ГАРЯЧА ЛІНІЯ(050) 447-70-63
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

[email protected]

(050) 447-70-63

Подай скаргу

Вінниця: Основним замовником політичної джинси є влада

07.11.2016, 14:49

Протягом звітнього періоду моніторингу (21-27 березня 2016 року) було проаналізовано два вінницьких друкованих видання – «Вінницька Газета» (2 номери), «33-Канал» (1 номер), он-лайн видання «20 Хвилин» та «Вінниця Інфо».

Всього за звітній період було проаналізовано 417 матеріалів (114 у газетах, 303 на сайтах). З яких 15 матеріалів було віднесено до матеріалів з ознаками політичної замовності, 15 – з ознаками комерційної.

Найбільше матеріалів з ознаками політичної «джинси» є у друкованих виданнях (середній показник – 8%). В он-лайн ЗМІ цей показник менший – 2%.

Лідером за наявністю матеріалів з ознаками політичної замовності є «Вінницька газета». У цьому ЗМІ 10% матеріалів було віднесено до категорії «Політична джинса» (5 матеріалів з 49). Основними  «замовниками» є органи місцевого самоврядування, зокрема вінницька міська рада. Найбільша кількість матеріалів присвячена діяльності Сергія Моргунова. Також на шпальтах газет можна було побачити інформацію про діяльність голови Вінницької облради та облдержадміністрації,  депутатів. Підставами для такої оцінки є той факт, що у матеріалах акцент був зроблений на відстоюванні та просування однієї сторони, безпідставне акцентування лише позитивних сторін  діяльності чиновників, висвітленні «протокольних» заходів, які або не повністю розкривали сутність питання, або в загалі  у яких була відсутня зрозуміла суспільно-важлива інформація.

У газеті «33 канал» було розміщено 4 матеріали з 65 (6%) у яких було виявлено ознаки політичної замовності. Основними  темами були боротьба місцевих політиків за посаду голови с. Вороновиці (у одному матеріалів безпідставно акцентується увага на позитивних характеристиках одного політика (Сергій Якубовський). Поряд розміщений інший матеріал у якому вже у негативі подається його опонент (Віктор Стецький), оцінка діяльності правоохоронних органів та суду  щодо справи майданівця Хорта (матеріал був розміщений за авторством депутата облради Тетяни Редько та має оціночний характер, але подається як журналістський матеріал). Традиційною політичною «джинсою» був матеріал розміщений про Олега Ляшка. Підставами для такої оцінки є наступні критерії: безпідставні акценти (позитивні чи негативні) на користь однієї із зацікавлених сторін, просування однієї думки, схожі або ідентичні матеріали в інших ЗМІ.

По три матеріали з ознаками політичної джинси було на сайтах «20 Хвилин» (2%) та «Вінниця.Інфо» (2%). У «20 Хвилинах» можна було побачити матеріал про подарунок  Марії Стус (сестрі Василя Стуса) квартири від Володимира та Віталія Кличків (http://vn.20minut.ua/Kult-podii/volodimir-klichko-podaruvav-kvartiru-vinnichantsi-mariyi-stus-10488404.html). Говорити про те, що сайт розмісив цей матеріал навмисно задля просування Віталія Кличка, як мера Києва важко, але формально цей матеріал підпав під оцінку на «джинсу». Спільним з сайтом «Вінниця.Інфо» є матеріал про народного депутата Сергія Кудлаєнко (http://vn.20minut.ua/Podii/sergiy-kudlaenko-vidkriv-mizhnarodniy-forum-veterani-viyni-za-mir-pres-10488302.html та http://www.vinnitsa.info/news/sergiy-kudlayenko-u-vinnitsi-vidkriv-mizhnarodniy-forum-veterani-za-mir.html) Матеріал має спільну назву та майже ідентичний текст.

На відміну від друкованих видань, де переважають матеріали з ознаками політичної замовності, в он-лайн ЗМІ більше вже матеріалів з комерційною «джинсою». У середньому частка таких матеріалів на сайтах складає 4%, у газетах – 2,5%. «Лідером» з розміщення комерційної «джинси» є сайт «Вінниця.Інфо» (5%. 7 матеріалів зі 129 оцінених). В основному матеріали присвячені «просуванню» ліків, а також наданню послуг різними комерційними структурами. На другому місці йдуть «20 Хвилин» (3%. 5 матеріалів з 174) та газета «33 Канал» (3%. 2 матеріали з 65). У більшості випадків матеріали у «20 Хвилинах» подаються у рубриці «Новини компаній» із розміщенням у новинній стрічці. У «33 каналі» розміщені матеріали про надання послуг одним із медичних центрів Вінниці із вказанням адреси та годин роботи закладу, а також про ліки для схуднення із вказанням адреси сайту де можна їх придбати. Якщо на сайті «20 Хвилин» матеріали неналежно марковані, то у газеті «33 Канал» «джинса» взагалі ніяк не позначена.

Найменше матеріалів з ознаками комерційно замовності є у «Вінницькій газеті» (2%. 1 матеріал з 49). Інформація була присвячена корпорації «BASF» у рамках реалізації її програми корпоративної соціальної відповідальності.

Текст: Сергій Бондаренко, регіональний представник ІМІ у Вінницькій області. 

Джерело скріну: тут.

Моніторинг проведено регіональними представниками Інституту масової інформації за підтримки програми МАТРА Посольства Нідерландів в Україні.

Liked the article?
Help us be even more cool!