БюроUA виграло суди проти "Дніпрогазу" і податкової, які засекретили публічну інформацію


12 червня Дніпропетровський окружний адміністративний суд задовольнив два позови головного редактора інтернет-видання БюроUA про визнання незаконними відмови розпорядників публічної інформації в наданні відповідей на запити про інформацію, і зобов'язанні цю інформацію надати, повідомляє БюроUA.  

Перший позов стосувався неправомірних дій ПАТ “Дніпрогаз”. Видання кілька разів зверталося до компанії з проханням надати необхідні дані у процесі збору інформації під час проведення журналістського розслідування під назвою “Злочинне житло: держпрограма підтримки корупції”.

У “Дніпрогазу” редакція запитувала про наявність договорів з ТОВ “Центр молодіжного будівництва”, а також про номер і дату укладення цих документів у разі їх існування. У відповідь журналісти отримували відписки, “суть яких зводиться до того, що інформація про абонентів ПАТ “Дніпрогаз” містить майже гриф “цілком таємно”.

Як пише видання, “Дніпрогаз” був підрядником будівництва багатоповерхових будинків в селищі Опитному, куди повинні були бути заселені малозабезпечені сім'ї. Будівництво переважно велося за бюджетні гроші. Але заселитися в будинок люди на той період не могли через відсутність комунікацій і, відповідно, договорів з постачальниками. При цьому керівник держструктури, дніпропетровського відділення Фонду сприяння молодіжному житловому будівництву запевняв редакцію, що всі мережі є, і договори теж в наявності. Журналісти хотіли перевірити інформацію, тому і зверталися до постачальників з питаннями про договори. Відповідати відмовився тільки “Дніпрогаз”.

Другий позов редакція подавала до Державної податкової інспекції в Шевченківському районі. У податківців журналісти в своїх численних запитах (як прямих, так і перенаправлених на податкову Департаментом по роботі з активами Дніпровської міськради) запитували про те, чи вносилася підприємством N орендна плата на підставі договору оренди земельної ділянки N, розташованій в Шевченківському районі станом на сьогоднішній день. Якщо так, то в якому обсязі і коли. Якщо немає, то з якої причини. Проте відповіді видання не отримало.



comments powered by Disqus