ГАРЯЧА ЛІНІЯ(050) 447-70-63
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

[email protected]

(050) 447-70-63

Подай скаргу

"…Не забудьте пом`янути незлим тихим словом": що і як писали про кандидатів черкаські онлайн-ЗМІ за місяць до виборів Президента

28.03.2019, 10:00
Денис Іванов

За місяць до початку виборів Президента України абсолютним лідером за кількістю згадувань у матеріалах черкаських інтернет-видань – як авторських, так і з ознаками замовності – став чинний гарант Конституції.

За місяць до виборів експерти ІМІ проаналізували контент про кандидатів у Президенти. Для аналізу бралися всі публікації про кандидатів, оприлюднені з 1 до 7 березня включно. Експерти аналізували кількість та якість авторських публікацій та матеріалів з ознаками політичної замовності, а також наскільки нейтрально, позитивно чи негативно висвітлювалися кандидати та їхня діяльність. Маркована політична реклама до моніторингу не бралася.

Для аналізу контенту було обрано десять популярних місцевих видань: "Вичерпно", "Нова Доба", Zmi.ck.ua, "Інфоміст", "Прочерк", "Провінція", "Про Все", "Дзвін", "18000"  та "Економіка сьогодення".

Загальна кількість матеріалів про кандидатів на посаду голови держави, що їх оприлюднили згадані медіамайданчики, — 45. Одразу ж в очі кидається цікава деталь: усі матеріали, що висвітлюють кандидатів у Президенти в позитивному річищі, мають ознаки замовності (12 з 45, або 27%). Жодне з видань не оприлюднило жодної позитивної (!) згадки про жодного з кандидатів у звичайних журналістських матеріалах. Водночас нейтральних згадок — 18 (або 66,67%), негативних — дев'ять (або 33,33% від загальної кількості). Хоча 60% публікацій, що мають стосунок до котрогось із кандидатів, становлять саме публікації без ознак замовності (27 з 45).

"Президентська" увага

Беззастережним лідером за кількістю згадок опублікованих черкаськими онлайн-ЗМІ, став чинний Президент країни Петро Порошенко. Голові держави та кандидату на цю посаду присвячено 67% загальної кількості публікацій (або 30 із 45). Зауважимо, що серед матеріалів про гаранта 70% (21 з 30) становлять журналістські матеріали і лише 30% (дев'ять з 30) — мають ознаки замоності.

Проте говорити про "любов" черкаських медіа та Петра Порошенка не доводиться. Так, 47% (14 з 30) новин та повідомлень про Президента, згадують його в нейтральній тональності, а 23% (сім з 30) — мають відверто негативне забарвлення.

Щодо "джинси", то майже чверть (сім з 30, або 23%) матеріалів висвітлюють главу держави в позитивному світлі і лише 7% публікацій з ознаками замовності презентували його з негативного боку.

"Джинса" та місцевий скандал для "леді Ю"

Другу сходинку умовного рейтингу згадувань про кандидатів у Президенти черкаськими новинарями посідає Юлія Тимошенко. Загальна кількість публікацій з лідеркою "Батьківщини" у головній ролі — 10, або 22%, від загальної кількості "кандидатських" публікацій – як журналістських, так і з ознаками замовності.

З цих десяти матеріалів шість (або 60%) мають ознаки публікацій замовного характеру, а решта чотири (або 40%) належать до журналістських матеріалів. Цікаво, що згадувань пані Тимошенко у відверто позитивному ракурсі серед контенту аналізованого періоду (01.03–07.03.2019 — Д.І.) нема жодного. Натомість 83% "джинсових" матеріалів (пять із шести) висвітлюють Юлію Володимирівну в позитивному ракурсі, і лише одна "джинсова" публікація згадувала про "леді Ю" у негативному річищі.

З решти чотирьох публікацій дві — матеріали, присвячені скандалу з головою Черкаського обласного штабу Юлії Тимошенко, депутатом Черкаської міської ради від "Батьківщини" Юрієм Тренкіним, інші  два — присвячені наїзду автомобіля на агітаційну палатку Тимошенко в одному з райцентрів області.

Незважаючи на загальний негативний тон цих новин, кандидатка на посаду глави держави згадується в них нейтрально.

 Гриценко, Садовий, Тарута і Смешко

Цим чотирьом кандидатам у Президенти України присвячені решта 18% "кандидатського" контенту черкаських новинних сайтів (або вісім згадувань із 45).

Дві з восьми публікацій журналістські. Обидві вони згадують кандидата в Президенти України Ігоря Смешка, причому в невигідному йому річищі. Решта шість (або 75%) матеріалів — "джинса", 17% (один із шести) — згадування в нейтральному ракурсі про кандидата на найвищу державну посаду Анатолія Гриценка. Ще 33% "джинсових" публікацій у позитивному ключі розповідали про вже колишнього кандидата Сергія Таруту.  Три матеріали в позитивному ракурсі презентують ще одного екс-кандидата Андрія Садового.

Отже, як бачимо з результатів аналізу "кандидатського" контенту перерахованих вище черкаських новинних інтернет-майданчиків протягом першого весняного тижня, 40% (18 матеріалів із 45) — відверта "джинса", решта 60% (27 матеріалів із 45) — здебільшого новинні публікації. Абсолютне лідерство за кількістю згадувань Петра Порошенка пояснюється його більш вигідним стосовно інших кандидатів становищем. Під виглядом новин про повсякденну президентську роботу публікують відверто агітаційний контент (наприклад: "Розробили план розвитку Черкащини на три роки", Нова Доба""Грошове забезпечення воїнів на передовій буде підвищено""ІнфоМіст"; "Об`єднання територіальних громад у регіонах стане обов`язковим""18000""Комплексна перевірка всіх контрактів дасть відповіді на запитання суспільства, – Сергій Кудактін про міжнародний аудит "Укроборонпрому""Про Все""Голова Черкаської ОДА офіційно представив План розвитку регіону на 2019-2021 роки""Дзвін", тощо). Загальна кількість кандидатів у Президенти України, про яких у тій чи іншій формі згадували названі медіа протягом періоду спостереження, — шестеро. Контенту інших кандидатів на найвищу посаду в державі не публікувався.

Написання цього блогу стало можливим завдяки підтримці американського народу, що була надана через проект USAID "Медійна програма в Україні", який виконується міжнародною організацією Internews. Зміст матеріалів є виключно відповідальністю ГО "Інститут масової інформації" та необов'язково відображає точку зору USAID, уряду США та Internews.

Liked the article?
Help us be even more cool!