IMI

Гаряча лінія

Барометр свободи слова

Данi з початку 2019 року

Вбивства Побиття Перешкоджання Цензура Погрози

1

9

56

3

15

Головні події

Центральна колонка

Головний слайдер

Найвищий рівень джинси в онлайн-медіа Тернопільщини, Одещини та Херсонщини – дослідження ІМІ

Під час парламентської передвиборчої кампанії, найвищий рівень джинси серед регіональних онлайн-медіа зафіксовано на Тернопільщині — 13% від загальної кількості матеріалів, Одещині (7%) та на Херсонщині (6,5%). Такими є результати дослідження контенту онлайн медіа в 22 регіонах України, яке було проведено ГО “Інститут масової інформації”.* Найнижчі показники замовних матеріалів було зафіксовано у онлайн-ЗМІ Хмельниччини (0,5% від […]

“Експерти” на службі політиків: хто в ЗМІ захищає NewsOne, піарить Тимошенко та хвалить Медведчука

В українських ЗМІ існує цілий пул людей, яких титрують як «політичних експертів», «політологів» та «кандидатів політичних наук». Натомість під такими титрами часто ховаються представники окремих партій та люди, ними заангажовані. Їх використовують для того, щоб похвалити того чи іншого кандидата, покритикувати опонента або висловити думку, що вигідна конкретній партії.  Напередодні виборів активність таких «політологів» посилилась. […]

Позитивні чи негативні: як онлайн-медіа пишуть про лідерів топ-5 партій

Українські онлайн-медіа найчастіше і найбільше пишуть про Зеленського: тільки на нього одного припало цілих 54% загальної кількості згадок про політиків – лідерів топ-5 політичних партій, що балотуються до парламенту. Але не завжди ці згадки були позитивними. Експерти ІМІ перевірили, кого з найпопулярніших політиків найбільше хвалять, а кого найбільше критикують.  За основу для дослідження ми взяли […]

“Експерти” на службі політиків: хто в ЗМІ захищає NewsOne, піарить Тимошенко та хвалить Медведчука

В українських ЗМІ існує цілий пул людей, яких титрують як «політичних експертів», «політологів» та «кандидатів політичних наук». Натомість під такими титрами часто ховаються представники окремих партій та люди, ними заангажовані. Їх використовують для того, щоб похвалити того чи іншого кандидата, покритикувати опонента або висловити думку, що вигідна конкретній партії.  Напередодні виборів активність таких «політологів» посилилась. […]

Пам’ятка журналісту в день виборів (Інфографіка)

Журналіст в день виборів має право: Бути присутнім (не більше двох представників від одного ЗМІ) без запрошень, акредитацій, дозволів тощо на підготовчому засіданні виборчої комісії (розпочинається за 45  хвилин до голосування), на виборчій дільниці під час голосування з 8 по 20 годину, на засіданні виборчої комісії під час підрахунку голосів і складання протоколів (ч.3 ст.34 […]

Як обрати експерта для журналістського матеріалу

Щоразу, коли я аналізую онлайн-медіа на предмет джинси, мені трапляються матеріали замовного характеру, де головним спікером є не політик, а експерт. Ці «незалежні експерти» просувають інтереси конкретних політичних сил і здебільшого виконують функції політтехнологів у передвиборчих кампаніях. Іноді і взагалі трапляються цікаві випадки, коли одна й та сама людина в одному матеріалі просуває певну політичну […]

Коли думка журналіста не потрібна

Думка журналіста не потрібна в новинах. Новини мають передавати реальність, за можливості об’єктивну. Новини мають передавати факти. Власна оцінка журналіста – це не факт, а його суб’єктивна оцінка, чи оцінка медіавласника. І якщо вам хочуть продати оціночні судження під виглядом новин, отже, вашою думкою свідомо чи несвідомо маніпулюють.   Будь-яка авторитетна редакція, яка дорожить своєю […]

Як писати про популістів?

Стівен Ворд насправді написав цікаву та актуальну книгу – «Етична журналістика в час популізму». Звісно, за заголовком хочеться знайти інструкцію, шлях до порятунку, правильні відповіді. Втім, усе як завжди просто: якісна і достовірна журналістика знов врятує світ. А популізм був завжди, бо і люди завжди легше ведуться на прості слогани і обіцянки. Але Стівен Ворд […]

Проект існує за підтримки