IMI

Гаряча лінія

Барометр свободи слова

Данi з початку 2018 року

Вбивства Побиття Перешкоджання Цензура Погрози

0

28

72

2

25

Опоблок віддав борги за рекламу на “Інтері” державними коштами – “Чесно”

Телеканал “Інтер” отримав у 2017 році від “Опозиційного блоку 6,4 млн грн бюджетних коштів, які партія заборгувала за телерекламу перед початком місцевих виборів 2015 року, повідомляє громадський рух “Чесно”.

За повідомленням руху, Опоблок торік отримав з бюджету майже 48,5 млн грн. Четверту частину цих коштів партія витратила на телерекламу. Ще 6,4 млн грн пішло на погашення боргу перед телеканалом “Інтер”. Сума членських внесків Опоблоку не була достатньою, щоб покрити борги партії перед телеканалом “Інтер”, і становила менше 4 млн.

Договори на трансляцію рекламних роликів у 2015 році свідчать, що телереклама транслювалася до офіційного початку виборчої кампанії, зауважує “Чесно”.

Агітаційні ролики Опоблоку перед місцевими виборами 2015 року “Інтер” транслював згідно з договором близько 1430 разів. Вони були спрямовані на східні та південні регіони України.

Експерт Цетру політико-правових реформ Дмитро Калмиков зазначив, що прямої заборони щодо погашення кредиторської заборгованості партії у Законі “Про політичні партії” немає. “Тому за чинного правового регулювання довести факт незаконного використання цих коштів партією “Опозиційний блок” буде дуже важко”, – пояснив він.

Провідний аналітик з партійних фінансів “Чесно” Ігор Фещенко зауважує, що це не фіксується як витрати на вибори. “Якби ці самі  ролики транслювалися після 5 вересня, то оплата за трансляцію державними коштами була б порушенням закону. Опоблок могли б позбавити держфінансування. Але в Україні, на жаль, виборчі кампанії насправді стартують значно раніше, ніж офіційний термін їхнього початку. За законом, один і той самий ролик у невиборчий період не є політичною рекламою, а у виборчий період він вже класифікується як агітація”, – зазначив він.

Зараз Опоблок витрачає кошти головно на те, щоб вітати потенційних виборців зі святами. Як зауважує рух, на привітання з Днем незалежності було витрачено у 2017 році 0,5 млн, а для привітання з 9 травня – майже 6,5 млн грн.

Медіа-експерти з “Детектор медіа” зазначають, що в новинних блоках на телеканалі “Інтер” є джинса – прихована реклама партії. Найчастішим спікером від партії там є Юрій Бойко. ТРК “Україна”, яка має схожу аудиторію, часто запрошує “опоблоківця” Бориса Колесникова.

Як зазначає “Чесно”, приховані витрати партій на політичну рекламу давно перебувають у фокусі руху. За короткий проміжок часу рух зафіксував як десяток медіа за 9 місяців 2016 року опублікували 630 матеріалів від прес-служби “Народного фронту”, не позначаючи публікацію як рекламний контент.

Також політики для приховування витрат на рекламу можуть створювати однойменні громадські організації. Ці ГО можуть мати таку саму символіку, як партія, і купувати рекламу для неї. Так вчинили в “Народному контролі” Дмитра Добродомова. Або взагалі не творити партії, а розміщувати політичну рекламу від ГО, як робить “Хвиля” Віктора Чумака, зауважує рух.

Ще Новини