ГАРЯЧА ЛІНІЯ(050) 447-70-63
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

[email protected]

(050) 447-70-63

Подай скаргу

Вінницькі журналісти залучають лише в 19 з 108 матеріалів жінок як експерток

07.11.2016, 18:16

Протягом травня 2016 року (з 16 по 22 травня) було проаналізовано два вінницьких друкованих видання - “Вінницька Газета” та “33-й канал” і  два онлайн видання - “20 Хвилин” і “Вінниця Інфо”, які користуються попитом у вінницькій громаді та є «топовими» серед ЗМІ міста.

У звітний період було проаналізовано 445 матеріалів (108 у друкованих, 337 в онлайн). У матеріалах ЗМІ, які підлягали оцінці, найчастіше як герої та експерти представлені чоловіки (365 згадувань). Вдвічі менше представлені жінки (171 згадувань). Цікавим є той факт, що порівняно з попередніми моніторинговими періодами за гендерною тематикою (грудень 2015 р., січень 2016 р. та лютий 2016 року) загальна ситуація погіршилась. Спостерігається стійка негативна динаміка.

Жінки майже в 2,5 рази менше представлені як героїні журналістських матеріалів, ніж чоловіки (115 згадувань про жінок проти 281 згадувань про чоловіків). Як експертки – у півтори рази менше, ніж чоловіки (56 згадувань про жінок проти 81 згадувань про чоловіків). Слід зазначити, що у цей звітний період кількість матеріалів про жінок, де вони були представлені як експертки, порівняно з попереднім зменшилась.

Героїні. У друкованих виданнях жінки як героїні були представлені в 57 матеріалах зі 108, що складає 53% від загальної кількості оцінених матеріалів. Проти минулого періоду присутність жінок як героїнь у газетах зросла на 16% (з 37% до 53%). Найбільше матеріалів було розміщено у «Газеті по-вінницьки» (30, що складає 61% від матеріалів в оцінених номерах). У газеті «33-Канал» - 27 з 59 матеріалів (46%).

В онлайн ЗМІ - 58 матеріалів із 337, що складає 17%.  Порівняно з попереднім моніторинговим місяцем представленість жінок як героїнь впала на 50% (з 34% до 17%). Найчастіше жінки ставали героїнями матеріалів на сайті «20 Хвилин». 18% матеріалів було присвячено жінкам (18 згадувань з 222). Значно менше матеріалів (17%) було розміщено на сайті «Вінниця-Інфо» (19 зі 115).

Якщо порівнювати друковані ЗМІ та онлайн, то перші більше зосереджені на представленні розгорнутої та повної інформації, а онлайнові - на поданні новин.

За тематикою жінки як героїні найчастіше були представлені в матеріалах про:

●благодійність. Жінки виступали у ролі бенефіціарів допомоги;

●культуру та мистецтво. Топова тема - перемога Джамали на «Євробаченні 2016»;

●участь жінок у громадському та суспільному житті регіону та України;

●суспільно важливі теми (соціальний захист, громадянська активність тощо);

●освіту та особистісний розвиток;

●спорт. Топ тема – забіг «Вінниця біжить»;

●охорону здоров’я.

Незначна кількість матеріалів була присвячена жінкам, пов’язаним з АТО. Ці матеріали переважно висвітлюють їх участь у наданні благодійної допомоги бійцям, які перебувають у зоні бойових дій. Значно впала кількість матеріалів  про надзвичайні події (ДТП) та кримінал, де жінки виступали жертвами/свідками насильства або скоєння злочинів. Також впав інтерес до історій жінок із категорії вимушено переміщених осіб.

Експертки. У друкованих виданнях у 19 з 108 матеріалів жінки були представлені як експертки. Це складає 16% від загальної кількості матеріалів. Слід зазначити, що порівняно з попереднім моніторинговим періодом представленість жінок як експертів впала на 7%.  Найбільше матеріалів було розміщено в «Газеті по-вінницькі» - 24%. У газеті «33-й канал» - 12% (падіння вдвічі).

В онлайн - 37 з 337, що складає лише 11%. Порівняно з минулим звітним періодом (лютий 2015 року) – ці показники не змінились. Лідером за представленістю жінок-експертів є «20 Хвилин» (11%). На сайті «Вінниця-Інфо» за цією категорією було визначено 10% матеріалів.

Жінки-експерти згадувались у матеріалах про:

●забезпечення громадської безпеки та кримінальні справи. Здебільшого жінки-експерти –  представниці силових структур (прес-офіцери регіонального управління Національної поліції»;

●культуру та мистецтва (жінки переважно коментували культурні та просвітницькі проекти, які реалізовувались у місті);

●соціальний захист населення (жінки-експерти – представниці комунальних і державних установ, які опікуються соціальним захистом);

●медицину/охорону здоров'я (жінки виступали експертами з різних питань, пов’язаних із збереженням життя та здоров’я населення);

●місцеве самоврядування та розвиток інфраструктури;

●політику (здебільшого матеріали були присвячені подіям навколо перебування Надії Савченко у російській тюрмі).

●освіта (топова тема – скандал навколо об’єднання двох шкіл у м. Вінниця. Жінки у якості експертів виступали, як з боку тих хто проти об’єднання, так і з боку влади).

●благодійництво.

Найменше матеріалів - про АТО, підприємництво, фінансову діяльність, жінок-ВПО.

Експертами серед жінок виступали насамперед представниці державних органів влади та місцевого самоврядування, правоохоронних органів, лікарі, освітяни, представниці інститутів громадянського суспільства. На жаль, майже відсутні матеріали про жінок-підприємців. У більшості матеріалів експертами були ті самі особи, що свідчить про обмежене коло публічних жінок-експертів.

Висновки:

1.У моніторинговий період кількість матеріалів за участю та про жінок впала.

2.Спостерігається стійке порушення балансу матеріалів про жінок. Вони майже вдвічі менше представлені, ніж чоловіки.

3.Більша присутність чоловіків у інформаційному просторі пов'язана з традиційним домінуванням чоловіків у різних сферах життя, що свідчить про гендерну незбалансованість.

4.Прямих дискримінаційних матеріалів, які ображали б жінок за статевими, професійними та іншими ознаками, виявлено не було.

5.Необхідно підвищити кількість матеріалів за участю жінок-експертів і вирівняти баланс між ними та експертами-чоловіками.

6.Недостатня кількість розгорнутих та аналітичних матеріалів. Більшість – це репортажі, інтерв’ю, коротка, т.з. прес-релізна інформація.

Текст: Сергій Бондаренко, Вінниця 

Моніторинг проведено регіональними представниками Інституту масової інформації за підтримки програми МАТРА Посольства Нідерландів в Україні. 

Liked the article?
Help us be even more cool!