IMI

Гаряча лінія

Барометр свободи слова

Данi з початку 2019 року

Вбивства Побиття Перешкоджання Цензура Погрози

1

9

56

3

15

Головні події

Центральна колонка

Головний слайдер

Журналіст чи спостерігач на виборах: основні відмінності

На позачергових виборах народних депутатів в день голосування 21 липня було помічено велику кількість осіб, які перебували на виборчих дільницях в якості представників засобів масової інформації, проте насправді не займалися журналістською діяльністю. Зокрема, за повідомленням Інституту масової інформації, такі випадки були зафіксовані на Донеччині, у тому числі в зоні ООС, на Житомирщіні,  на Полтавщіні тощо. […]

“Двоє доїдають тіло третього”: до чого тут прихована реклама і що з нею робити

Рівненські журналісти провели дослідження і з’ясували, що 19 з 20-ти рівненських ЗМІ погодились на «джинсу» про вигаданого кандидата і приховано рекламують реальних. Про це йдеться у дослідженні Анни Калаур, опублікованому на сайті “Четвертої влади”. ІМІ пише, що напередодні парламентських виборів значно зросла кількість прихованої політичної реклами в інтернет-ЗМІ. А ми з’ясували, що 19 з 20-ти […]

Хто і що негативного писав про лідерів ТОП-5 партій?

Медіа найменше писали негативу про лідерку “Батьківщини Юлію Тимошенко, однак яскраво мочили Порошенка та Зеленського. Лідером серед негативних згадок був Віктор Медведчук (31,4% від загальної кількості згадок про нього). Попередньо експерти ІМІ вже досліджували тональність новин в 12 українських онлайн-медіа, дослідження можна прочитати тут. За основу для дослідження ми взяли дані соціологічної групи “Рейтинг”, яка […]

Як ОПЗЖ мочила Зеленського, а карти таро агітували за Тимошенко

Ця парламентська передвиборча кампанія була менш потужною за накалом, ніж президентська, але і в ній не бракувало своїх піків і падінь. Піар кандидатів активно включився тільки, починаючи з липня, але навіть за такий короткий період часу рівень джинси вдвічі побив показники президентської кампанії.  Експерти ІМІ проаналізували, на чому саме піарилися кандидати і партії під час […]

Пам’ятка журналісту в день виборів (Інфографіка)

Журналіст в день виборів має право: Бути присутнім (не більше двох представників від одного ЗМІ) без запрошень, акредитацій, дозволів тощо на підготовчому засіданні виборчої комісії (розпочинається за 45  хвилин до голосування), на виборчій дільниці під час голосування з 8 по 20 годину, на засіданні виборчої комісії під час підрахунку голосів і складання протоколів (ч.3 ст.34 […]

Як обрати експерта для журналістського матеріалу

Щоразу, коли я аналізую онлайн-медіа на предмет джинси, мені трапляються матеріали замовного характеру, де головним спікером є не політик, а експерт. Ці «незалежні експерти» просувають інтереси конкретних політичних сил і здебільшого виконують функції політтехнологів у передвиборчих кампаніях. Іноді і взагалі трапляються цікаві випадки, коли одна й та сама людина в одному матеріалі просуває певну політичну […]

Коли думка журналіста не потрібна

Думка журналіста не потрібна в новинах. Новини мають передавати реальність, за можливості об’єктивну. Новини мають передавати факти. Власна оцінка журналіста – це не факт, а його суб’єктивна оцінка, чи оцінка медіавласника. І якщо вам хочуть продати оціночні судження під виглядом новин, отже, вашою думкою свідомо чи несвідомо маніпулюють.   Будь-яка авторитетна редакція, яка дорожить своєю […]

Як писати про популістів?

Стівен Ворд насправді написав цікаву та актуальну книгу – «Етична журналістика в час популізму». Звісно, за заголовком хочеться знайти інструкцію, шлях до порятунку, правильні відповіді. Втім, усе як завжди просто: якісна і достовірна журналістика знов врятує світ. А популізм був завжди, бо і люди завжди легше ведуться на прості слогани і обіцянки. Але Стівен Ворд […]

Проект існує за підтримки