IMI

Гаряча лінія

Барометр свободи слова

Данi з початку 2018 року

Вбивства Побиття Перешкоджання Цензура Погрози

0

28

80

2

27

Медійні гриби по-полтавському

З кожним роком кількість онлайн-ЗМІ у Полтаві збільшується. А перед виборами, як гриби після дощу, з’являються і друковані видання. В «не сезон» (після виборів) вони тихенько зникають із медіа-обрію Полтави.

Попри це, у Полтаві зовсім  не бракує засобів масової інформації. Можна сказати, їх у місті навіть з надлишком. Наприклад, восени 2015 року у Полтаві безкоштовно роздавали газету «Про місто», яку контролював тодішній кандидат в мери Андрій Матковський, а нині депутат Полтавської міськради. Після виборів про газету нічого не чутно.

Протягом останніх двох років Полтава упевнено стає майданчиком для місцевого медіаринку. За цей період з’явилися до десятка нових новиннєвих сайтів. Кожен із них позиціонує себе як незалежний медіамайданчик. Але я вважаю, що з цим можна і треба сперечатися. Кожен медіапродукт з’являється не просто так, а для того, аби нести у маси ту чи іншу думку. Або думки політика, який може впливати на редакційну політику того чи іншого сайту. Деякі сайти оновлюються дуже рідко або просто передруковують матеріали інших інтернет-видань, не виробляючи власних журналістських унікальних матеріалів. До таких можна віднести «Полтавську інтернет-газету».

За останній рік у Полтаві почали працювати кілька інтернет-проектів, які за досить короткий термін встигли завоювати собі місце під полтавським медіанебом. Хочу відмітити кілька з них.

Інформаційне агентство «Полтава». За кілька місяців сайт минулого року сайт став одним із найвідоміших у Полтаві. У розділі з інформацією про редакцію вказано, що ІА «Полтава» – проект, що поєднує у собі інтернет-телебачення та текстовий інформаційний контент. Журналісти видання позиціонують себе незаангажованими, відкритими, об’єктивними та чесними. Журналісти часто подають короткі новини, які складаються із кількох речень. Власне, я б назвала це родзинкою інформагентства. Попри надто короткі публікації у стрічці новин, а отже, і недотримання журналістських стандартів, сайт все ж популярний і відомий у місті. На мою думку, досягти цього ІА «Полтава» вдалося через публікації свого продукту в соціальних мережах. Сайт пов’язують із власником полтавського агентства нерухомості та екс-депутатом Полтавської міської ради Ігорем Лебедиком.

«Трибуна». Також  стартувала у Полтаві минулого 2015 року. Позиціонують себе гучно: незалежна преса Полтави. Родзинка – журналісти  час від часу виходять на вулиці міста із символічною трибуною, за якою полтавці можуть висловитися без цензури. На цим медіапроектом працюють молоді журналісти, використовуючи сучасні тенденції створення контенту, публікації журналістів з претензією на аналітику, що для Полтави, можна сказати, рідкість.

«Полтава365». Сайт також розпочав свою діяльність у 2015 році і упевнено виходить на медіамайданчик Полтави. Сайт пов’язують із відомим у місті спортивним журналістом Станіславом Майзусом, однак, можливо, не він є власником. Особливої родзинки це видання не має, створює контент аналогічно до інших сайтів.

«Полтавські тротуарні новини». Це проект відеоблогів, паблік у соціальній мережі, автором якого є Олександр Демідович. Проекту уже два роки, це Youtube-канал, можна сказати, волонтерської журналістики, чого досі у місті не було. Власного сайту проект не має, автор публікує блоги у соціальній мережі та ще в інтернет-ЗМІ «ВПолтаві. Інфо». Здебільшого канал транслює записи місцевих суспільних подій. Останнім часом почастішали відеоблоги, в яких автор позитивно висвітлює діяльність місцевої політичної сили «Рідне місто». 

У Полтаві працюють чотири телеканали. Це ОДТРК «Лтава», ГромадськеТБ.Полтава , «Місто», «ІРТ-Полтава» (і «Місто+»), що входить у структуру цього телеканалу). Останні два телеканали пов’язують із екс-мером Полтави, а нині депутатом Полтавської міської ради Андрієм Матковським. Якщо проаналізувати сюжети телеканалів «Місто» та «ІРТ-Полтава» можна відслідкувати вплив пана Матковського на їх редакції. Наприклад, в період передвиборчих перегонів на виборах міського голови Полтави в минулому 2015 році, телеканал «Місто» висвітлював діяльність Андрія Матковського лише з позитивної сторони, сюжетів із критикою не було. Такі сюжети на телеканалі з’являються, але критика націлена в конкурента Матковського – чинного мера Олександра Мамая. Аналогічна ситуація й щодо відеосюжетів телеканалу «ІРТ-Полтава».

У Полтаві є 13 сайтів, які щодня подають новини міста і області. Один із них – виключно на спортивну тематику. Деякі інтернет-сайти, можна зробити висновок, створені виключно для того, аби демонструвати хороше про власника, та негативне про опонентів. Приклад  «Останній бастіон». Власник сайту  і головний редактор – громадський активіст і кандидат на посаду міського голови Полтави Геннадій Сікалов. На сайті можна знайти публікації, які зображують Сікалова лише з позитивного боку, а деяких інших громадських активістів та депутатів міської ради – з негативного.

У Полтаві нараховується 7 основних газет. Найпопулярніші обласні видання, які радять продавці преси – «Зоря Полтавщини», «Вечірня Полтава», «Коло».

Також є «Село полтавське», «Полтавська думка», полтавська філія «Газети по-українськи», рупор Полтавської міської ради – «Полтавський вісник» (зараз проходить етапи роздержавлення).

На мою думку, поки що у Полтаві серед медіа переважає здебільшого кількість над якістю. Але це – тема уже для іншої розмови.

Текст: Надія Труш, регіональна представниця ІМІ в Полтавській області, для сайту "Коло"

 

Ще Статті