IMI

Гаряча лінія

Барометр свободи слова

Данi з початку 2019 року

Вбивства Побиття Перешкоджання Цензура Погрози

0

4

41

1

10

“Зливні бачки” засмічують простір та заплутують аудиторію – експертка ІМІ

Інтернет-ресурси, які називають “зливними бачками”, засмічують інформаційний простір і заплутують аудиторію. Про це в інтерв’ю Uchoose.info розповіла медіа-експертка Інституту масової інформації Олена Чуранова.

“Вони (зливні бачки – ред.) почали активно розвиватися в рамках російської інформаційної війни, бо саме через них активно поширювалися різні фейки. Деякі з них перетворюються на повноцінні редакції. Наприклад, Ukraina.ru чи “Політнавігатор”. Це нібито повноцінні сайти з редакціями, але якщо придивитися, то вони публікують набір фейків. Окрім них, є ціла мережа сайтів, які репостять і поширюють фейковий контент. Нещодавно з’явилися “Знай.юа” і Politeka. Вони поширюють не так багато фейків, як маніпулятивної інформації. Усі ці ресурси засмічують простір і заплутують авдиторію. Контенту стає багато, і ми вже не знаємо, кому вірити. Це одне із завдань пропаганди – зробити так, щоб ми нікому не довіряли, не могли зрозуміти, де правда, а де брехня”, – зазначила експертка.

Водночас Олена Чуранова з жалем констатувала, що ці ресурси є популярним джерелом інформації.

“Я навіть бачу в транспорті, що люди активно їх читають. Ці ресурси знову ж таки використовують наживку заголовком на кшталт “Ці фотографії змінять ваше життя…”, “Ця інформація переверне ваш світ!!!”. Вони гарно працюють з оптимізацією за пошуковим запитом, платять за просування і вміло грають на емоціях та улюблених темах – страх, смерть і секс. На жаль, це свідчить про рівень медіа-грамотності населення, яке споживає цю інформацію”, – сказала медіа-експертка.

Для боротьби з такими явищами Олена Чуранова радить розвивати медіа-грамотність.

“Розвивати медіа-грамотність, звертатися до фактчекінгових організацій, дивитися, чи згадуються сайти в спростуваннях. Якщо ресурс декілька разів ловили на поширенні фейків, то заходити туди не варто. Це велика проблема, бо такі речі слід вивчати ще змалку. Батьки мають вчити дітей, і школи мають працювати. Ніхто не подбає про інформаційну безпеку замість вас, це треба робити самотужки”, – зазначила медіа-експертка ІМІ.

Ще Наша діяльність