Найбільше жінок-експерток у луцьких ЗМІ, найменше — в запорізьких — дослідження ІМІ


Лише кожен третій експерт, який коментує матеріали в регіональних друкованих та інтернет-ЗМІ, є жінкою. Такими є результати дослідження ІМІ, проведеного у 44 виданнях в десяти регіонах України протягом грудня 2015 року.

Найкращою ситуація виявилась у луцьких та харківських медіа — там жінки коментують 31% та 30% матеріалів відповідно, а найгірша ситуація — у запорізьких (16%), чернівецьких (17%), та полтавських (17%) друкованих та онлайн-ЗМІ.

Що стосується ситуації в національних друкованих та інтернет-ЗМІ, рівень залучення жінок-експерток практично не змінився порівняно з вереснем 2015 року, і склав 26% жінок-експерток до 74% чоловіків-експертів у пресі, і 20% жінок-експерток до 80% чоловіків-експертів в онлайн-ЗМІ.

При цьому, коментують жінки переважно другорядні теми, як-от моду, здоров’я, виховання дітей, іноді освіту, або ж постають у медіа, як жертви криміналу, чи розповідаючи свої сльозливі історії кохання. Журналісти й журналістки майже не залучають жінок-політологинь, жінок-економісток чи експерток з інших «важливих» тем. Рідше жінки коментували ситуацію у сфері ЖКГ, а також місцеві депутатки та чиновниці коментували політичні події.

Загалом, протягом періоду моніторингу, в десяти регіонах України було зафіксовано 471 згадку про жінок-експерток, порівняно до 1492 згадок про чоловіків-експертів (тобто жінки були експертками в 3.1 рази рідше, ніж чоловіки).

Варто відзначити, що порівняно з 2014 роком, ситуація з жінками-експертами покращилась, адже тоді, за результатами моніторингів ІМІ, жінки залучалися як експертки лише в одному з п’яти випадків.

Водночас, у грудні національні ЗМІ почали більше писати про жінок, як основних героїнь матеріалів (29% у грудні 2015 року, порівняно до 16% у вересні 2015). Експерти ІМІ пов`язують це зі зменшенням кількості матеріалів про АТО у грудні, і збільшенням соціальних та розважальних тем (напередодні Нового року).

Що стосується жінок як героїнь матеріалів у регіональних ЗМІ, за даними ІМІ, в середньому одна жінка-героїня припадає на трьох чоловіків. Найбільше — 33% — жінок-героїнь матеріалів зафіксовано у запорізьких ЗМІ, найменше — у Одесі і Луцьку, лише 13% і 15% відповідно. Найчастіше жінки виступають героїнями у матеріалах про культуру, соціальні проблеми, спорт, кримінал (як жертви), а також про благодійництво та освіту. Рідше героїнями матеріалів виступали місцеві жінки-політики: депутатки та чиновниці.

Загалом під час регіонального моніторингу було виявлено 1492 випадки залучення чоловіків-експертів та 471 жінок-експерток, а також 4357 чоловіків-героїв публікацій та 1359 жінок-героїнь.

Довідка:

Моніторинг гендерного балансу в регіональних та національних друкованих та інтернет- ЗМІ проведений ГО «Інститут масової інформації» за фінансової підтримки програми МАТРА Посольства Нідерландів в Україні.

Моніторинг проводився протягом грудня 2015 року у всеукраїнських виданнях УНІАН, “Обозреватель”, газети "Сегодня" і "Вести", та у наступних регіональних виданнях: "Вінницька газета", "33 канал", "20 хвилин", "Вінниця-інфо" (Вінниця); "Вісті Придніпров'я", "Зоря", gorod.dp.ua, 056.ua (Дніпропетровськ); "Миг", "ІЗ-Панорама", 061.ua, golos.zp.ua (Запоріжжя); "Волинь нова", "Вісник і Ко", "Волинські новини", "ВолиньPost" (Луцьк); "Одесский вестник", "Одесская жизнь", "Думская.нет", "Таймер" (Одеса); "Зоря Полтавщини", "Коло", "Полтавщина", ІА "Полтава" (Полтава); "Новини Закарпаття", "РІО", "Закарпаття онлайн", "Мукачево.нет" (Ужгород); "Вечірній Харків", "Слобідський край", 057.ua, sq.com.ua (Харків); "Вгору", "Новий день", "Херсонці", "Херсонские вести" (Херсон); "Молодий буковинець", "Погляд", molbuk.ua, bukinfo.com.ua (Чернівці) за період з 7 по 13 грудня 2015 р.

ІМІ



comments powered by Disqus