71% українців вважають, що провідні ЗМІ належать олігархам і це впливає на новини - соцдослідження


71% українців вважає, що провідні українські ЗМІ належать олігархам і це негативно впливає на виконання журналістами своєї місії - об'єктивно висвітлювати події та явища. Про це свідчать оприлюднені 4 грудня результати соціологічного дослідження, проведеного компанією GfK Ukraine у жовтні на замовлення ГО “Медіаварта” за фінансової підтримки Національного фонду в підтримку демократії (NED), повідомляє Українська правда.

Так, 71% опитаних українців дали ствердну відповідь на запитання "Чи вважаєте ви, що провідні ЗМІ належать українським олігархам, і це негативно впливає на виконання журналістами своєї місії?".

Лише 11% респондентів не погодилися із цим твердженням, а 17% громадян не визначилися із відповіддю.

 

Найбільший відсоток тих, хто поділяє цю думку, серед опитаних із вищою освітою (76%), а найменший – серед співвітчизників із середньою спеціальною (65%) та початковою чи базовою середньою освітою (67%).

Опитування засвідчило суттєву різницю у поглядах серед мешканців різних регіонів та вікових груп. Респонденти віком старше 30 років частіше за тих, кому ще не виповнилося 30 років, давали ствердну відповідь на це запитання.

Відповідаючи на запитання "Хто має найбільший вплив на зміст інформаційних програм провідних українських телеканалів?", респонденти могли обрати не більше трьох варіантів відповідей.

В результаті понад половину опитаних українців (54%) назвали головними замовниками новин олігархів та власників цих ЗМІ – найбільші показники на Півночі (74%), Заході (66%) та у Києві (52%), а найменші – на Сході та Півдні (35% та 45% відповідно).

Також в середньому в Україні 36% опитаних громадян вважають, що чималий вплив на зміст інформаційних програм мають неформальні розпорядження ("телефонне право") з боку представників органів державної влади.

На третьому місці за впливовістю, на думку 29% респондентів, опинилися представники політичних сил, які замовляють приховану рекламу своїх партій та рухів в ефірі провідних українських телеканалів.

У те, що вплив на зміст новин мають самі журналісти (співробітники телеканалів) та телеглядачі, вірить незначна меншість опитаних українців – 6% та 2% відповідно. При цьому варіант "важко сказати" обрали 22% респондентів.

 

Опитування проводилося у жовтні по всій Україні без урахування тимчасово окупованих та непідконтрольних територій методом кількісного дослідження.

Всього було опитано 1000 респондентів старше 16 років.

Громадська організація “Медіаварта” утворена у грудні 2014 року (зареєстрована у 2015 році) незалежними фахівцями у галузі медіа, розвитку демократії та розбудови громадянського суспільства.



comments powered by Disqus