкоджання Цензура Погрози

0

4

41

1

10

Дослідження

44% матеріалів у регіональних медіа про кандидатів у Президенти були джинсою: дослідження ІМІ (оновлено)

Понад третину матеріалів (37%) у регіональних ЗМІ про кандидатів у Президенти містили ознаки замовлення, ще 7% матеріалів мали ознаки контрагітації та чорного піару. Такими є результати дослідження ГО “Інститут масової інформації”, що було проведено в 10 регіонах України в березні цього року, вибірка становила 705 новин зі 100 онлайн-ЗМІ*. За місяць до виборів Президента регіональні […]

Що там за поребриком: топ-5 українських кандидатів у Президенти в російських ЗМІ

Російські онлайн-медіа можуть конкурувати з українськими за активністю висвітлення виборчих перегонів в Україні. Окремі розділи на сайтах присвячені обговоренням, “кому достанется Украина”, а також коментарям на будь-яку політичну заяву в бік Росії від українських кандидатів свідчать про окрему увагу до цих виборів і стосовно того, кого ж таки українці оберуть 31 березня. Експерти ІМІ проаналізували […]

Топ-5 кандидатів на українських новинних сайтах: як і чи про всіх пишуть журналісти?

Запорукою демократичних та чесних виборів є чесні і збалансовані новини. Це і відсутність чорнухи, маніпуляцій, фаворитів та політичних цапів-відбувайлів на сайтах. Інформаційне поле здатне впливати на наш вибір не менше за рекламні ролики, кандидатські тури країною та безкінечні соціологічні опитування. Експерти ІМІ вирішили переглянути, як основні новинні сайти в Україні пишуть про топ-5 кандидатів у […]

“Тотальная украинизация” vs мовний закон

ЯКА СИТУАЦІЯ ЗАРАЗ? Закон “Колісніченка-Ківалова” “Про засади державної мовної політики” втратив чинність 28 лютого 2018 року. Народні депутати розробили проект закону про забезпечення функціонування української мови як державної, однак його на сьогодні ухвалили лише в першому читанні. Головна причина ー правки, які подали нардепи, а їх не мало ー 2082. Виходить, що наразі єдиний офіційний […]

Кандидати у президенти на новинних сайтах: місяць до виборів

Присутність у медіа політиків, які претендують на пост президента країни, не менш важлива, ніж місце в соціологічних рейтингах, зустрічі з виборцями, танці з бабусями та дарування гречки. Зокрема, виборці схильні більше довіряти новинам про кандидатів, розказаним ЗМІ, ніж інформації, яку поширюють самі кандидати. Тому так важливо, чи присутні кандидати в новинах, скільки новин про кожного […]

ЯК УКРАЇНСЬКІ МЕДІА ЗДАВАЛИ ТЕСТ “ЯКЕ ТИ 8 БЕРЕЗНЯ”?

ЕРОТИЧНИЙ ГОРОСКОП, ФРАНЦУЗЬКІ СОЛОДОЩІ ТА МАНІКЮР Уявімо ситуацію: ви – медіа, яке хоче стартувати напередодні 8 березня. Цільова аудиторія, можливо, ще не визначена або ви її промацуєте. Пропонуємо безпрограшний варіант, як назвати матеріал і відповідно запустити контент. Рандомно міксуйте ліву та праву колонку, в такий спосіб вийде новий заголовок: Це реально працює. Принаймні у нас […]

Російська пропаганда в українських онлайн-новинах: результати дослідження

Війна на сході України, вибори, а також Православна церква України виявилися основними темами, на яких фокусувалися державні російські ЗМІ під час висвітлення ситуації в Україні. Висвітлення цих тем супроводжується пропагандистськими наративами, фейками та маніпуляціями, які потрапляли також в українські медіа. Такими є результати моніторингу, який проводився експертами ГО “Інститут масової  інформації” протягом 8–15 лютого 2019 […]

Скільки томосу в українських новинах?

Отримання томосу про автокефалію Православної церкви України (ПЦУ) напередодні православного Різдва було одним з гучних інформаційних приводів, що супроводжував українські медіа як весь минулий рік, так і відкрив 2019 новинний рік. Експерти ІМІ проаналізували новинні стрічки популярних українських сайтів за один день та побачили, що “хайп” від створення ПЦУ вже затих, але акценти окремих ЗМІ […]