ГАРЯЧА ЛІНІЯ(050) 447-70-63
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

[email protected]

(050) 447-70-63

Подай скаргу

Президентські перегони: за кого переконують житомирські онлайн-медіа

Пріоритетом у висвітленні виборчої кампанії в житомирських онлайн-ЗМІ належить Юлії Тимошенко та Петру Порошенку. Відчутна інформаційна перевага чинного Президента над усіма іншими кандидатами забезпечується масованим передруком матеріалів прес-служби облдержадміністрації.

Під дослідження потрапили публікації в онлайн ЗМІ: «Житомир.Інфо», «Житомир.Онлайн», «Вголос.zt», «Житомир.Тудей», «Журнал Житомира», «20 хвилин.Житомир», «Житомир.Life», «Фреш.Ньюз», «Перший житомирський інформаційний портал» і «Рупор Житомира». Проаналізовані всі матеріали про кандидатів в президенти за перший тиждень березня.

Для повноцінного аналізу замовні тексти і матеріали без «джинси» ми розділили за трьома категоріями – позитивні, негативні та нейтральні. Позитивні публікації висвітлюють кандидата у максимально вигідному для нього світлі, переконуючи у різний спосіб читача у виключній перевазі окремої персони над іншими. Відповідно негативні навпаки – наводять лише критичні доводи, підсилені думкою експертів з протилежною позицією, різкими оціночними судженнями чи навіть маніпуляцією. Нейтральні - максимально збалансовані статті з рівномірним і однаковим поданням плюсів та мінусів кандидатів.

Поряд із політичною рекламою і збалансованими текстами про хід виборчої кампанії, виборця все більше засипали замовними матеріалами як про позитивні сторони претендентів на крісло Президента, так й «джинсою» з відверто негативним контентом про них.

Загалом протягом проаналізованого періоду в 10 онлайн ЗМІ області розміщено 41 згадок про кандидатів, з яких 19 мали ознаки замовності.

Безкоштовно – нейтрально або негативно

В опублікованих житомирськими онлайн-ЗМІ не замовних матеріалах інформація про учасників виборчих перегонів подавалися без жодної позитивної публікації - лише збалансовано або ж негативно.

Цілком об’єктивними і незаангажованими повідомлення доповнювали новинну стрічку матеріали громадської мережі «Опора». В поширених онлайн виданнями «Житомир.Інфо» та «Журнал Житомира» статтях наводилася аналітика про довірених осіб кандидатів на виборчих округах Житомирській області. В тексті згадується про представників від Бойка, Тарути, Зеленського, Гриценка, Порошенка, Тимошенко. Збалансований огляд довірених осіб Петра Порошенка та Володимира Зеленського спробував зробити місцевий політичний оглядач. В матеріалі «Местные элиты на Житомирщине разделились между Зеленским и Порошенко – аналитика» поряд офіційною подається інсайдерська інформація про спорідненість команд, які працюють на начебто зовсім різних кандидатів в Президенти. Обід в придорожньому житомирському ресторані забезпечив Сергію Таруті від видання «Житомир.Онлайн» плюс одну згадку.

На цьому перелік нейтральних новин завершується і починається нечисельний список негативних. Всі вони стосуються двох кандидатів – Юлії Тимошенко та Петра Порошенка. Серед них знаходимо три авторських матеріали. В аналітиці «Про мотивацію кандидатів» у виданні «20 хвилин.Житомир» розкриваються неофіційні витрати чинного Президента на виборчу кампанію та приховану оплату роботи агітаторів на місцях. Про агітацію серед бюджетників під час вітань зі святом весни повідомляє «Вголос.zt» у статті «VIP-агітація? Вітаючи жінок «з весною», керівники області говорили про Порошенка та «важливі реформи».

В авторському матеріалі «Пожертви для ВО «Батьківщина»: двоє селян з Житомирської області за три місяці перерахували партії майже 3 млн грн» на сайті «Житомир.Інфо» наводиться матеріали журналістського розслідування про надходження внесків через підставних осіб на рахунок партії «Батьківщина». Видання виявило серед таких донорів декількох осіб з Житомирської області.

Топ новиною і найбільшим приводом для негативних публікацій про Петра Порошенка стало розслідування програми «Наші гроші» про розкрадання в оборонній сфері. Одразу ж дві публікації «Активисты устроили пикет возле дома Гладковского — фигуранта журналистского расследования по хищению в оборонке. ВИДЕО» та «В столице активисты из разных городов вывесили баннер: "Свинарчуков Порошенка за решетку» виклав онлайн сайт «Журнал Житомира».

Про виявлену СБУ фінансову піраміду в штабі Юлії Тимошенко сповіщає «Журнал Житомира» у поширеному матеріалі «Стоимость «пирамиды Тимошенко» составляет около $82 млн – СБУ».

Проплачений піар та «чорнуха»

Беззаперечне лідерство за кількістю замовних інформаційних повідомлень належить Петру Порошенку. Протягом проаналізованого періоду вийшло 14 «джинсових» матеріалів про чинного Президента. Найбільше, 32 % усіх «джинсових» матеріалів, в тому числі про діючого Президента, опублікували онлайн ЗМІ «Перший житомирський інформаційний портал» і «Рупор Житомира».

Позитивний імідж Петра Олексійовича формувався головним чином через передрук та поширення онлайн-медіа області хвалебних матеріалів з сайту Житомирської облдержадміністрації. Взяті з офіційної сторінки облдержадміністрації розміщувалися фактично без жодних коректив. Залишивши текст в первозданному вигляді рекламується виключна роль Петра Порошенка в усіх звершеннях на регіональному рівні: «Децентралізація – це фундамент для розбудови європейської України», «Народицька ОТГ обрала першочергові проекти для реалізації та затвердила перспективний план розвитку», «На Житомирщині Соколівська ОТГ визначила перспективні плани роботи на 2019-2021 роки».

Негативні «джинсові» матеріали (https://goo.gl/yoLTFo, https://goo.gl/fZYAun)  будувалися на ролі Петра Порошенка в призначенні свого колишнього бізнес-партнера Олега Свинарчука на високу посаду в оборонній сфері та оприлюдненими програмою “Наші гроші” розкраданнями військового бюджету сином посадовця.

Про Юлію Тимошенку опублікували чотири виключно позитивних замовних матеріали. Три з них стосувалися імпічменту Президенту. Один опубліковано на «Журнал Житомира» та два з вуст кандидатки та голови обласного осередку партії «Батьківщина» на сайті «Рупор Житомира». Це ж видання розмістило джинсу про задоволений позов Юлії Володимирівни «Юлія Тимошенко відстояла справедливість: Суд визнав ціни на газ завищеними та необґрунтованими».  

Позитивний матеріал з ознаками замовності вийшов про двох Володимирів. Про потребу в Зеленському в статті «Украине нужны миллионы Зеленских»: Коломойский впервые публично поддержал комика» написав «Журнал Житомира». В піарному матеріалі «Перший житомирський інформаційний портал» йшлося про приїзд Володимира Петрова та знайомив з передвиборчою програмою, до якої кандидат включив безкоштовну роздачу хліба.

Сумно визнавати факт переваги джинсових текстів над авторськими, в яких читач не знайде думки експерта, повноту та об’єктивну подачу цілісної інформації про претендентів на очільника країни. Регіональний інформаційний простір Житомирщини наповнений замовними матеріалами і неприхованою пропагандою в підтримку кандидатів, де усвідомленого вибору місця немає.

Тарас Боросовський, регіональний представник Інституту масової інформації в Житомирській області

Написання цього блогу стало можливим завдяки підтримці американського народу, що була надана через проект USAID «Медійна програма в Україні», який виконується міжнародною організацією Internews. Зміст матеріалів є виключно відповідальністю ГО ”Інститут масової інформації” та необов’язково відображає точку зору USAID, уряду США та Internews.

Liked the article?
Help us be even more cool!