IMI

Гаряча лінія

Барометр свободи слова

Данi з початку 2019 року

Вбивства Побиття Перешкоджання Цензура Погрози

0

2

18

1

7

Статті

Порушення виборчого законодавства і офіційні джерела: як висвітлювали передвиборчу кампанію регіональні онлайн-медіа

Найчастіше про порушення виборчого законодавства, найрідше – про  виборчі програми кандидатів пишуть регіональні онлайн-медіа в передвиборчий період. Водночас регіональні ЗМІ майже не продукували аналітичних матеріалів, присвячених виборам, і концентрувалися на новинах. Джерелами інформації для новин слугували повідомлення офіційних відомств та організацій. Загалом не всі регіональні онлайн-медіа надають важливу інформацію про вибори: на деяких сайтах не […]

Виборець vs Гугл: шукаємо і аналізуємо програми кандидатів в інтернет-медіа

Декілька днів тому я запитав своїх знайомих, чи читали вони програми кандидатів у Президенти України. Більшість відповіла, що не читали. І мені стало цікаво, а чи є десь аналіз цих програм в інтернет-ЗМІ, щоб можна було не розшукувати їх і не читати їх цілком, але принаймні знати основні тези. Зрештою варто ж робити розумний вибір… […]

Замовники передвиборчої джинси в інтернет-ЗМІ. Моніторинговий звіт за 4–8 березня

Хто замовляє найбільше передвиборчої джинси в онлайн-медіа та яким темам вона присвячена, проаналізували експерти ІМІ. Протягом п’яти днів моніторингу в 14 інтернет-ЗМІ було зафіксовано 314 матеріалів політичного характеру з ознаками замовлення. З них лише 11% були марковані як рекламні, проте навіть це маркування не відповідало Закону “Про рекламу” (“Актуально”, “Новини компаній”, “Вибори”). Про це свідчить […]

Погрози та інтернет-тролінг – основні загрози, з якими стикаються журналістки в Україні – дослідження ІМІ

Погрози та інтернет-тролінг є основними загрозами, з якими стикаються під час своєї роботи журналістки в Україні. Такими є дані анонімного анкетування, проведеного ІМІ серед журналісток в усіх регіонах України*. За результатами анкетування, 47% журналісток, які працюють в Україні, стикалися з фізичним насильством (погрозами, нападами тощо) у  зв’язку зі своєю професійною діяльністю. З них тільки 17% зверталися по […]

Висвітлення виборчого процесу чи агітація? Аналіз законодавства на конкретних прикладах

До ІМІ останнім часом активно звертаються журналісти з проханням роз’яснити відмінність між висвітленням виборчого процесу і політичною агітацією. У всьому світі виборчий процес є певним викликом для засобів масової інформації, перевіркою їх етичності й спрямованості саме на задоволення інформаційних потреб суспільства, а не на забезпечення вузьких інтересів кандидатів на політичні посади. Для запобігання різноманітним маніпуляціям […]

Чому люди підпадають під вплив фейкових новин?

Стрімкий потік новин та дані про фейки, дезінформацію, упереджені матеріали та медіаграмотність – тут важко не збитися з пантелику. У The New York Times вийшов мета-аналіз психологів Гордона Пеннікока та Девіда Ренда, які досліджували феномен фейкових новин. Як пишуть психологи, чимало дискусій у колах дослідників розподіляються на два протилежних табори. Одна група заявляє, що наша […]

Фотографії дітей – публікувати чи ні?

Фотографії дітей зазвичай викликають усмішку і піднімають настрій. Знаючи це, зображення дітей активно використовують у рекламі і в інших інформаційних матеріалах. І часто-густо ті, хто використовує ці фотографії, не знають або свідомо нехтують положеннями законодавства України. Звертаю увагу, що не йдеться про якісь «гострі» фотографії: дітей-злочинців або дітей – жертв злочину, дітей у небезпечних ситуаціях […]

Законопроекти про державне регулювання інтернету: рішення не прийнято

17 січня 2019 року в сесійній залі Верховної Ради відбулося рейтингове голосування по законопроектах 3549-1, 3549-3 і 3549-4. Рейтингове голосування набрало 170 голосів, рішення не було прийнято, і вже через дві хвилини народні депутати перейшли до інших тем. Здавалося б – навіщо звертати увагу на це питання? Але, на мою думку, ця подія має глибоке […]