ГАРЯЧА ЛІНІЯ(050) 447-70-63
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

[email protected]

(050) 447-70-63

Подай скаргу

Конкурс на виявлення «джинси» в місцевих виданнях "Лови «джинсу»!"

05.09.2012, 06:10

Ми  купуємо газети чи заходимо в Інтернет за інформацією, але замість правди знаходимо там рекламні агітки.

І не йдеться лише про різноманіття передвиборчих обіцянок і навіть не про чорний піар, а про  замасковану під журналістський матеріал політичну рекламу. Таке явище називається «джинса», і «квітне» воно саме зараз — у період виборчої кампанії.

Такі тексти не мають жодного стосунку до реальності, і правда не є їхньою метою. 

Витрачаючи час на читання подібного, не можна зробити висновку про фаховість політика, про його погляди, щирість і готовність відстоювати інтереси виборців. Це витрачений дарма час, який вартує ЗМІ головного — довіри.

Результат для суспільства від таких матеріалів один – виборець не вірить ні кандидату, ні виданню. Тому після виборів багато газет зменшують тиражі і часто навіть припиняють своє існування. 

"Джинса" — це прямий збиток виборцеві, ЗМІ та журналістам. Це явище перетворює політику на змагання грошей, а не ідей, і зводить нанівець перспективи розвитку країни.

 

Тому Інститут масової інформації ініціює проведення Конкурсу «Лови «джинсу»!» для всіх читачів друкованих ЗМІ та Інтернет-видань.

 

Ідея конкурсу проста – знайти у пресі матеріал, який замаскований під журналістську статтю, але насправді написаний на користь конкретної особи чи політичної сили.

Експерти ІМІ, що розробили методологію http://imi.org.ua/node/30500  для моніторингу «джинси», виділили 5 головних ознак, які притаманні «джинсовим» статтям:

1.      Просування у матеріалі інтересів однієї сторони і недотримання балансу думок;

2.      Розміщення цілком або майже ідентичного матеріалу в інших ЗМІ, особливо, якщо в цих ЗМІ такий матеріал маркований як реклама;

3.      Матеріал містить елементи, які сприяють реалізації послуг певного суб’єкта (вказування в матеріалі контактної адреси чи телефону);

4.      Фігурування в матеріалі в якості експерта особи, яка некомпетентна коментувати подію або процес, котрим присвячений матеріал, зважаючи на рід занять та сферу інтересів такої особи;

5.      Безпідставне акцентування уваги лише на позитивних або негативних характеристиках певного суб’єкта.

У популярнішій формі ознаки «джинси» описала  медіа-експерт, колишня журналістка BBC Ольга Бурда http://imi.org.ua/news/yak-rozpiznati-dzhinsu.

Конкурс приватиме 2 місяці – вересень і жовтень.

Для участі у Конкурсі потрібно надсилати скан чи фотокопії публікацій з регіональних, районних та місцевих газет, принт-скрін копії з  Інтернет-видань та вирізки з газет разом із коротким описом, чому вважаєте цей матеріал «джинсою».  Прохання чітко вказувати власне імя, прізвище та контактий телефон.

Адреса для файлів [email protected] з темою «Лови джинсу!» або поштова адреса 02096 Київ,  а/с 50.

Переможців визначатиме експертне журі ІМІ до 5 числа жовтня і листопада.

Переможець визначатиметься щомісяця. Перший приз - 250 грн., другий – 100 грн., заохочувальний приз для студентів-журналістів – 50 грн.


Найцікавіші матеріали публікуватимуться на сайті ІМІ.

Liked the article?
Help us be even more cool!