IMI

Гаряча лінія

Барометр свободи слова

Данi з початку 2019 року

Вбивства Побиття Перешкоджання Цензура Погрози

1

9

56

3

15

Політичний паритет: що медіа Чернівців розповідали про кандидатів у Президенти перед другим туром виборів

Онлайн-ЗМІ Чернівців зберігали паритет у висвітленні новин про кандидатів у Президенти напередодні другого туру виборів.

З метою з’ясувати, як чернівецькі ЗМІ висвітлюють інформацію про головних кандидатів у Президенти, ІМІ провів моніторинг контенту десяти сайтів Чернівців: “Молодий буковинець“, “Погляд“, “БукІнфо“, АСС0372“Час”, “Букньюз”, “Буковина онлайн”“Буковинська правда” та “Шпальта”. Новини про кандидатів у Президенти шукали у період з 5 по 11 квітня.

За оглядовий тиждень чернівецькі медіа опублікували 90 новин, у яких би головні опоненти Петро Порошенко і Володимир Зеленський згадувались, як кандидати у Президенти. Найбільше новин про кандидатів опублікував сайт «Молодий буковинець» – 28 матеріалів. З десяти сайтів головну політичну дуель країни своєю увагою оминули лише два ресурси: жодної згадки про кандидатів у оглядовий період не публікували «Шпальта» і «Буковинська правда». Ще один ресурс «0372» надрукував одну нейтральну новину, яка стосувалась теми аналізів, які здавали обидва кандидати у Президенти.

Ознаки замовлення та контрагітації мали усього 14 публікацій з 90, що становить 16% від усього контенту. Зазначимо, що частка «джинси» на досліджуваних сайтах у порівнянні з минулим моніторингом, який проводився на початку березня, тобто до першого туру виборів, знизилась у 3,5 рази. Тоді коли за президентське крісло боролись 39 претендентів, частка замовних матеріалів складала 57%.

Президентський паритет

Загалом матеріали про кандидатів розподілились на новинних стрічках майже рівномірно: серед усіх матеріалів 56% публікацій стосувались Володимира Зеленського, частка новин про Петра Порошенка відповідно склала 44%.

Левові 84% публікацій (76 текстів) про кандидатів були у вигляді новин і без ознак політичного замовлення. Серед них у більшості випадків нейтральні тексти про обох претендентів на президентське крісло. Новини стосувались намірів провести дебати, обміну «люб’язностями» через відеозвернення та епопеї зі здачею аналізів:

«Дебати: Порошенко назвав дату, час і місце»

«Зеленський здав аналізи – відео»

Позитивно серед незамовних матеріалів більше згадувався діючий Президент Петро Порошенко: 10 текстів позитивного спрямування про нього опублікували на п’яти ресурсах («Погляд», «Букньюз», «Час», «Молодий буковинець» та «БукІнфо»). Чотири позитивні новини стосовно Володимира Зеленського мали місце на сайтах «Молодий буковинець», «Погляд» та «Буковина онлайн».

Негативних новин про діючого главу країни не публікували. А от стосовно його опонента Володимира Зеленського на чотирьох ресурсах («Букньюз», «Молодий буковинець», «БукІнфо» та «Час») надрукували вісім новин негативного спрямування.

Так, на «Часі» і «Молодому буковинці» вийшло декілька публікацій в яких українці вимагали від Зеленського вибачень за образливі вислови кіногероїв у його фільмі «Слуга народу 3»:

У Чернівцях екс-депутат вимагає в Зеленського вибачень за «чернівецьку пустош»

Від Зеленського вимагають вибачення за образу “сонячних” дітей

Пройшла доба і Зеленський не вибачився перед людьми, яких образив у своїх шоу – Геращенко

Джинса та контрагітація

Ознаки позитивної «джинси» у оглядовий період мали вісім новинних текстів на п’яти ресурсах: «АСС», «БукІнфо», «Погляд», «Букньюз» та «Молодий буковинець».

Усі матеріали мали відношення до кандидата Зеленського:

«У Зеленського запевнили, що українська мова, культура та територія – найвища цінність»

«Володимир Зеленський – потужний менеджер, який об’єднує фахівців навколо ідеї змін», – представник штабу Руслан Стефанчук

Заказухи щодо Петра Порошенка у оглядовий тиждень в медіях Чернівців не помічено. Зате обидва кандидати вдались до контрагітації.

Так, проти діючого Президента було опубліковано дві новини на порталі «Буковина онлайн», в яких екс-керманич СБУ Валентин Наливайченко критикував політику Порошенка:

Відео: Наливайченко застерігає владу: “АРХІВИ НЕ ГОРЯТЬ!”

Валентин Наливайченко знає, чому Порошенко призначив в СБУ Косинського

Відносно Зеленського «БукІнфо» та «Час» опублікували чотири контрагітаційні матеріали:

«Юлія Тимошенко попереджала про плани олігархів зробити із Зеленського президента»

«ДУМАЙ-ТЕ…»

Так, частка контрагітаційних матеріалів склала 7% серед усього опублікованого контенту про кандидатів за тиждень.

Можна сказати, що здебільшого місцеві медіа намагались нейтрально висвітлювати президентські перегони та особливо не вдавались до чорного піару. Але перекіс у бік звичайного фактажу та відсутність авторських аналітичних матеріалів про програми кандидатів не сприяють розвитку критичного мислення у читачів, яке є надважливим у момент прийняття доленосного для країни рішення.

Написання цього блогу стало можливим завдяки підтримці американського народу, що була надана через проект USAID“Медійна програма в Україні”, який виконується міжнародною організацією Internews. Зміст матеріалів є виключно відповідальністю ГО ”Інститут масової інформації” та необов’язково відображає точку зору USAID, уряду США та Internews.

Ще Блоги