ГАРЯЧА ЛІНІЯ(050) 447-70-63
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

[email protected]

(050) 447-70-63

Подай скаргу

9 правил достовірної інформації для виборця. Перевірте себе перед тим, як поширити новину

24.12.2018, 09:45
Будь-які вибори — це каталізатор фейків, а також тест на перевірку нашого критичного мислення. Тому необхідно дотримуватись основних правил інформаційної гігієни перед тим, як тиснути будь-які кнопки та ділитися прочитаним з іншими. У часи соцмереж ми самі дуже часто виступаємо джерелами інформації, підхоплюємо популярні пости, спішимо поділитися дописом, який відображає наші думки, емоції. Так само ми спішимо поділитися інформацією про кандидата чи партію, якій довіряємо, за яку хочемо проголосувати, чи хочемо поділитися останніми розслідуваннями з доказами про недоброчесність інших. Експерти Інституту масової інформації підготували для майбутніх виборців дев'ять правил достовірної інформації і запитання, на які потрібно дати відповідь перед тим, як повірити і поширити новину. Зберігаймо інформаційну адекватність!  

ПЕРЕВІРТЕ СЕБЕ ПЕРЕД ТИМ, ЯК ПОШИРИТИ ІНФОРМАЦІЮ:

  1. Автор посту. Чи знаєте ви його/її? Чи він/вона бачили подію на власні очі? Чи він/вона є експертами з теми, про яку йдеться в дописі?
  2. Дата посту. Чи  актуальна дата допису, який почав поширюватися першим?
  3. Джерела інформації. Чи є джерела в публікації, на яку посилаються в пості? Чи є ці джерела достовірними?
  4. Бекграунд. Чи не сильно відрізняється риторика посту від попередніх дописів акаунту? Чи не повідомляли раніше про злом цього акаунту?
  5. Заголовок. Якщо ви хочете перепостити публікацію з іншого ЗМІ, бо вас зачепив заголовок, зайдіть за лінком та прочитайте статтю повністю. Заголовок досить часто може не відповідати змісту статті.
  6. Соцопитування. Соціологічні рейтинги напередодні виборів містять чимало маніпуляцій, можуть бути замовлені однією з політичних партій. Переконайтеся, що опитування проводила авторитетна соціологічна компанія, що в ньому вказані дати, вибірка, похибка, географія, а в ідеалі – і замовник опитування.
  7. Емоції. Чи не занадто багато емоцій використовується в пості? Чи не використовуються в ньому стереотипи, мова ворожнечі?
  8. Авторство фото і відео. Чи достовірними є фото і відео, які використовуються в пості? Чи вказується, хто зробив фотографію, зняв відео?
  9. Цитати. Чи цитата, яка використовується в пості, є достовірною? Чи співпадає з першоджерелом, чи вказується, звідки цитата була взята?
Погляди авторів не обов'язково відображають офіційну позицію Ради Європи.
Liked the article?
Help us be even more cool!