IMI

Гаряча лінія

Барометр свободи слова

Данi з початку 2018 року

Вбивства Побиття Перешкоджання Цензура Погрози

0

29

89

2

31

Відкритість до аудиторії: чи охоче полтавські медіа вказують свої контакти та власників

Два полтавських ЗМІ із десяти досліджуваних – абсолютно прозорі перед своїми читачами, і вказують повну контактну інформацію про себе та не замовчують, хто власник.

Такі результати демонструє дослідження Інституту масової інформації, яке провели експерти у вересні. Мета дослідження – проаналізувати інтернет-видання регіону на предмет прозорості та подачі повної інформації про медіа. У Полтавській області були промоніторені такі видання: ІВ «Полтавщина», «Коло», ОКІА «Новини Полтавщини», «Громадське.Полтава», «Полтава365», «Зміст», «Трибуна», «0532ua», «ТелеграфЪ», Філія ПАТ «НСТУ» «Полтавська регіональна дирекція «ЛТАВА». Під час моніторингу було визначено ступінь відкритості медіа до своїх читачів. Результати дослідження дають картину розуміння того, яку інформацію редакції залишають для своїх читачів: чи вказують контактні дані для зворотнього зв’язку та в якій мірі, а також чи вказують керівництво –  головного редактора та власника.

Два роки тому полтавські ЗМІ уже інспектували щодо наявності інформацію про власників, тоді показник видань, які замовчують хто їх власник, склав майже 40%. Як же змінилася ситуація?

Повну інформацію зафіксовано лише на двох досліджуваних полтавських сайтах – «Громадське.Полтава»і «ТелеграфЪ». Ці видання вказали повну інформацію щодо контактних даних (названа фактична адреса, електронна пошта, телефони), а також  опублікували інформацію про головних редакторів та власників.

Шість медіа вказують повну інформацію щодо контактів, публікують фактичну адресу, де знаходиться ЗМІ, вказують телефони  та електронну пошту (в деяких випадках – кілька телефонів та електронних скриньок). Це ОКІА «Новини Полтавщини», «Громадське.Полтава», «Зміст», «0532.ua», «ТелеграфЪ» , «Лтава». А от хто головний редактор медіа вказують менше редакцій – лише чотири: «Коло», «Громадське.Полтава», «Зміст» і «ТелеграфЪ».

Ще менше редакцій розкривають власника. Із десяти сайтів інформацію про того, хто володіє медіа, можна знайти лише на трьох. Це ОКІА «Новини Полтавщини», які засновані Полтавською обласною радою та підконтрольні їй; «Громадське.Полтава», власником ГО є полтавець Богдан Звягольський; «ТелеграфЪ», де вказано, що головним редактором та власником сайту є Сергій Кулясов. На сайті «0532.ua» подають не повну інформацію про власника, вказують лише, що сайт – «Франшиза «CitySites».

До слова, за результатами попереднього дослідження «Громадське.Полтава» не надавало публічно на сайті інформації про менеджмент і головного редактора. Зараз медіа у лідерах прозорості. Телеканал «Лтава», який також не оприлюднював відомостей про головного редактора, цього року продемонстрував такі ж самі показники: на офіційному сайті телеканалу немає інформації про керівництво (менеджмент) та головних редакторів. «Обличчя» «Лтави», тобто діючого керівника, на сайті знайти складно., бо спеціального розділу немає. Якщо скористатися пошуком на сайті, все ж можна знайти інформацію про керівництво, але у новинах, не у спеціальному розділі. Чи буде це робити глядач – питання відкрите.

Враховуючи численну кількість медіа читачу, як правило, цікаво знати, хто керує та контролює редакцію та як зв’язатися із ЗМІ, якщо це буде необхідно. Можливо, на перший погляд, може здатися, що інформація про головного редактора чи власника є не вкрай важливою, і що для читачів досить, якщо є хоча б телефон чи електронна пошта. Але розкриття повної інформації про себе та власника допоможе медіа підвищити рівень довіри до свого колективу та до своєї роботи. Прозорість медіа означає, що редакція неупереджена, нічого не приховує від своїх читачів, а отже – професійна та така, якій можна довіряти.

Даний матеріал підготовлено в рамках проекту «Розвиток відповідальних інтернет-ЗМІ», що реалізується ГО «Інститут масової інформації» за підтримки Міністерства закордонних справ Чеської Республіки. Інформація та погляди, висловлені в даному матеріалі, належать автору та не обов’язково відображають офіційну думку Міністерства закордонних справ Чеської Республіки.

Ще Блоги